Strona 1 z 7

Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 01 lip 2015, 15:21
autor: Lukas G
Ostatnio miałem ich kilka:
-mój po regeneracji w elserwis
-znajomego, oryginał sprawny
-kolegi z forum, również sprawny oryginał

Co ciekawe, na każdym z ww motocykl jeździ zupełnie inaczej :facepalm:
Mój po regeneracji ma bardzo dobrą iskrę, przekłada się to na bardzo dobrą reakcję na gaz (zaznaczam, że podczas regeneracji nikt nie tykał mapy zapłonu)
Moduł znajomego, słabsza reakcja na gaz, porównywalny dół obrotów ale za to trochę lepsza góra.
Moduł forumowicza to było niebo a ziemia, motocykl stał się dużo mocniejszy w każdym zakresie obrotów i to naprawdę duuuużo mocniejszy.

Zacząłem więc powoli doszkalać się w tych modułach, wychodzi na to, że jest to stare, tranzystorowe mega gówno które raz, że się psuję ze względu na poronioną konstrukcję (zasilanie DC ale bez akumulatora) to jeszcze nie ma prawa trzymać zadanych parametrów o ich powtarzalności nie wspominając.
Pokrótce, prędzej czy później (raczej prędzej) każdy oryginalny moduł padnie, po drugie nie ma praktycznie dwóch takich samych modułów do TT600R, na każdym motocykl będzie inaczej jeździł i to różnice będą znaczne.
Jestem na etapie złożenia czegoś sensownego co zastąpiło by oryginalny moduł, niestety największym problemem jest to, że moduł zasilany jest DC a motocykl nie ma akumulatora :(

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 01 lip 2015, 21:54
autor: Pawlo
Ciekawe jak to wypada w starszych TT, bo moduły chyba trochę pozmieniali.
Ktoś już pisał na forum, że ciekawe efekty można osiągnąć na tym bodajże czeskim module z możliwością zmiany mapy przez PC'ta, ale ograniczeniem była rosnąca temperatura silnika przy większych zmianach. No, ale taki nowy moduł własnej roboty, porównywalny z nowym oryginałem + do tego lekko dłubnięty zapłon, to by mogło być to co trzeba 8-)

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 02 lip 2015, 06:03
autor: Lukas G
Z modułem w TT jest trochę lepiej, zasilany jest prądem AC, czyli do zasilania modułu jest dodatkowa cewka na statorze (z tego co pamiętam) więc jego konstrukcja będzie mniej awaryjna niż a TTR. Natomiast jeśli chodzi o mapy to sytuacja będzie analogiczna do TTR, każdy moduł będzie inny :facepalm:

Programowalny moduł to jest to, potrzeba tylko ogarnąć go w przyzwoitej cenie ;) Wsadzenie mu oryginalnych wartości wyprzedzenia zapłonu już powinno dać satysfakcjonujący efekt ;)

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 04 lip 2015, 11:09
autor: Krzsiek
Ciekawe jak coś takiego by się sprawowało.
Jest tu możliwość ustawienia i zmiany "mapy", ustawienia odciecia, ustawienia polozenia czujnika, zasilanie od 6V. Chodzi tez na AC.

http://progcdi.com/
http://olx.pl/oferta/progcdi-r3-1-2015- ... 5FRAl.html
http://olx.pl/oferta/progcdi-dc-cdi-dc- ... 9R8st.html
http://chomikuj.pl/luki1557/PROGCDI/Ins ... 821159.pdf

http://www.skuterowo.com/progcdi-i-skuter-4t-test/

https://youtu.be/DeM2bU4xOxI

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 04 lip 2015, 18:32
autor: Pawlo
Fajne to, szczególnie pod względem kosztów. Brakuje tylko złącza micro/miniUSB, jednak ustawienie tych wszystkich wartości byłoby dużo szybsze i czytelniejsze przy użyciu kompa.

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 04 lip 2015, 18:42
autor: Krzsiek
Zapewne dolozenie tego skomplikowaloby na tyle całość ze juz nie kosztowałoby tego co kosztuje. Patrząc na instrukcje ustawienie jakoś nie przeraża, zawsze można sobie zrobić wykres.

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 05 lip 2015, 17:01
autor: kubas9311
ciekawe jak by się zmieniła charakterystyka pracy naszych motków na takim czymś;D jakbyście coś grzebali to piszcie bo fajna opcja gdyby faktycznie poprawiło coś:D

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 07 lip 2015, 08:53
autor: Lukas G
Od jakiegoś czasu jestem w kontakcie z producentem progcdi i jest kilka ale... ;)
Największym problemem jest to, że adapter AC przystosowany jest do zasilania z akumulatora, nie ma pewności, że kopiąc moto uzyskamy wystarczającą ilość prądu. Mam już w zanadrzu przygotowane pewne rozwiązania tego problemu więc wsio jest do ogarnięcia. Jak dobrze pójdzie to pod koniec przyszłego tygodnia będą pierwsze testy.
Aaa i jeszcze jedno, zna ktoś może wartość kąta położenia impulsatora (w sensie ile stopni przed GMP) Ew ma ktoś zdjętą pokrywę i mógłby zmierzyć (dokładną instrukcję jak mogę przesłać)

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 07 lip 2015, 16:29
autor: Gacek
Nie czuję za dużo twoich problemów z modułem ttr ten moduł posiada magiczny czarny kabelek dochodzący do modułu odcięcie powoduje zmianę charakterystyki zapłonu (ta informacja jest starsza niż to forum) - próbowałeś takiego zabiegu ? .Nie do końca rozumiem też twoje dylematy z zasilaniem dc - sterowanie modułu prądem stałym daje bardziej dokładną kontrolę kata wyprzedzenia zapłonu :roll: . Katy wyprzedzenia zapłonu adekwatne do obrotów o które prosisz znajdziesz w manualu do TTR.

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

: 07 lip 2015, 17:17
autor: Krzsiek
Lukas pyta o coś innego niż kąty wyprzedzania z manuala i przewagę ac nad dc.