Yamaha XT600Z 3AJ 1989

Pokaż innym swój motocykl!
ODPOWIEDZ
webwai
Czyścioch
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2017, 19:04
Motocykl: Y.XT600Z
B.R1200GS
H.CB750
H.CX500
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Yamaha XT600Z 3AJ 1989

Post autor: webwai »

Cześć,
niestety nie mogę wrzucić tego wątku do mojej maszyny, no cóż :) --> może admini przeniosą.
Zakupiłem maszynę we wrześniu 2016, w tym sezonie przejechałem nią około 1/2 tys. km - nawet nie liczyłem ;) - jest to jedna z 4 moich maszyn więc niezbyt się męczy. Zamysł jest taki, by latać nią trochę w terenie, kostki :) niezbyt dobrze znoszą jazdę po asfalcie - stąd, prawdopodobnie na dalsze rajdy w stylu adventure, będzie jeździć na przyczepce :).
Co mnie nurtuje:
1. Powyżej 4-5 tys. obrotów tak jakby zamulał, tracił moc - wyczytałem na forum, że może to być kwestia regulacji gaźnika, fakt - do niego jeszcze nie doszedłem. Być może jest to też połączone z odpalaniem, na pełnym ssaniu nie ma co liczyć, ewentualnie może na 1/3 ssania - ogólnie - odpalam ją, ale bez ssania.
2. Chciałbym zmienić napęd, ale nie wiem jaką konfigurację wybrać - obecnie mam 15/40 - chciałbym coś bardziej offroad - myślałem, aby zmienić na 14/42 lub 15/45 - jesteście w stanie coś podpowiedzieć?
Zdjęcia mojej Teresy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Podrawiam kolegów motórzystów!
Awatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
Posty: 314
Rejestracja: 03 wrz 2014, 10:15
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ
Lokalizacja: Poznań

Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989

Post autor: fakir »

Jeśli na zimnym odpala bez ssania to najprawdopodobniej jest za bogata mieszanka, tak czy inaczej gaźniki do rozebrania, czyszczenia i regulacji, trzeba także sprawdzić rozmiary dysz i iglic. Bo regulacja nic nie da, jeśli poszczególne elementy gaźnika są z różnych parafii.

A co do przełożeń to trzeba przetestować, każdemu co odpowiada co innego.
Ja kiedyś założyłem 13/47 w terenie fajnie :D
ale przy większych prędkościach obroty się kończyły.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
webwai
Czyścioch
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2017, 19:04
Motocykl: Y.XT600Z
B.R1200GS
H.CB750
H.CX500
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989

Post autor: webwai »

Ja obecnie zakupiłem 14 (mniejszej nie udało mi się znaleźć) i 45 z tyłu.
Testowałem na 15 i 45 nie było źle, ale nadal trochę za szybko na 2 w błotku :) i mocy nieco brakowało - na 2 szedł 60km/h.
Teraz spróbuję 14/45 zobaczymy co z tego wyjdzie.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989

Post autor: ArturS »

Mam na półce 13z na przód. Ale lepiej dołożyć dwa ogniwa i na tył wrzucić 47z. Na bardziej offowe wyjazdy biorę zestaw 14/47. Na przelotówkach asfaltowych jest trochę męczarnia, bo przy 80km/h obroty już są bardzo wysokie.
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989

Post autor: Tygrys »

Cześć w mojej tt600s belgarda mam 14 na48 tylko koło jest 19 po polnych ,laskach i górkach daje rade nie odstaje za xr 600 choć z gazu na koło nie wstaje. Teraz przy zmianie opony dam 50 i zobaczymy.Hej
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Yamaha XT600Z 3AJ 1989

Post autor: Tygrys »

Niestety 50 bez dłuższego łańcucha nie wejdzie wiec latam dalej na14\48 i nowej oponie.
ODPOWIEDZ