Filtr gąbkowy do TT600R

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
VictorZ
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2012, 11:14
Motocykl: TTR600 Africa Twin 750 FZR1000 WSK125

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

Post autor: VictorZ »

kupiłem filtr ten co pawlo podał i czekam na przesyłkę. pan ze sklepu przesłał link jak to się montuje. temat rozkminiony więc trza latać!!!
oto link:
http://tt600r.eu/technik/tt600r/luftfilter/twinair.htm
Awatar użytkownika
VictorZ
Czyścioch
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2012, 11:14
Motocykl: TTR600 Africa Twin 750 FZR1000 WSK125

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

Post autor: VictorZ »

p.s. dowiem się ile takie ramki by kosztowały na cięciu z lasera z aluminium albo na frezie z pcv spienionego, ktoś by się pisał? to by sie grubość odrazu dobrał to twinairy.
gwardia
Po kostki w błocie
Posty: 244
Rejestracja: 01 wrz 2011, 14:44
Motocykl: nie mam motocykla...
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

Post autor: gwardia »

No vertus to dorób od razu dwie, też myślałem o wycięciu ramki np z aluminium co by była lepsza niż ten włosko-japoński oryginał.
vertus72
Po kostki w błocie
Posty: 173
Rejestracja: 08 lut 2012, 17:44
Motocykl: Yamaha TT600R '98
Lokalizacja: Łódź

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

Post autor: vertus72 »

VictorZ pisze:p.s. dowiem się ile takie ramki by kosztowały na cięciu z lasera z aluminium albo na frezie z pcv spienionego, ktoś by się pisał? to by sie grubość odrazu dobrał to twinairy.
Skoro masz dostęp do maszyn i możliwości dorobienia to ja bym się pisał oszczędzając sobie rękodzieła artystycznego.
Szczęśliwi właściciele podawać grubość w/w.
gwardia
Po kostki w błocie
Posty: 244
Rejestracja: 01 wrz 2011, 14:44
Motocykl: nie mam motocykla...
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

Post autor: gwardia »

Jeżeli rozsądne pieniądze to ja się pisze na komplet takich ramek.
Awatar użytkownika
mnich_88
Lubiący błoto
Posty: 43
Rejestracja: 15 kwie 2014, 12:04
Motocykl: Yamaha TT600R

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

Post autor: mnich_88 »

Dla zainteresowanych podpowiem jak ja poradziłem sobie z filtrem którego zaniedbał poprzedni właściciel. Wiadomo, że oryginał drogi. Odciąłem nożykiem stare, połamane ramki od starego filtra, odrysowałem je dokładnie na ocynkowanej blaszce 1 mm (może być 1,5mm nawet lepiej) i wyciąłem je dokładnie fleksem cienką tarczą. Potem pilnikiem dokładnie krawędzie opiłować i gotowe. Obie ramki są innych rozmiarów także trzeba dwie osobno odrysować. Jako wkład użyłem gąbki filtracyjnej specjalnej na filtry. Na allegro można kupić za 30 zł i starczy ona na dwa filtry, grubość 14 mm więc trzeba wyciąć i złożyć podwójnie. Nasączyć, złożyć i gotowe. Dużo łatwiej prać itp niż oryginał z yamahy. Pozdro
Awatar użytkownika
mnich_88
Lubiący błoto
Posty: 43
Rejestracja: 15 kwie 2014, 12:04
Motocykl: Yamaha TT600R

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

Post autor: mnich_88 »

aha, jak docinacie ramkę to starajcie się bardzo dokładnie to zrobić, lepiej 1mm większa niż za mała, bo prowadniczki (czy jak to nazwać) w airboxie są małe i za małe ramki mogą nam wypaść i będzie nieszczelnie.
Awatar użytkownika
Peck
Lubiący błoto
Posty: 77
Rejestracja: 12 paź 2010, 16:06
Motocykl: Yamaha TT600R
Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

Post autor: Peck »

Ostatnio pytałem o cenę tego filtra w serwisie Yamaha i powiedzieli około 150 zł.
Czyli nie jest już tak źle.
Awatar użytkownika
mnich_88
Lubiący błoto
Posty: 43
Rejestracja: 15 kwie 2014, 12:04
Motocykl: Yamaha TT600R

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

Post autor: mnich_88 »

może i tak, ale z oryginalną ramką gorzej się go pierze
Awatar użytkownika
Piekny
Po kostki w błocie
Posty: 161
Rejestracja: 22 kwie 2013, 15:02
Motocykl: Yamaha TT600R 2001 5CH4

Re: Filtr gąbkowy do TT600R

Post autor: Piekny »

Ja dawałem około 160zł, za nówke w ASO, co jak co ale przy naszych motkach gdzie zamienniki są tak gówniane, że gaźnik mógł by je zassać do środka uważam że lepiej dopłacić do oryginalnego który po odpowiednim montażu i regularnym czyszczeniu jest prawie że wieczny.
Po za tym nie wiem jak te twinairy ale oryginał posmarowany na całym rancie smarem łożyskowym i wsadzony w airbox nie puszcza grama lewego powietrza i nawet wody jeśli pechowo lekko podtopimy motka - miałem nieprzyjemność sprawdzić. Pierwsza część gdzie jest "brudne" powietrze była zroszona wodą, za to na "czysta" cześć była idealnie sucha. :ugeek:
ODPOWIEDZ