Cieżkie palenie TTR600R

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: ArturS »

Ja to od pewnego czasu załatwiam starymi częściami z gaźników metodą cyna + palnik :lol:
Obrazek
Obrazek
https://c1.staticflickr.com/5/4371/3616 ... 4b4c_b.jpg
Awatar użytkownika
Dalti
Po kostki w błocie
Posty: 217
Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: Dalti »

Artur aleś to sobie wykombinował ,na to nie wpadłem :facepalm:

adapter kątowy do bitów

Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: Gacek »

Kajdy patent i własna inwencja wskazana 8-) i nie trzeba już gwałcić króćców i innych spraw aby ew zrobić jakiekolwiek korekty na składzie mieszanki jak coś nie teges .Ja sobie naniosłem jeszcze punkt orientacyjny dla ułatwienia i jest rewelka 8-).
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
TTR Dąbrowa
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, 18:58
Motocykl: Yamaha TTR600 Belgarda

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: TTR Dąbrowa »

ArturS pisze:Ja to od pewnego czasu załatwiam starymi częściami z gaźników metodą cyna + palnik :lol:
Obrazek
Obrazek
https://c1.staticflickr.com/5/4371/3616 ... 4b4c_b.jpg

Chyba takie ustrojstwo sobie zafunduje

Palnik cyna jak do miedzi, mam nadziej ze mossiadz tez da rade :happy:
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: kurol »

Odkopie troche temat bo pomysly mi sie juz skonczyly.
Mam straszny problem z odpalaniem po paru godzinach postoju yamaha (z reguly 8-12 godzin w zaleznosci ile w pracy siedze)
Jesli nie odpali od pierwszego lub drugiego kopa to spokojnie moge sie rozebrac i przygotowac sie na ostre w zaleznosci od humoru yamaha nawet jak np dzisiaj 40 min kopanie.
Nie robi mu roznicy czy ma wyciagniete ssanie w calosci w polowie czy tez stanach posrednich jesli uda mi sie go w koncu odpalic to bez ssania.
Nie mam zadnych problemow z odpalaniem po dlugim postoju (ostatnio 3 tyg) jak rowniez gdy silnik jest cieply.
Przekopywac tez nie musze bo odpala od pierwszego ew drugiego kopa.
Wydaje mi sie ze jest to jakis problem z mieszanka i do dzisiaj bylem przekonany ze swiece mi zalewa bo czuc bylo paliwo.
Ale dzisiaj z braku pomyslow wykrecilem w robocie swiece i ta okazala sie sucha,niezalana.
Paliwo czuc chyba z tego powodu ze podczas kopania czasami fuknie (ale nie strzeli) w gaznik.
Szukalbym w takiej sytuacji problemow z ustawieniem zaplonu ale w ttr regulacji nie ma wiec chyba jednak z gaznikiem cos nie tak.
Gosc od ktorego motocykl kupilem mowil ze na regulacji gaznika poleglo 2 specow i dopiero trzeci niby dal rade.
Ale chyba nie do konca bo z odpalaniem go juz wczesniej byly te problemy a ja je zrzucalem na brak techniki kopania :)
Gaznik rozebralem ile moglem,wyczyscilem najlepiej jak umialem.
Rozmiary dysz niby takie same jak podaje serwisowka.
Poprawilem po ostatnim specjaliscie stan paliwa w komorze plywakowej,teraz zgadza sie zarowno z metoda na suwmiarke jak i na wezyk chodz na 100% jestem przekonany ze przy wczesniejszym niby za niskim poziomie zdecydowanie latwiej bylo odpalic.
Srube skladu mieszanki (z fotek wyzej)mialem juz we wszytkich polozeniach i nic to nie zmienia.
Szarpnalem sie na swiece irydowa tez nic nie pomoglo.
Pomysly mi sie skoczyly,nie wiem czy olac serwisowke i zmniejszac poziom paliwa w komorze,kombinowac z wysokoscia iglic czy jeszcze cos innego.
Przed zmiana swiecy na irydowke kolor porzedniej kawa z mlekiem,irydowka wykrecona dzisiaj czarna ale wlasciwie po jej wkreceniu przejechalem na niej tylko 8 km do roboty.
Zaznaczam ze nie mam zadnych problemow z odpalaniem po dlugim postoju,nie mam tez problemow jak jest cieply nic nie prycha,na obroty wkreca sie ladnie jak rowniez z nich schodzi,tylko to nieszczesne odpalanie po 8-12 godzinnym postoju w robocie.
Awatar użytkownika
glina
Po ośki w błocie
Posty: 629
Rejestracja: 07 lut 2014, 12:10
Motocykl: była : TT600E 1998
jest : DRZ400E 2002
Lokalizacja: Bolesławiec

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: glina »

Miałem u siebie taki problem, że po dniu i więcej nie chciał odpalić (tzn. łapał, ale zaraz gasł). Długi czas wmawiałem sobie, że to wina ustawień gaźnika. Wobec tego, kombinowałem, ale efektów nie było. Kiedyś Artur pisał, że bodajże w komorze paliwo po prostu traci swoje właściwości. Więc spróbowałem.
Jakiś czas temu po jeździe przed garażem kranik ustawiam na 'off' aż zużyje całe paliwo z komory. Później przed jazdą kranik otwieram, czekam chwilę, ssanie i pali 'od strzała'.
Nie wiem, czy to będzie u Ciebie pomocne, ale może warto spróbować :niewiem:
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: kurol »

Nie probowalem wypalac paliwa z komory gaznika.
Probowalem tylko zostawiac yamaha z zakreconym badz nie kranikiem.
Paliwo nie traci chyba u mnie wlasciwosci bo ostatnio stal prawie trzy tygodnie i odpalil od strzala.
Ale po osmiu godzinach postoju juz nie.
Napewno jest gorzej jesli mam ustawiony prawidlowo poziom paliwa w komorze.
Jesli jest o 2 mm za niski trzeba sie ukopac ale zdecydowanie mniej.
Iglice w mechanicznym mam w srodkowym polozeniu,sprobuje ja opuscic jak najnizej,albo bede probowal odpalac bez dekla filtra powietrza.
Wydaje mi sie,chodz do konca pewien nie jestem ze problem wystepuje podczas upalow,jesli jest chlodno to go nie ma.
Podczas ustawiania poziomu paliwa w komorze zauwazylem ze zamkniete ssanie nie zamyka calkowicie przeplywu w rurce na fotce a zmniejsza tylko przeplyw.
Nie wiem czy tak ma bycObrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: Gacek »

kurol - tak gdybam :roll: jak wyglada u ciebie stan membranki zaworu przełaczajacego napowietrzanie dysz , moze od tej strony coś szwankuje ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: kurol »

To jest ta mala membrana z lewej strony gaznika niby odpowiedzialna za hamowanie silnikiem ?
Jesli tak to w zimie ja ogladalem i wygladala na cala i niesparciala ale w sezonie juz do niej nie zagladalem.
Dzisiaj sprobuje jeszcze raz do niej zajrzec.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: Gacek »

membranka to tylko cześc mechanizmu który odpowiada za ... doprowadzanie powietrza na dysze ułatwia to załamanie napiecia powierzchniowego paliwa w dyszy .Jak cały mechanizm nie działa poprawnie np zacina się to jest opcja ze nie ciagnie ci paliwa na wolnych bo wisi na pozycji wysokich ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ