Uszczelniacz wałka zdawczego

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT

Uszczelniacz wałka zdawczego

Postprzez faazer » 7 paź 2019, o 19:19

Witajcie!
Czy tu czegoś nie brakuje za wyjątkiem uszczelniacza? Chciałem go założyć ale ewidentnie wpadnie do środka.
Wg. serwisówki jest tylko łożysko i zimmering.
Ale jakby brakowało jakiejś tulejki pomiędzy.
Podpowiedzcie proszę.

Obrazek
faazer
Czyścioch
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 lip 2016, o 20:07
Motocykl: XT600e

Re: Uszczelniacz wałka zdawczego

Postprzez fakir » 7 paź 2019, o 19:26

Niczego nie brakuje, tak ma być.
Uszczelniacz wbij na równo z powierzchnią karterów.
O ile dobrze pamiętam, na uszczelniacz powinna przyjść metalowa osłona
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Avatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
 
Posty: 323
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ

Re: Uszczelniacz wałka zdawczego

Postprzez ArturS » 7 paź 2019, o 19:28

Niczego nie brakuje. Dlatego bez problemu wchodzą simery o standardowych rozmiarach 25x40x7, bo oryginał wysoki na 6mm jest trudno osiągalny w polskich hurtowniach.
Ostatnio miałem silnik, do którego ktoś wcisnął drugi uszczelniacz, nie wyciągając pierwszego. To jeździło... :panika:
Avatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 2295
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 07:24
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ

Re: Uszczelniacz wałka zdawczego

Postprzez faazer » 7 paź 2019, o 19:49

Tam jest tyle miejsca ze weszły by trzy uszczelniacze.
Pomiedzy łożyskiem a uszczelniaczem jest chyba 10 mm luzu!
Dziwne jest to dla mnie, ale skoro tak ma to byc to ok :)
faazer
Czyścioch
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30 lip 2016, o 20:07
Motocykl: XT600e

Re: Uszczelniacz wałka zdawczego

Postprzez ArturS » 8 paź 2019, o 07:08

Być może mądre żółte główki tak to sobie wymyśliły, żeby podczas rajdu Dakar (bo jakby inaczej :tenere: ), w przypadku zgarnięcia w wałek zdawczy jakiś gałęzi, krzaków, czy innych zasieków z drutów kolczastych, motocykl zaczął lekko sikać olejem zanim uszkodzi się łożysko :lol:
Na dobrą sprawę mogli pójść o krok dalej i zrobić to tak żeby łożysko można było wyciągnąć bez połowienia silnika :lol: Też dla mnie to dziwne było
Avatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 2295
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 07:24
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ


Powrót do TT600 - Silnik, gaźnik, zasilanie...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość