TT600E Belgrada 98

Pokaż innym swój motocykl!
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TT600E Belgrada 98

Post autor: Gacek »

Typowa szczelina w komplecie z marketu do xt to nazwę to tak "masakra" włosów tam nie ma wiec ciężko trafić :lol: jednak jak się rozbroi zestaw to łatwiej wsadzić ;) dojście tez jest subtelne - ale przerwy "pasowania "są ważne więc należy je badać ;)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
helmec
Lubiący błoto
Posty: 53
Rejestracja: 21 lis 2013, 22:11
Motocykl: ktm 640 smc 06r

Re: TT600E Belgrada 98

Post autor: helmec »

to jak by ci dać lc4 do ustawienia zaworów to byś siadł i płakał jak z xt masz problem :D
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: TT600E Belgrada 98

Post autor: glina »

Zabrałem się dzisiaj za te zawory. Za przy obrotach wału nie widzę żadnego 'T', które jest wymieniane w manualach i nie tylko. Jest coś w stylu 'H' i 'I'. To 'T' mogło się zatrzeć, czy po prostu nie we wszystkich wersjach to występuje ? :wtf:

Obrazek
Obrazek

Luzy sprawdzałem przy ustawieniu na 'I'. Szczeliniomierz z wymiarami 0.05, 0.10, 015, itd. Wg serwisórki luzy maja być takie :

Intake : 0.05 - 0.10
Exhaust : 0.12 - 0.17

Pierwszy raz operowałem szczeliniomierzem i takie wnioski mi wyszły.

Zawory ssące :
a. lewy : 0.05 wchodzi luźno 0.10 mniej więcej do połowy (czyli wydaję się być ok)
b. prawy : 0.05 wchodzi do połowy mniej więcej 0.10 do 1/3 (czyli jest niby za mały luz, tak ?)

Zawory po stronie wydechu :
a. lewy : 0.10 wchodzi bez problemu 0.15 do połowy (czyli jest w dolnej granicy dopuszczalności)
b. prawy : 0.10 wchodzi bardzo luźno 0.15 też się mieści cały, ale trzeba użyć siły (czyli jest w górnej granicy, ale luz jest lekko za duży)

Dobrze myślę ? Jak teraz działać, żeby to skorygować skoro nie widzę tego 'T' ?

Obrazek
Obrazek

Jak widać na załączonym obrazku ktoś górę brał na silikon (fabrycznie chyba tak nie było ?)

Przy okazji świece wymieniłem na nową.

Obrazek

Jak zwykle regulujecie wstępnie gaźnik po ściągnięciu i czyszczeniu ? Muszę to zrobić dobrze, bo ostatnio po założeniu popyrkał i po dodaniu gazu zgasł. Czytałem cały temat o regulacji, ale dalej nie za bardzo wiem co i jak.
Awatar użytkownika
Adriandos
Lubiący błoto
Posty: 69
Rejestracja: 25 wrz 2013, 19:10
Motocykl: Husqvarna TE 510
Lokalizacja: ZGY Pustkowo
Kontakt:

Re: TT600E Belgrada 98

Post autor: Adriandos »

glina pisze:Jest coś w stylu 'H' i 'I'. To 'T' mogło się zatrzeć, czy po prostu nie we wszystkich wersjach to występuje ? :wtf:
.
w ttr jest tylko 'H' i 'I'

co do regulacji czego nie rozumiesz? bo w sumie to ustawiasz jedynie drugą przepustnice i powietrze no i sprawdzasz poziom paliwa
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: TT600E Belgrada 98

Post autor: glina »

w TTRE jest T (opierałem się na tym manualu). Czyli u Ciebie w TTR i u mnie TTE nie ma T. Czyli jak ma być wał ustawiony przy regulacji zaworów ? Na 'I' ?

Co to regulacji to wiem co i jak z drugą przepustnicą (blokujemy na 7mm i regulujemy tą śrubką na styk) i poziom paliwa (25-27mm na sucho sprawdzamy) A powietrze to jest ta śrubką pilot air screw ? Po przykręceniu odkręcamy 3,5 obrotu, tak ?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TT600E Belgrada 98

Post autor: Gacek »

Fabrycznie klejona jest na "silikonie " a na załączonym obrazku widzę przy okazji - ze nagar z oliwy odrywa ci się płatami (zmieniaj oliwę często i gęsto ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: TT600E Belgrada 98

Post autor: glina »

Czyli co, można wnioskować, że poprzedni właściciele zmieniali olej za rzadko ? Czyli to po prostu normalne śladu zużycia przy 58 000 km przebiegu ?

Ustawiłem gaźnik dzisiaj, jutro przykręcę bak i owiewki i zobaczę jak to chodzi wtedy. Dość tam przewodów od gaźnika odchodzi luźnych i przez to o mało co nie przepaliłem silnikiem jednego :panika: Na tygodniu zamówię dokładniejszy szczeliniomierz i wyreguluję te zawory. Tylko nie wiem jak ten tłok ustawić, skoro nie mam tego 'T'.

Gdzie te pianki wchodzą ? Bo kurczę nie pamiętam skąd je zabrałem jak ściągałem bak i plastiki.

Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TT600E Belgrada 98

Post autor: Gacek »

Może po prostu przysmażył oliwę :roll: bo to głowica i jak w karterach będzie więcej to pewnie rzadko zmieniał :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: TT600E Belgrada 98

Post autor: glina »

Poprzedni właściciel zmieniał olej z filtrem około pół roku temu. Mało jeździł od tego czasu, 500-1000 km max. Także latem/jesienią go zmienię. Karterów nie mam zamiaru ściągać póki co.
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: TT600E Belgrada 98

Post autor: glina »

Kurczę mam problem z moim sprzętem. Po czyszczeniu gaźnika (i wg mnie dobrej regulacji ?), czyszczenia filtra powietrza i sprawdzeniu zaworów (nic przy nich nie robiłem) Yamaha po odpaleniu pochodzi kilkanaście sekund i gaśnie (na ssaniu).

Podkręciłem trochę tą śrubkę z boku (od przepustnicy do regulowania wolnych) to z kolei (też na ssaniu) miał dość wysokie obroty i momentalnie wydech się nagrzał i zaczął parować (przy wejściu do silnika).

Jak to skorygować ? Bo jestem w kropce. :(
ODPOWIEDZ