Strona 2 z 5

Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991

: 24 mar 2014, 20:10
autor: mlody
No pewnie, że zajebiste:) Jak za darmo;) Także polecam! :goodjob:

Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991

: 24 mar 2014, 22:38
autor: Gacek
Młody jak ty dajesz rade na tej oponie jeździć po polu ? :roll:

Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991

: 08 maja 2014, 17:42
autor: mlody
W święta i majówkę byłem w domu, więc miałem sporo czasu, żeby posiedzieć i pogrzebać przy moto:)
Zacząłem od wymiany uszczelniaczy w przednim zawieszeniu.
Obrazek

Różnica zauważalna i to bardzo:) Przód już tak nie nurkuje przy hamowaniu i lepiej wybiera nierówności.
Przy okazji rozbiórki przodu rozebrałem przedni zacisk. Jeden tłoczek stał;/ Wszystko dokładnie wyczyszczone, nasmarowane i poskładane. Uszczelki były w dobrym stanie więc nie było sensu wymieniać. Nowy płyn, odpowietrzenie i hamulec nie do poznania:) Czas jeszcze zrobić to samo z tyłem. Ale myślę, że tam będę musiał kupić zestaw uszczelniaczy, o ile w ogóle coś takiego dostanę...

Wymieniłem tarcze sprzęgłowe na NHC, chociaż stare mieściły się w normie. Po rozebraniu okazało się, że powodem ślizgającego się sprzęgła były jednak sprężyny:/ Na szczęście udało mi się kupić w sklepie sprężynki TRW za przyzwoite pieniądze i nie musiałem zamawiać na allegro i czekać kilka dni. Tu widać porównanie starej i nowej sprężynki:
Obrazek

Kupiłem też aluminiowe koło 18-sto calowe z 2KF i jestem w poszukiwaniu kostki. Będę miał dwa koła, jedno w teren a drugie na asfalt jak będzie potrzeba jechać gdzieś dalej. Muszę jeszcze dorwać tarczę hamulcową.

Wymieniłem też filtr powietrza. Sposób w jaki zamontowany jest filtr w obudowie jest moim zdaniem niedopracowany i jest sporą bolączką 3TB. Przy okazji dokładnego mycia airboxa z całego syfu, w którym się w nim znajdował :wtf: trochę przerobiłem sam filtr tak, żeby był mocniej dociśnięty i nie puszczał brudu bokiem.
Nie mam zdjęć jak to wszystko wyglądało po rozebraniu, ale innym użytkownikom 3TB radzę tam dość często zaglądać. Szczególnie jak ktoś jeździ w terenie.

Dorobiłem też podstawkę pod akumulator, bo to co ktoś wcześniej tam wykombinował to jakaś pomyłka :omg:

Jeszcze kilka innych pierdółek porobiłem, ale to mało ważne. Poza tym pozwiedzałem pobliskie tereny:) Proste długie suche szutry i kręte dziurawe leśne dróżki;) :biker:


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zapomniałem dodać, że jajka na święta święciłem trochę inaczej niż większość:P Od kilku lat zbiera się dość liczna grupa z mojego miasta i okolic, która później jedzie do sanktuarium w Świętej Lipce ( polecam każdemu kto będzie w okolicy, żeby tam zajrzeć) żeby poświęcić święconki i motocykle. W tym roku i ja dołączyłem do tego grona:)
Obrazek
Obrazek
Spodobała mi się ta BM-ka:)
Obrazek

Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991

: 09 maja 2014, 06:28
autor: Piekny
Piszesz o tym filtrze i coś mi sie przypomniało.
Nie wiem jak wygląda airbox w XT ale w TTR mega fajnym patentem na filtr żeby nie ciągnął nic bokiem jest posmarowanie rantów filtra które przylegają do airboxa, gęstym smarem, ja tam paćkam boki filtra po umyciu, jakimś łożyskowym ŁT43. Patent sprzedał mi znajomy mechanik i na prawde już nie raz się przekonałem jak mi to piec uratowało przed napiciem się błota czy zassaniu jakiegoś mega syfu.

Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991

: 09 maja 2014, 06:37
autor: seboo
Piekny pisze:mega fajnym patentem na filtr żeby nie ciągnął nic bokiem jest posmarowanie rantów filtra które przylegają do airboxa, gęstym smarem, ja tam paćkam boki filtra po umyciu, jakimś łożyskowym ŁT43.
Faktycznie patent jest niezawodny. Robię tak zawsze i w połączeniu z dobrze przylegającym filtrem K&N problem syfu w airboxie nie istnieje.

Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991

: 09 maja 2014, 11:39
autor: mlody
Wypróbuję patent przy następnym czyszczeniu filtra. :browar:

Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991

: 22 wrz 2014, 18:54
autor: mlody
Odgrzewam kotleta:)

Dużo się od ostatniego wpisu nie zmieniło. Przybyło trochę kilometrów na liczniku i kilka nowych części.

Wpadło koło 18 cali od kolegi z forum. Do tego kostka i w końcu można było poszaleć w terenie:)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety koło nie wytrzymało długo :klnie: Po jakiś 2-3 miesiącach jazdy musiałem z powrotem wrzucić 17-stkę bo urwałem aż 7 szprych w 18-stce:/
Wysłałem do Bartnika na wzór i mają zrobić komplet grubszych (M4) po 3zł sztuka. Na dniach powinny być u mnie i będę zaplatał na nowo.

W międzyczasie dorwałem w miarę dobrych pieniądzach kolektor od TTR-ki, a że miałem trochę wolnego czasu i samozaparcia to zrobiłem z niego takie coś :)

Tak wyglądał:
Obrazek

A tak jest teraz:
Obrazek

Ciekawe jaki kolor uda mi się uzyskać.

Około miesiąca temu namówiłem ojca, żeby zamienił swojego GS500 na Trampka. No i jest:)
Obrazek

Do tego kolejny mój znajomy dał się wciągnąć w XT-ka i kupił 2KFa. Tu foto z ostatniego tripu na trzech Yamaszkach:
Obrazek


No i na koniec 2 fotki z nauki jazdy na gumie: :pstryk:
Obrazek

Obrazek


P.S.
Zdjęcie zębatki mojego znajomego :panika: :wtf:
Obrazek

Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991

: 22 wrz 2014, 21:26
autor: ss20
A koło z 2KF podeszło bez żadnych przeróbek do 3TB??
P.s ciekaw jestem czy i za ile byś mi też dorobił taki kominek :) bo mam wielką dziure jak w d....e przez co jest strasznie głośny ;)

Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991

: 23 wrz 2014, 09:29
autor: piotrek023
Kolektor z TTR pasuje bez problemów ? Mam pytanie o ten bak z acerbisa. Mam taki sam ale z niego farba odpada, twój był fabrycznie czarny czy jest malowany ? Jak go malowałeś to czym ? są jakieś specjalne podkłady na plastik ? :D

Re: YAMAHA XT 600K 3TB 1991

: 23 wrz 2014, 13:53
autor: mlody
Kolektor jest z Yamahy TT600R. Do głowicy pasuje idealnie, jedynie do tłumika z XT trzeba go skrócić kawałek (ostatnie zgięcie). Ja póki co go nie skracam, bo i tak szukam jakiegoś ciekawego tłumika i do niego będę dopasowywał kolektor.
Bak mam pomalowany czarnym akrylem. Dałem podkład do plastiku i na to akrylowy podkład. Jak na razie jest OK. Jedynie pękła mi farba na boczku, ale to przez to, że za mocno go wygiąłem:/

Koło z 2KF-a pasuje bez przeróbek:)