Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Lukas G
Lubiący błoto
Posty: 92
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Lukas G »

Gacek pisze:Nie czuję za dużo twoich problemów z modułem ttr ten moduł posiada magiczny czarny kabelek dochodzący do modułu odcięcie powoduje zmianę charakterystyki zapłonu (ta informacja jest starsza niż to forum) - próbowałeś takiego zabiegu ? .Nie do końca rozumiem też twoje dylematy z zasilaniem dc - sterowanie modułu prądem stałym daje bardziej dokładną kontrolę kata wyprzedzenia zapłonu :roll: . Katy wyprzedzenia zapłonu adekwatne do obrotów o które prosisz znajdziesz w manualu do TTR.
Odłączanie magicznego kabelka (swoja droga prowadzącego do kondensatora napięcia) w żadnym z trzech modułów nie dało odczuwalnej różnicy w mocy. Nie rozumiesz dylematu z zasilaniem DC bo albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem albo... nie po prostu skup się i przeczytaj jeszcze raz to co napisałem wcześniej. O kąty wyprzedzenia zapłonów nie prosiłem, z reguły nie pytam o informacje które można znaleźć w serwisówce bądz przez godzinę grzebania w sieci ;)
Krzsiek pisze:Lukas pyta o coś innego niż kąty wyprzedzania z manuala i przewagę ac nad dc.
Lubie to ;)
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: dzekson »

dopytam bo TT jest mi mało znana "elektrycznie": ten programowalny moduł ma zastąpić oryginalny CDI czy TCI?
W starszych XT600 był CDI zasilany AC z osobnej cewki statora.
Impulsator miał dwie cewki (pick-up coil) podbudzane dwoma magnesami na kole zamachowym przesuniętymi fizycznie względem GMP o kąty 12 i 36 stopni.
Krzsiek pisze:Zapewne dolożenie tego skomplikowaloby na tyle całość ze juz nie kosztowałoby tego co kosztuje. Patrząc na instrukcje ustawienie jakoś nie przeraża, zawsze można sobie zrobić wykres.
Pawlo pisze:Fajne to, szczególnie pod względem kosztów. Brakuje tylko złącza micro/miniUSB, jednak ustawienie tych wszystkich wartości byłoby dużo szybsze i czytelniejsze przy użyciu kompa.
Opcja programowanlna tylko z PCta wcale nie byłaby droższa. Byłaby także mniej skomplikowana. Odpadłyby takie elementy jak wyświetlacze LED (są one poza tym dosyć prądożerne), układy do ich sterowania, przyciski, itp...
Do komunikacji z PC byłby niezbędny tylko interfejs USB (grosze) i soft - tu tylko praca nad jego napisaniem może kosztować ale nie musi.
Gacek pisze:Nie czuję za dużo [...] Katy wyprzedzenia zapłonu adekwatne do obrotów o które prosisz znajdziesz w manualu do TTR.
Gacek - położenie FIZYCZNE magnesów do czujnika (cewki) impulsatora względem GMP to nie to samo co zmienna wartość
czasu wystąpienia impulsu do cewki zapłonowej w zależności od prędkości obrotowej wału. Zestaw takich punktów to właśnie mapa (charaktresystyka) zapłonu. Generowana jest przez odpowiednio zaprogramowany moduł.
Lukas G
Lubiący błoto
Posty: 92
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Lukas G »

dzekson pisze:dopytam bo TT jest mi mało znana "elektrycznie": ten programowalny moduł ma zastąpić oryginalny CDI czy TCI?
W starszych XT600 był CDI zasilany AC z osobnej cewki statora.
Impulsator miał dwie cewki (pick-up coil) podbudzane dwoma magnesami na kole zamachowym przesuniętymi fizycznie względem GMP o kąty 12 i 36 stopni.
W TTR jest moduł CDI zasilany DC, tyle że nie ma akku jak w większości tego typu rozwiązań ;)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Gacek »

dzekson pisze:dopytam bo TT jest mi mało znana "elektrycznie": ten programowalny moduł ma zastąpić oryginalny CDI czy TCI?
W starszych XT600 był CDI zasilany AC z osobnej cewki statora.
Impulsator miał dwie cewki (pick-up coil) podbudzane dwoma magnesami na kole zamachowym przesuniętymi fizycznie względem GMP o kąty 12 i 36 stopni.

Gacek - położenie FIZYCZNE magnesów do czujnika (cewki) impulsatora względem GMP to nie to samo co zmienna wartość
czasu wystąpienia impulsu do cewki zapłonowej w zależności od prędkości obrotowej wału. Zestaw takich punktów to właśnie mapa (charaktresystyka) zapłonu. Generowana jest przez odpowiednio zaprogramowany moduł.

Może wyjaśnię -podałem takie info bo na ile pamiętam ( zwróciłem uwagę )położenie magnesów a raczej tego drugiego długiego pokrywa sie z charakterystyką podaną w manualu (oczywiście teraz głowy bym sobie za to nie dał uciąć )ale na ile pamiętam to początek tego długiego magnezu rozpoczyna się u mnie na jakieś 30 stopni przed gmp a kończy parę stopni przed GMP .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Lukas G
Lubiący błoto
Posty: 92
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Lukas G »

Gacek pisze:
dzekson pisze:dopytam bo TT jest mi mało znana "elektrycznie": ten programowalny moduł ma zastąpić oryginalny CDI czy TCI?
W starszych XT600 był CDI zasilany AC z osobnej cewki statora.
Impulsator miał dwie cewki (pick-up coil) podbudzane dwoma magnesami na kole zamachowym przesuniętymi fizycznie względem GMP o kąty 12 i 36 stopni.

Gacek - położenie FIZYCZNE magnesów do czujnika (cewki) impulsatora względem GMP to nie to samo co zmienna wartość
czasu wystąpienia impulsu do cewki zapłonowej w zależności od prędkości obrotowej wału. Zestaw takich punktów to właśnie mapa (charaktresystyka) zapłonu. Generowana jest przez odpowiednio zaprogramowany moduł.

Może wyjaśnię -podałem takie info bo na ile pamiętam ( zwróciłem uwagę )położenie magnesów a raczej tego drugiego długiego pokrywa sie z charakterystyką podaną w manualu (oczywiście teraz głowy bym sobie za to nie dał uciąć )ale na ile pamiętam to początek tego długiego magnezu rozpoczyna się u mnie na jakieś 30 stopni przed gmp a kończy parę stopni przed GMP .
OK, więc od początku, w TTR masz jeden "magneS" potrzebna mi wartość od jego początku do samego środka impulsatora przy położeniu tłoka w GMP. Niestety nie można tego zrobić na oko bo albo będzie kopał po kostkach albo nie będzie odpalał, chyba że ktoś ma kątomierz w oku ;)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Gacek »

W manualu masz krótko na temat ujęte - 2 stopnie i w zadnym sprzecie tego typu nie ma inaczej chyba ze o minatach będziemy nawijać :lol: - max wyprzedzenie dla twojego modułu to 37 stopni tym się ttr rożni kątem wyprzedzenia od xt ..Podejrzewam ze ttr na kole magnesowym po prostu posiada krótszy magnez - ale aby sprawy stały się jasne i przejrzyste dla ciebie nie myl tego impulsatora z czujnikiem położenia wału :| to po prostu cewa która generuje prąd który "systemowo jest obrabiany na wyprzedzenie zaplonu i jezeli jest w tym coś z nazwy mapa zapłonowa to jak najbardziej tylko opiera się ona na przetworzeniu parametrów napięcia do amperażu :roll: , chyba ze coś jeszcze sobie dodasz ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: dzekson »

Gacek pisze:W manualu masz krótko na temat ujęte - 2 stopnie
Podaj stronę z manuala gdzie jest o tych 2 stopniach napiasne?
Gacek pisze:przetworzeniu parametrów napięcia do amperażu
o co chodzi z tym amperażem?
Gacek pisze:nie myl tego impulsatora z czujnikiem położenia wału
a jaką formę ma impulsator?

(... grochem o ścianę: MAGNES)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Gacek »

Dzekson zapytam ? masz problemy z oczami silnik xt tt ttr potrafi pracować z dużo niższymi obrotami 450 i w tych granicach obrotów nie brakuje mu zapłonu zdziwiony jesteś ? .
Co do wartości tego co impulsator generuje napięcie/ natęzenie w wyniku to chyba kumasz ze wraz z wzrostem prędkości obrotowej koła magnesowego pole magnetyczne wytwarzane przez ten magnez na uzwojeniu powoduje wzrost napięcia napiecia z jednoczesnym spadkiem natężenia .
To w jaki sposób jest to obrabiane aby drugi tyrystor lub tranzystor w zależności od modułu to obrabiał nie nazwał bym mapą zapłonową tylko elektroniczną analogową obróbką jak to miało miejsce w w monoplacie .
Ja się na tym nie znam ( w sensie nazewnictwa ) ale lubię rozumieć jak coś działa z czego korzystam .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
dzekson
Po kostki w błocie
Posty: 254
Rejestracja: 05 lut 2010, 20:36
Motocykl: XT600E '99 / XL650V '00
Lokalizacja: Rzrszów

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: dzekson »

Gacek, ty coraz bardziej żałosny się stajesz.
Co to za poziom dyskusji uprawiasz? grzecznie się pytam o twoje teorie, a ty nawet nie nawiązujesz w odpowiedzi do tematu, od razu walisz chamskimi tekstami i dodatkowo nowe brednie sprzedajesz na forum.
Ja już dziekuję za wyjaśnienia tych: 2 stopni, impulsatora i amperażu. Wiem, że tego logicznie ty nie jesteś w stanie wyjaśnić. Zamykam rozmowę z tobą na ten temat.

Aaaa, odnose się jeszcze tylko do kolejnych twoich wygrzebanych skądś, a nie zrozuminanych wynurzeń:
Gacek pisze: pole magnetyczne wytwarzane przez ten magnez na uzwojeniu powoduje wzrost napięcia napiecia z jednoczesnym spadkiem natężenia
Czemu Gacek bredzisz i mieszasz??? Ta chłopie, masz wzrór (prawo Faraday'a, też teoria Maxwell'a)
siła elektromotoryczna indukcji (napięcie):
E = - dFi/dt
i prąd płynący w zamkniętym obwodzie (prawo Oma):
I = E/R
pokazuje, że prąd jest wprost proporcjonalny do napięcia.
Tobie chłopie myli się coś z przekładnią prądową i napięciową np. transformatora (lub zespołu cewek) gdzie rzeczywiście jest:
U2/U1 = I1/I2
ale to nie jest tematem tego wątku,,,

zrozumiałeś coś z tego Gacek?
Gacek pisze:Ja się na tym nie znam ( w sensie nazewnictwa ) ale lubię rozumieć jak coś działa z czego korzystam
Mam wrażenie, że raczej nie lubisz rozumieć elektryczności, a to że z niej korzystasz to czysty przypadek.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Gacek »

Oj dzekson nie oczekuj od prostego chłopa aby tłukł tutaj wkute w pałę prawidłowo regułki .
Na diagramie kątów zapłonu jest zaznaczone 2 stopnie z tolerancją dla ttr a dla xt nawet dokładniej :roll: .
Jestem ciekawy czy jak byś podpiął oscyloskop pod moduł porównał wykres iskry i sygnału na tranzystor dalej byś się upierał przy swoich 12 stopniach ?. Wydaje mi się logiczne ze manual nie zamieszczał by takiego info gdyby impulsator na moduł wysyłał sygnał z poziomu 12 stopni .Może faktycznie błądzę w swoim rozumowaniu ale dla mnie jest to nie logiczne .
Co do ciekawostek na temat programowalnych modułów do xt tt ttr może komuś ten link się przyda http://http://www.transmic.net/en/home.htm .
Sorry jak za dużo namieszałem :bananasaluta: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ