Remont Tenere 34L/55W

Pokaż innym swój motocykl!
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: fakir »

mallory pisze:Czytam uważnie i wnioski wyciągam:))) Moto jeszcze nie rozebrane. Wiosną chodziła tak: https://vimeo.com/126429227 ostatnio dym czarny i inny odgłos - teki metaliczny bardzo, więc decyzja o rozbiórce.
film prywatny
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
mallory

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: mallory »

fakir pisze:
mallory pisze:Czytam uważnie i wnioski wyciągam:))) Moto jeszcze nie rozebrane. Wiosną chodziła tak: https://vimeo.com/126429227 ostatnio dym czarny i inny odgłos - teki metaliczny bardzo, więc decyzja o rozbiórce.
film prywatny
sorry - hasło: tenere
mallory

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: mallory »

Silnik wyciągnięty. Jeszcze nie rozebrany, ale widać już, że muszę szukać:
- nowego wałka zdawczego bo stary "podjechany" jest,
- nowego prawego krućca gaźnika.
Tutaj zdjęcia z dzisiaj - https://picasaweb.google.com/1100174312 ... 600Remont#
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: Krzsiek »

Krocce raczej bym wymienił parami. Dużo to nie kosztuje.
W kwestii formalnej. Foty w "google zdjęcia" ogląda się łatwiej. To taka nowsza wersja picassy z której można zaimportowac do tego.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: ArturS »

Ze "zdjęcia google" zdaje się, że nie da się linkować pojedynczych zdjęć, np. żeby wstawić je na forum - dlatego sam cały czas równolegle używam picasy (to samo pokazuje się w google plus).
Króćce, wałek itd... Jaki to jest w końcu model? 1VJ, czy 34L? To wiele zmienia przy doborze części.
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: Krzsiek »

Da się całe albumy jak i pojedyncze zdjęcia. Wybierasz, udostępnij i pobierz link.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: ArturS »

Krzsiek pisze:Da się całe albumy jak i pojedyncze zdjęcia. Wybierasz, udostępnij i pobierz link.
Link do zdjęcia, ale nie samo zdjęcie do wstawienia pomiędzy znaczniki [ IMG ] Tzn. można dać prawym na muszy "kopiuj adres obrazka", ale link będzie zawijasem bez rozszerzenia JPG, a tego zazwyczaj forum nie interpretuje właściwie i obrazka nie wyświetla lub wywala błędem.

Offtop nam się zrobił :)
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: fakir »

Króćce kupuje się parami, więc wymienisz obydwa i masz spokój.
Widzę że jakieś inne gaźniki masz, a dokładniej ten podciśnieniowy, mój wygląda całkiem inaczej - nie ma tej dużej obudowy wokół membrany podciśnieniowej.
Regulator napięcia też inny, chyba że był zmieniany.

A co jest nie tak z wałkiem zdawczym? na zdjęciach wygląda spoko, albo czegoś nie zauważyłem.
Wiem że można zastosować wałek zdawczy od nowszej wersji gdzie są mniejsze i wytrzymalsze wypusty pod zębatkę.
W starszych były właśnie te duże wypusty i zębaka lubiła się rylotać na boki kiedy była zamontowana
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
mallory

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: mallory »

fakir pisze:Króćce kupuje się parami, więc wymienisz obydwa i masz spokój.
Widzę że jakieś inne gaźniki masz, a dokładniej ten podciśnieniowy, mój wygląda całkiem inaczej - nie ma tej dużej obudowy wokół membrany podciśnieniowej.
Regulator napięcia też inny, chyba że był zmieniany.

A co jest nie tak z wałkiem zdawczym? na zdjęciach wygląda spoko, albo czegoś nie zauważyłem.
Wiem że można zastosować wałek zdawczy od nowszej wersji gdzie są mniejsze i wytrzymalsze wypusty pod zębatkę.
W starszych były właśnie te duże wypusty i zębaka lubiła się rylotać na boki kiedy była zamontowana
Wałek "podjechany", tak na 2mm każdy ząb wyklepany. Na jednym zdjęciu to dobrze widać. Jeszcze by polatał, ale wymiana będzie.
Jaki numer części tego nowszego wałka wchodzi zamiast tego?
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: fakir »

mallory pisze:
fakir pisze:Króćce kupuje się parami, więc wymienisz obydwa i masz spokój.
Widzę że jakieś inne gaźniki masz, a dokładniej ten podciśnieniowy, mój wygląda całkiem inaczej - nie ma tej dużej obudowy wokół membrany podciśnieniowej.
Regulator napięcia też inny, chyba że był zmieniany.

A co jest nie tak z wałkiem zdawczym? na zdjęciach wygląda spoko, albo czegoś nie zauważyłem.
Wiem że można zastosować wałek zdawczy od nowszej wersji gdzie są mniejsze i wytrzymalsze wypusty pod zębatkę.
W starszych były właśnie te duże wypusty i zębaka lubiła się rylotać na boki kiedy była zamontowana
Wałek "podjechany", tak na 2mm każdy ząb wyklepany. Na jednym zdjęciu to dobrze widać. Jeszcze by polatał, ale wymiana będzie.
Jaki numer części tego nowszego wałka wchodzi zamiast tego?

"10" na tym zdjęciu, to z wersji xt600e 3TB 97rok dla przykładu
http://www.megazip.net/zapchasti-dlya-m ... ansmission

Niech się wypowiedzą bardziej obeznani z tematem zamiany wałka zdawczego, zdaje mi się że coś było o tym na forum...
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
ODPOWIEDZ