Remont Tenere 34L/55W

Pokaż innym swój motocykl!
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

Nie którzy wiedzą jak historia dalej się potoczyła... więc krótko żeby wątek zakończyć: nowy szlif, nowy tłok, pierścionki, nowe docieranie na mineralu, olej 15w50 po dotarciu, nowe sprzęgło i... bonus - udało mi się kupić okazyjnie na olx nówkę sztukę w pudełku od yamahy gaźnik (skąd go gościu miał nie chciał powiedzieć).
Podsumowując - praktycznie cały środek silnika nowy - góra i dół, gaźnik nowy, sprzęgło nowe, akumulator nowy, łożyska kół, linki, regenerowane zaciski hamulcowe, serwis zawiasów przód-tył, opony nowe... rurki, wężyki, filtry... kompleksowy remont... czy to koniec? nie wiem. Ale tenerka ładnie pyrka, nie dymi (przy pierwszym pierdnięciu po odpaleniu tak, ale to od zebranego paliwa, później nie - nawet na wysokich obrotach) ... pali od kopa, ma moc, jedzie prawie 140 km/h. Tu filmik https://vimeo.com/189601096
Awatar użytkownika
czadi
Lubiący błoto
Posty: 80
Rejestracja: 08 maja 2011, 15:28
Motocykl: XT 600 2KF
Lokalizacja: Rawicz

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: czadi »

Gratki :goodjob: na wiosenny zlocik jak znalazł :biker:
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: terenowiecc »

Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: Gacek »

Myślę ze kwota jaką kolega zaproponował zrekompensuje jego emocje - wynikające z ew. rozstania :) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
fryzjer

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: fryzjer »

Mallory.
Na zdjęciach Twojego motocykla, widziałem modyfikację sposobu przykręcania dekielka filtra oleju.Tzn.ten dekielek Masz przykręcany nakrętkami a zamiast oryginalnych śrub masz zamontowane szpilki.Mnie konkretnie interesuje ta dolna śruba.Ja w swoim motku mam ją na granicy zerwania,i tak myślę co by tu wykombinować.Śruba nie typowa bo ""pasowana"".
""Pasowany walec"" o średnicy 7mm. Natomiast gwint M6 .Śruba o dłuższym gwincie nic tu nie wniesie,bo oryginalna wkręca sie na całą długość gwintu w deklu.Więc kombinowałem,że by prze gwintować na M7.I zastosować adekwatną śrubę.
No ale widzę Ze ty Masz to jeszcze inaczej rozwiązane.Mógłbyś uchylić ""rąbka tajemnicy"". ;)
W jaki sposób jest ona zamocowana??.Jaki to skok gwintu??,Ogólnie opisać jak jest to rozwiązane.??
Jeśli się nie obrazisz ;) ,to Podaje skrót do Twojej galerii .Zdjęcia mocowania tego dekla są na samym dole galerii..

https://get.google.com/albumarchive/110 ... jqjS6viyDg
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

Tam jest szpilka wkręcona i uszczelniona na długości 1cm (chociaż to nie jest chyba konieczne).
mallory

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mallory »

Acha... ta tenera idzie pod młotek.
Dla znawców tematu to okazja.

https://www.olx.pl/oferta/yamaha-xt-600 ... nIzkY.html
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: mazi »

@mallory, nie chcę być złośliwy, ale "okazja" na co?
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: Pawlo »

fryzjer pisze:Ja w swoim motku mam ją na granicy zerwania,i tak myślę co by tu wykombinować.Śruba nie typowa bo ""pasowana""
Fryzjer, temat jest banalnie prosty. Ściągasz dekiel, rozwiercasz, gwintujesz pod sprężynkę Helicoil, sprężynka w miejsce ori gwintu i problem z bani, żadnego dorabiania śrub i innych pierdoletów ;) Dekiel trzeba ściągnąć, bo otwór jest przelotowy i wióry poszłyby w silnik.
Obrazek
fryzjer

Re: Remont Tenere 34L

Post autor: fryzjer »

Dzięki Pawlo. :browar:
Co prawda tą śrubę mam na granicy zerwania,ale na razie jeszcze trzyma,w sensie ,ze nic nie cieknie.W sumie to ją delikatnie ""naderwałem"" osobiście przy pierwszej wymianie oleju jaką zaserwowałem motkowi po kupnie :oops:
Oring był stary zgnieciony i cały czas sączyła się oliwa z pod tej śruby.Więc tak ją dokręcałem,że prawie okręciłem :lol:
*************************************
Teraz mam wszystko skręcone,dopiero co założoną nową uszczelkę dekla((znaczy samoróbkę)),olej wymieniony i nic na razie nie cieknie,więc temat chwilowo odpuszczę.Ale tak jak radzisz spróbuję tej sprężynki.Ze sprężynką Heliccola nie miałem jeszcze do czynienia,więc za bardzo nie wiem ""z czym to się je"",więc trzeba będzie poczytać na necie i spróbować.
ODPOWIEDZ