Remont Tenere 34L/55W

Pokaż innym swój motocykl!
fryzjer

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: fryzjer »

Mógłbyś napisać ile kosztował Cię wałek zdawczy??
Jak wygląda wymiana tego wałka, czy jest mocno skomplikowana?
Sam w swoim moto mam ten wałek zużyty. Na razie,zębatkę wkleiłem na klej,bo szkoda jest mi rozkręcać silnik, jeśli nic nie dymi.Chciałbym zająć się tym wałkiem, przy remoncie w przyszłości.
Co prawda to w moim moto jest nowszy wałek,z drobnym wieloklinem.Ale wydaje mi się,że koszty wałka powinny być podobne,jak i procedura jego wymiany.
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: fakir »

fryzjer pisze:Mógłbyś napisać ile kosztował Cię wałek zdawczy??
Jak wygląda wymiana tego wałka, czy jest mocno skomplikowana?
Sam w swoim moto mam ten wałek zużyty. Na razie,zębatkę wkleiłem na klej,bo szkoda jest mi rozkręcać silnik, jeśli nic nie dymi.Chciałbym zająć się tym wałkiem, przy remoncie w przyszłości.
Co prawda to w moim moto jest nowszy wałek,z drobnym wieloklinem.Ale wydaje mi się,że koszty wałka powinny być podobne,jak i procedura jego wymiany.
Do wymiany wałka zdawczego trzeba rozbebeszyć cały piec, tzn ściągnąć głowicę, cylinder i rozpołowić kartery.
Ja bym nie ruszał, ale z drugiej strony może wieloklin chu.. strzelić gdzieś daleko po za domem...
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
mallory

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: mallory »

Po remoncie mam zamiar zdać relację z dokładnych kosztów.
Dzięki info od ArturaS pobiegłem do ASO bo mają promocję tyle % ile lat ma moto.
Cena wałka do 1vj 960 PLN, ja dostałem za 605 PLN. Reszta cen po zakończeniu remontu - szlif i wał się robią:))
mallory

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: mallory »

fakir pisze:
fryzjer pisze:Mógłbyś napisać ile kosztował Cię wałek zdawczy??
Jak wygląda wymiana tego wałka, czy jest mocno skomplikowana?
Sam w swoim moto mam ten wałek zużyty. Na razie,zębatkę wkleiłem na klej,bo szkoda jest mi rozkręcać silnik, jeśli nic nie dymi.Chciałbym zająć się tym wałkiem, przy remoncie w przyszłości.
Co prawda to w moim moto jest nowszy wałek,z drobnym wieloklinem.Ale wydaje mi się,że koszty wałka powinny być podobne,jak i procedura jego wymiany.
Do wymiany wałka zdawczego trzeba rozbebeszyć cały piec, tzn ściągnąć głowicę, cylinder i rozpołowić kartery.
Ja bym nie ruszał, ale z drugiej strony może wieloklin chu.. strzelić gdzieś daleko po za domem...
Lubie to!!!
mallory

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: mallory »

glina pisze:Z ciekawości zapytam - ile Cię wyniósł oryginalny tłok Izumi ?
Po promocji 28% 350pln (bez pierścionków)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: Gacek »

A ja nadal z niecierpliwością trolla śledzę temat i oczekuje wnikliwej relacji na temat reanimacji tego sprzeta :) .
mallory pisze:
glina pisze:Z ciekawości zapytam - ile Cię wyniósł oryginalny tłok Izumi ?
Po promocji 28% 350pln (bez pierścionków)
zapytam ? sworzeń z zabezpieczeniami należy teraz w skład takiego zestawu ? :P .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: terenowiecc »

Dobre pytanie. Też mnie to ciekawi bo jakiś czas temu wszystkie elementy trzeba było kupować oddzielnie i o ile sam tłok był w znośnej cenie, tak komplet wychodził dosyć drogo.
mallory

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: mallory »

Więc z kłopotami, ale ciągle się coś robi.
Głowica się robi, szlif się robi, problem z korbą jest.

Po rozkuciu wału okazało się, że korba powinna być 34mm od modelu 55W albo 34L. Nie ma zamienników tylko oryginał. W ASO mają kody i rysunki bez wymiarów - jak podałem rocznik to chcieli ściągać korbę 35 mm , jak podałem kod ramy to także 35 mm (może się komuś w przyszłości przyda 35mm oznaczenia 1VJ-11651-01-00 lub 1VJ116510100) Oznaczenia na starej oryginalnej korbie nic im nie mówiły, nie mają wymiarów. Dopiero włoskie forum (translator się przydał) + kod silnika + pomiary starej korby + pomoc ArturaS (dzięki - znowu:))) dały odpowiedź, że potrzebna inna korba - 34mm - oznaczenia 34K-11651-00-00 34K116510000.
Zamienników brak, oryginał już jedzie z Japonii - więc sprawa się przeciągnie.
mallory

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: mallory »

Coś o kosztach. Przed podjęciem decyzji się przydać może.
Koszty dotychczasowe:
1. Krućce gaźnikowe - zamienniki - 160
2. Wałek zdawczy - oryginał - 605
3. Tłok - pierwszy nadwymiar - oryginał - 350
4. Pierścienie - oryginały - 145
5. Sworzeń tłoka - oryginał - 85
6. Zębatka zdawcza - oryginał - 40
7. Łańcuch rozrządu - oryginał - 100
8. Uszczelki, śruby, podkładki - oryginały - ok. 60
9. Korbowód - oryginał - 222
10. Czop korbowodu - oryginał - 244
11. Łożysko korbowodu - oryginał - 118
12. Podkładki - korbowód - oryginał - 43
13. Łożyska wału - zamienniki - 150
14. Uszczelki - ok. 200
15. Szlif cylindra - ok. 100
16. Regeneracja głowicy - ok. 100
17. Regeneracja wału ok. 100

Razem: 2822
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: remont silnika tenere 1vj poznań

Post autor: Gacek »

Jednym słowem przejebane :? Sam to będziesz montował czy ktoś ci to będzie robił ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ