Kopciuszek przy odpaleniu na ssaniu

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT

Re: Kopciuszek przy odpaleniu na ssaniu

Postprzez Gacek » 22 lis 2017, o 19:48

@ druid85 - spójrz na swoje doznania z perspektywy np: człowieka którego xt nalatało więcej kilosów i ma niższy poziom kompresji na pomiarach od tych które zapodajesz mimo to moto mu nie kopci :| .Poziom kompresji może być jakimś wykładnikiem jeżeli chodzi o zużycie podzespołów pieca , jednak czy jest wykładnikiem dla kopcenia ? ;).
Cofając się wstecz odwiedzał te strony kiedyś taki gość o nicku "młody" jego xt normalnie hulał ze się wyrażę :P ale cignoł za sobą taki "kapeć" w postaci dymu ze szczeka opadała :roll: .Miał pęknięty tłok a mimo to silnik w miarę trzymał kompresję :o .
אתה לא יכול לברוח מלאך המוות
לא תמיד אתה יכול לעצור את התחזקותו
אתה לא יכול לעצור את נהר משתולל
אתה יודע שזה רק עניין של זמן
https://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4022
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Kopciuszek przy odpaleniu na ssaniu

Postprzez mallory » 23 lis 2017, o 10:37

Druid85 - postaram się pomóc a nie kolejne zagadki Ci zadawać.
Z mojego doświadczenia i rozmów z mądrymi od mechaniki wynika, że...
- tragedii nie ma - te 9,5 bara, z niższym będzie jeździł... coś na rzeczy jednak jest - wzrost o 2 bary po próbie olejowej...
- najważniejsze pytanie czy olej bierze. U mnie z kompresją prawidłową (ponad 11barów) 1vj brał oliwę na potęgę, po zdjęciu góry widoczne były pionowe rysy na cylindrze - mnóstwo. A kompresja była - doszliśmy do wniosku, że olej wypełniał szczeliny i uszczelniał i kompresja była. Najważniejsze, że kopcił olejowo na niebiesko (nie gaźnikowo) przy jeździe na max gazie pod obciążeniem i brał olej mocno.
Czyli sprawdzamy kompresję – jak brakuje to się przyjrzeć trzeba czy olej bierze – Twój przypadek.
Jeżeli kompresja jest OK to wcale nie świadczy że jest silnik jest OK – wtedy korelujemy to z braniem oleju. Jeżeli kompresja jest i oleju nie bierze to raczej OK. Jeżeli kompresja jest i olej bierze to chyba tylko endoskop i np. sprawdzenie od wewnątrz cylindra – trzeba zaglądać tak czy siak… może rysy takie jak u mnie, może głowica….
Jeżeli chcesz jeździć długo i bez stresu to trzeba było by tam zajrzeć, ale najpierw zweryfikuj dokładnie pobór oleju. Zlej cały, wlej dokładnie tyle ile mówi serwisówka, przejedź z 2 tyś km i zlej dokładnie cały – sprawdź ubytek - chyba inaczej dokładnie w Xt sprawdzić nie można:::))). Chyba, że analiza spalin – czy olej pali.
Avatar użytkownika
mallory
Po kostki w błocie
 
Posty: 250
Dołączył(a): 15 paź 2013, o 12:04
Motocykl: XT 600 Tenere

Poprzednia strona

Powrót do TT600 - Silnik, gaźnik, zasilanie...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości