Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Lukas G
Lubiący błoto
Posty: 92
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Lukas G »

Obrazek który wstawiłem mam od producenta modułu, poprosiłem o niego żeby mieć pewność, że mierze dobrze.
Mogę trochę podpowiedzieć, wartość którą zmierzyłem na początku to było około 50/54st czyli już blisko 58st ze strony którą podałeś. Niestety jest to kąt daleko odbiegający od właściwego :klnie: Już po wszystkich operacjach pomiarowych z producentem doszliśmy do tego czemu tak jest, kiedy opowiadałem o tym mojemu mechanikowi od którego pożyczałem lampę stroboskopową od razu powiedział mi co i czemu robiłem źle ;)
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Krzsiek »

Duzo jest w tym wszystkim niewiadomych a instrukcja w swej powściągliwości nie pomaga i mówi jedynie o położeniu czujnika przed GMP. I tylko tyle.

Czujnik przechodząc nad wypustkiem na kole magnesowym wytwarza impuls w postaci pełnego sinusa.
Bierze go z początku, końca czy miejsca przejścia przez zero? Na podstawie rysunku który otrzymałeś wynika ze z początku impulsu na +.
Druga kwestia, impuls z cewki będzie wyglądał inaczej jak podłączę odwrotnie przewody z czujnika, czyli najpierw pojawi się dolna polówka i zbocze w dol. Jak moduł reaguje na zbocze w gore to sygnał wyzwalający pojawi się dopiero w połowie wypustka na kole magnesowym, nie na początku. Czyli kilka stopni w innym miejscu.

Obrazek


W sensie praktycznym biorac pod uwagę nieokreśloność tego ustrojstwa, wydaje się sensownym sprawdzić reakcje jak piszesz lampa. Tylko lampa podłączona pokazuje strzał iskry w powiązaniu z modułem a ten wprowadza swoja poprawkę i nie musi to trafiać w H na kole. W przypadku modułu org za wiele nie wiadomo jakie ma konkretnie wyprzedzenie.

Kombinuje wiec tak, na kolo naklejam skale z zerem w GMP, podłączam progcdi, ustawiam krzywa wyprzedzenia na stale w całym zakresie, np 10* a położenie czujnika np 20*. Z lampy mam odczyt kata przy którym następuje strzał świecy.

Kat odczytany odejmuje od ustawionego w progcdi, wynik dodaje do kata ustawionego dla położenia czujnika i otrzymuje wartości zgodne z ustawionymi.

Sadze ze jest to najsensowniejsze rozwiązanie, uwzględniające konkretne warunki współpracy wszystkiego.
Bo jak piszesz standardowe wartości nie pasują pod ten moduł.
Lukas G
Lubiący błoto
Posty: 92
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Lukas G »

Właśnie przez to co teraz napisałeś już jakiś czas temu odechciało mi się tego modułu ;)
Jesteś na dobrej drodze ale czeka Cię (tak i mnie czekało) kilka niespodzianek. Po pierwsze, do zmierzenia kąta przy pomocy lampy trzeba odpalić silnik więc musimy znać chociaż przybliżone wartości położenia czujnika (na zmierzonym 52st nawet nie zagada) podpowiem, że motocykl odpali na mapie która jest domyślnie w module ale nie pracuje na niej zbyt optymistycznie -to masz gratis a ja musiałem kopać z tą myślą, że może urwać mi nogę :facepalm: .
Niestety to i tak zda Ci się na niewiele bo trudno będzie nakleić skale na koło magnesowe z tego względu, że jest ono częściowo zanurzone w oleju. Poza tym przy pracującym silniku pięknie napierdziela olejem z tego otworu gdzie szukamy znacznika na wale, więc lampa i twarz jest dobrze natłuszczona już po kilku sek. :happy:
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Krzsiek »

A kto mowl że trzeba odpalac silnik. Ma się po prostu obracać. Nawet na boku bez pokrywy.
Lukas G
Lubiący błoto
Posty: 92
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Lukas G »

kombinatoryka na bdb ;) Kolejna niespodzianka jest taka:
większość lamp jest na tyle wredna że zaczyna strzelać dopiero od około 1k rpm
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Krzsiek »

Co do wczesniejszego. Cewke podlaczyles na chybil trafil czy zamieniales pozniej kable?
Lukas G
Lubiący błoto
Posty: 92
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Lukas G »

Nie zamieniałem z jednego prostego powodu, wiązkę tak robiłem żeby móc zmieniać moduły oryginalny na progcdi jednym szybkim ruchem bez zbędnego pier... ;)
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Krzsiek »

A jak tam kwestia map. Eksperymenty juz byly?
Lukas G
Lubiący błoto
Posty: 92
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Lukas G »

Mapa na chwile obecną jest po wysokiej serii, czyli max 37st wyprzedzenia. Na razie nie było chwili na testy, tzn była ale, że zawsze wkurzało mnie jedyne miejsce gdzie mój silnik się pocił to postanowiłem coś z tym zrobić... zrobiłem tak, że przy wyjmowaniu pękł mi element z którego podciekało i teraz się już z niego po prostu leje :facepalm: Nawet nie odpalam, czekam na część od ArturaS i będę dalej kombinował.

Co do jazdy na obecnych mapach, jest różnica spora, pierwsze odczucie jest takie, że moto chce samo jechać, gładko, fajnie, bez szarpania, dużo równiej niż na oryginalnym module. Największe zaskoczenie miałem jak w trakcie przejażdżki zmieniłem moduły, dopiero wtedy widać mega różnice, na progcdi moc jest wszędzie dlatego trudno odczuć jakiś konkretny przyrost. Dopiero jak na OEM okazuje się, że moto z dołu nie jedzie, w średnim zakresie jest jakiś tam kop po czym znów dupa człowiek docenia programowalną puszkę.
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Krzsiek »

Masz wersje z dwoma przełączanymi mapami pstryczkiem?
Byłoby dobre porównanie, jedna ustawić mniej więcej wg rysunku w manualu a druga swoja.
ODPOWIEDZ