Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Lukas G
Lubiący błoto
Posty: 92
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Lukas G »

Michaels19 pisze:a mozesz zapodać fote jak masz to podłączone ten konwerter i moduł
dawno mnie tu nie było ;) mogę zrobić fotkę wieczorem, tylko powiedz mi co konkretnie chcesz na niej zobaczyć. Ogólnie to zrobione mam to tak, że chyba jeden kabelek z konwertera jest połączony z modułem a reszta idzie do 6-cio pinowej kostki i łączy się z oryginalną instalacją. Ogólnie wsio podpięte zgodnie ze schematem producenta, mam wersje modułu z dwoma mapami a przełączanie jest podpięte pod ten oryginalny magiczny kabelek ;)
smarek13 pisze:Proszę o pomoc. Poskładałem instalację z PROGCDI i maszyna nie chce zapalić, nie wiem jaką wartość kąta PU. próbowałem różne kąty przy niektórych wartościach są jedynie pojedyncze zapłony. Iskra na świecy jest.
Tu będzie lepiej niż PW, poczytaj dobrze temat, po pierwsze to już pisałem, że moto powinno odpalić na seryjnym ustawieniu modułu, po drugie to czytając temat i podpowiedzi Krzyśka i moje powinieneś ogarnąć właściwe ustawienia. Krzysiek dał bardzo dużo szczegółowych informacji, trzeba to tylko złożyć do kupy. Niestety nie ma tak prosto, że na dzień dobry dostaniesz wszystko na tacy. Poza tym szukając trochę samemu dużo się dowiesz a i nam się przyda świeże podejście do tematu (przynajmniej mi) a nóż widelec wniesiesz jakieś nowe ciekawe informacje.
smarek13
Czyścioch
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2014, 19:17

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: smarek13 »

Okej, słuszna rada, mam kilka pomysłów na ustawienie , tylko że nie chce mi mi załapać, coś jest nie tak, cewka podająca impuls ma odpowiednią oporność, cewka WN też, co może być jeszcze nie tak? Po kopnięciu jest jeden zapłon i cisza. zasilanie modułu brałem i z instalacji motocykla i z oddzielnego akumulatora. Dzisiaj sprawdzę czy lampa stroboskopowa błyśnie przy kopaniu nogą to sprawdzę gdzie błyska na koło i na jakim przy jakim kącie pokryje się ze znakiem( lampę mam z regulację kąta) Byłoby znacznie prościej gdyby był rozrusznik.
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Krzsiek »

Napisze jaki mam pomysl na badnie kata bez rozbierania tego wszystkiego. Nie zrealizowany - bo nie mam kiedy.

Co potrzebne:
Kątomierz z papierniczego:
pooleys_ko.jpg
Zwykla nasadka na nakretke kola zamachowego:
f-modeco-klucz-nasadka-32-mm-6-katna-mn-55-132.jpg
Magnes, taki aby zmiescil sie w nasadke:
4346.jpeg
I tak.
Magnes wkladam w nasadke. Nasadka z magnesem na nakretke walu po odkreceniu zaslepki. Magnes trzyma wszystko na miejscu. Na dekiel mozna nakleic tasme, folie, cos z otworem wycietym tak aby weszla nasadka i nie chlapalo olejem.
Osiowo do nasadki mocuje katomierz (mozna cos wsadzic elastycznego w kwadratowy otwor nasadki i w to wkrecic wkret mocujacy katomeirz) Ma byc z mozliwoscia regulacji i ale na tyle sztywno aby samo sie nie przekrecilo.

Taki zestaw w otwor, do tego jakis znacznik aby byl odczyt katomierza i ustawiasz zero na skali wzgledem znaczka na kole. Reszta lampa.

Jak wykrecisz swiece silnik ma mniejse opory i mozna go napedzic czyms, jesli nie ma mozliwosci odpalnia.

Taka baza stanowiska badawczego.

Z lampy i katomierza bedzie odczyt ile stopni po 0 wyzwala iskre.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2016, 12:53 przez Krzsiek, łącznie zmieniany 1 raz.
smarek13
Czyścioch
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2014, 19:17

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: smarek13 »

:) ja myślałem wkręcić śrubę - nakrętkę i wyjść na zewnątrz a dalej to pokrywka od słoika i naklejona skala. muszę tylko zajrzeć jaki gwint
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Krzsiek »

Jak gwint wystaje na tyle zeby cos zlapalo to tez dobry pomysl - wszystko bedzie sztywniejsze. Choc gwint tam jest drobnozwojny i trzeba sie z tym bawic jak nie ma nic pod reka pasujacego.
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: mazi »

Spytam tak niejako obok waszych bardzo ciekawych rozważań, prób i testów:
czy ktoś próbował montować cały zapłon np. z XT600 lub TT600 w wersjach bez e-startera?
Ciekaw jestem czy w ten sposób nie rozwiązalibyście problemów z zapłonem, kwestia jeszcze jakie tam są kąty wyprzedzeń w takim module z XT600.
---
Pozdrawiam
mazi
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Krzsiek »

Z tego co mi się kojarzy, stare xt zasilaly moduł ac tt jest dc.
Inna sprawa to punkty na kole skąd impulsator bierze orientację gdzie jest. Czyli ten kat. Nie musi się to pokrywać.
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: mazi »

Krzsiek pisze:Z tego co mi się kojarzy, stare xt zasilaly moduł ac tt jest dc.
Inna sprawa to punkty na kole skąd impulsator bierze orientację gdzie jest. Czyli ten kat. Nie musi się to pokrywać.
Załóżmy, że przekładasz wszystko, nie tylko moduł, ale stator, magneto, czujnik wału. Całość z kopanej XT/TT.
---
Pozdrawiam
mazi
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Krzsiek »

Nie wiem. Wiem że dekiel w r jest mniejszy i wezszy niż w starszej kopanej.
Lukas G
Lubiący błoto
Posty: 92
Rejestracja: 25 kwie 2014, 13:31
Motocykl: TT600R
Lokalizacja: Radomsko

Re: Ciekawostka na temat modułów do TT600R

Post autor: Lukas G »

mazi pisze:Spytam tak niejako obok waszych bardzo ciekawych rozważań, prób i testów:
czy ktoś próbował montować cały zapłon np. z XT600 lub TT600 w wersjach bez e-startera?
Ciekaw jestem czy w ten sposób nie rozwiązalibyście problemów z zapłonem, kwestia jeszcze jakie tam są kąty wyprzedzeń w takim module z XT600.
Kąty są inne, poza tym według mnie gra nie warta świeczki, prog cdi jest mega fajny, tani i nie sądzę żeby się szybko popsuł tak więc problem zapłonu TTR uważam za rozwiązany :happy:

Krzysiek i Smarek, podpowiem, sam mierzyłem tak...
nasadka, kątomierz, przedłużka krótka i to wsio na mocna wkrętarkę, tak można odczytać kąt tylko teraz...
czy do znacznika GMP czyli I na kole, czy na H jeśli H to które? lewa kreska, prawa kreska, pomiędzy? Trzeba mieć też odpowiednią lampę, im starsza tym lepsza, nowe zaczynają błyskać od 1k rpm, a tyle nie udało mi się niczym rozkręcić :(

Podpowiedź najważniejsza, ten mierzony kąt to i tak wielki chuj, Krzysiek jest bardzo blisko odpowiedniego tylko musi sobie zebrać i przeanalizować informacje :confetti:
ODPOWIEDZ