Cieżkie palenie TTR600R

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
TTR Dąbrowa
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, 18:58
Motocykl: Yamaha TTR600 Belgarda

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: TTR Dąbrowa »

Witam
Panowie sytacja staje się troszkę jasniejsza
Wykręciłem świecę- czarna okopcona , sucha bez znamion upaprania olejem

Co radzicie najpierw
-sprawdzenie poziomu paliwa na gazniku.
- ustawienie składu mieszanki - srubka od dołu gaznika
- czy wyciąganie gaznika i obnizenie na iglicy
Awatar użytkownika
Dalti
Po kostki w błocie
Posty: 217
Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: Dalti »

TTR Dąbrowa pisze:Witam
Panowie sytacja staje się troszkę jasniejsza
Wykręciłem świecę- czarna okopcona , sucha bez znamion upaprania olejem

Co radzicie najpierw
-sprawdzenie poziomu paliwa na gazniku.
- ustawienie składu mieszanki - srubka od dołu gaznika
- czy wyciąganie gaznika i obnizenie na iglicy

Żeby mieć przyjemność z jazdy tym piecem trzeba najpierw przejść gechenne...w większości przypadków nie odpalanie sprzętu odpowiada nieprawidłowe ustawienia i regulacja . na swoim własnym przykładzie mogę to stwierdzić a nawet mała pierdoła może spowodować nerwice. to ze swieca jest czarna to jeszcze nic złego bo przecież ty nim nie jeździsz tylko ciągle odpalasz to jaka ma być?!po godzinę jazdy bez ssana można coś wnioskować po kolorze.

jeśli masz wszystko ustawione to jak trzeba ,to później żeby to chodziło bez zarzutów trzeba dokonywać własnych poprawek.

ustawianie silnika zęby chodził poprawnie na ssaniu to błąd!,ale trzeba to jakoś odpalić. Wiec najpierw bym się ziają śruba wolnych obrotów czy jest nie rozkalibrowana .a śruba zwiększająca/zmniejszająca ilość paliwa 3,5 obrotów to są ustawienia w nowym moto ,u ciebie mogą być nawet 6-7,5 możliwych.tylko to sprawdzasz już bez ssania na rozgrzanym piecu.zła regulacja śruby podnoszenia przepustnicy doprowadza do spadku obrotów lub jak w twoim przypadku gaśnięcia pieca i zalania na rozgrzanym. Następną sprawa to skalibrowanie gaźnika mechanicznego z podciśnieniowym CV,te 7mm jest orientacyjne i tez ma znaczenie na trzymanie obrotów .na fabrycznych po 15 minutach przerwy po spadaniu temp.pieca już nie chciał tak palić i trzymać ob,przekręcenie owej śrubki w prawo i zmniejszenie do 6,2 poprawiło odpalanie silnika po 20 min przerwie bez używania ssania od jednego kopa (w zależności od pozycji tłoka )jak i jego prace.
U mnie po ciężkich bataliach moto odpala na ssaniu od pierwszego razu (wiadomo ze trzeba powachlować żeby ustawić tłok).Aaa nigdy nie odpalaj na włączonych światłach!!.bo zabiera prąd.

Nie kombinuj z iglicami ale możesz sprawdzić czy n ie są za wysoko podniesione.

Najpierw wyeliminuj wszystkie usterki a później czepiaj się modułu

Dobrze odpalone moto chodzi na ssaniu 1 min. następną na 1/2, po czym wyłączam , dodaje gazu z trzy razy manetka i już trzyma obroty lub odpalić j od razu jechać a po paruset metrach wyłączyć ssanie w jeździe .

poz.
TTR Dąbrowa
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, 18:58
Motocykl: Yamaha TTR600 Belgarda

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: TTR Dąbrowa »

Dzieki za wyczerpującą odpowiedz. Prosze jednak o odpowiedz na to

Co zrobic jak sprzęta zgaszę na ssaniu , nawet podczas jazdy to potem z a szlag nie chce odpalic.
Iskra jest swieca okpcona czarna,
Jak mam probowac regulowac gaznik jak nie mam mozliwosci odpalenia

Sytacja wyglada tak, pale na ssaniu kilka przekpniec pali, jest ok
Wylacze ssanie po kilku minutach chodzi ok , moze troche nierowno, ok moze byc zimny
Czas powiedzmy ajki uplynąl ok 5 minut
Wsiadam aby sprzeta gdzies przegonic, wkreca się na obroty jezdzi bez zadnych problemow

I TU SIE ZACZYNAJA SCHODY
2 opcje
jak zgasze sprzeta za cholere nie moge go odpalic

Ostatnio musialem pchac pod garaz, kilka sprawdzen
- wykrecenie swiecy , czarna okpcona na max - iskra jest , ladna niebieska itd.
nawet zalozylem irydowke z Denso ta sama sytacja

proba ustawienia ilosci wykreconych obrotow srubą regulacyjną od dolu gaznika , niewiele pomaga moto nie pali

Jezeli tylko poczekam ok pol godz zapali

Spostrzezenia , przy kopaniu i wykreconej swiecy, naprawde trzeba energicznie kopnąc aby byla iskra- czy u was jest tak samo .
Przy malo energicznym kopie iskra sie nie pojawia

Co mrobie zle jak ustawic ten pier gaznik, mam go w tej chwili wyciagniety z moto, dlaczeo caly czas jest tak bogata mieszanka ze swieca okopcona i co odpowiada ze po przejechaniu ok 30 minut lub dluzej sprzet nie startuje




Dalti pisze:
TTR Dąbrowa pisze:Witam
Panowie sytacja staje się troszkę jasniejsza
Wykręciłem świecę- czarna okopcona , sucha bez znamion upaprania olejem

Co radzicie najpierw
-sprawdzenie poziomu paliwa na gazniku.
- ustawienie składu mieszanki - srubka od dołu gaznika
- czy wyciąganie gaznika i obnizenie na iglicy

Żeby mieć przyjemność z jazdy tym piecem trzeba najpierw przejść gechenne...w większości przypadków nie odpalanie sprzętu odpowiada nieprawidłowe ustawienia i regulacja . na swoim własnym przykładzie mogę to stwierdzić a nawet mała pierdoła może spowodować nerwice. to ze swieca jest czarna to jeszcze nic złego bo przecież ty nim nie jeździsz tylko ciągle odpalasz to jaka ma być?!po godzinę jazdy bez ssana można coś wnioskować po kolorze.

jeśli masz wszystko ustawione to jak trzeba ,to później żeby to chodziło bez zarzutów trzeba dokonywać własnych poprawek.

ustawianie silnika zęby chodził poprawnie na ssaniu to błąd!,ale trzeba to jakoś odpalić. Wiec najpierw bym się ziają śruba wolnych obrotów czy jest nie rozkalibrowana .a śruba zwiększająca/zmniejszająca ilość paliwa 3,5 obrotów to są ustawienia w nowym moto ,u ciebie mogą być nawet 6-7,5 możliwych.tylko to sprawdzasz już bez ssania na rozgrzanym piecu.zła regulacja śruby podnoszenia przepustnicy doprowadza do spadku obrotów lub jak w twoim przypadku gaśnięcia pieca i zalania na rozgrzanym. Następną sprawa to skalibrowanie gaźnika mechanicznego z podciśnieniowym CV,te 7mm jest orientacyjne i tez ma znaczenie na trzymanie obrotów .na fabrycznych po 15 minutach przerwy po spadaniu temp.pieca już nie chciał tak palić i trzymać ob,przekręcenie owej śrubki w prawo i zmniejszenie do 6,2 poprawiło odpalanie silnika po 20 min przerwie bez używania ssania od jednego kopa (w zależności od pozycji tłoka )jak i jego prace.
U mnie po ciężkich bataliach moto odpala na ssaniu od pierwszego razu (wiadomo ze trzeba powachlować żeby ustawić tłok).Aaa nigdy nie odpalaj na włączonych światłach!!.bo zabiera prąd.

Nie kombinuj z iglicami ale możesz sprawdzić czy n ie są za wysoko podniesione.

Najpierw wyeliminuj wszystkie usterki a później czepiaj się modułu

Dobrze odpalone moto chodzi na ssaniu 1 min. następną na 1/2, po czym wyłączam , dodaje gazu z trzy razy manetka i już trzyma obroty lub odpalić j od razu jechać a po paruset metrach wyłączyć ssanie w jeździe .

poz.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: Gacek »

Witam
może wysil się i podaj jakie wartości ma poziom paliwa w komorze pływakowej i ile masz wykręconą dyszę od składu mieszanki - jakie ustawienia na dyszach iglicy ? :roll: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
TTR Dąbrowa
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, 18:58
Motocykl: Yamaha TTR600 Belgarda

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: TTR Dąbrowa »

Gacek pisze:Witam
może wysil się i podaj jakie wartości ma poziom paliwa w komorze pływakowej i ile masz wykręconą dyszę od składu mieszanki - jakie ustawienia na dyszach iglicy ? :roll: .

Witaj
Dzisiaj wyciągnąlem gaznik bowiem w zaden sposob przy tak marnym podejsciu nie da się zalozyc wezyka do pomiaru
Zamierzam wezyk zalozyc na stale

Macie jakies patenty dotyczące regulacji tą nieszczesną srubką, miejsca jest tak malo a przy rozgrzanym piecu to tragedia.
Wlasnie ide bebeszczyc gaznik. Jakies sugestie pomysly.

Co mi się rzucilo to dynks od ssania tak jakby nie dochodzil do konca, moze on powoduje to ze caly czas ssanie w jakis sposb jest otwarte

Dobra nie wrzucam dodatkowych watkow ide mierzyc, badac flaszka pewnie pęknie
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: Gacek »

Dla mnie osobiście wyciąganie i czyszczenie gaźnika to ostateczność :oops: jak mogę to unikam takich akcji - cierpiałem z tego powodu często i gęsto a w moim xt to jest dopiero kupa zabawy aby to zdemontować ;) .
Obecnie mam tak ze dorobiłem sobie pokrętło do dyszy regulującej skład mieszanki wiec bezinwazyjnie mogę sobie to regulować a z wężykiem od poziomu paliwa to chyba każdy ma podobny dylemat ja mam na na stale skrecony z tym króćcem i zwykle był połączony z filterkiem z podciśnieniowego gaźnika jak mi przelało poziom przy glebie to nie musiałem aż tak panikować bo waha się tak intensywnie nie wylewa teraz jednak wypadł i gdzieś dynda luzem nie spięty :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
TTR Dąbrowa
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, 18:58
Motocykl: Yamaha TTR600 Belgarda

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: TTR Dąbrowa »

Daj patent jak dorobiles pokretlo do reglulacji powietrza
Tez o tym mysle bowiem wkladanie lap w gorące szczeliny to nie dla mnie
TTR Dąbrowa
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, 18:58
Motocykl: Yamaha TTR600 Belgarda

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: TTR Dąbrowa »

Gacek pisze:Dla mnie osobiście wyciąganie i czyszczenie gaźnika to ostateczność :oops: jak mogę to unikam takich akcji - cierpiałem z tego powodu często i gęsto a w moim xt to jest dopiero kupa zabawy aby to zdemontować ;) .
Obecnie mam tak ze dorobiłem sobie pokrętło do dyszy regulującej skład mieszanki wiec bezinwazyjnie mogę sobie to regulować a z wężykiem od poziomu paliwa to chyba każdy ma podobny dylemat ja mam na na stale skrecony z tym króćcem i zwykle był połączony z filterkiem z podciśnieniowego gaźnika jak mi przelało poziom przy glebie to nie musiałem aż tak panikować bo waha się tak intensywnie nie wylewa teraz jednak wypadł i gdzieś dynda luzem nie spięty :lol: .


to ty mi nie mow w ttr 600 jest mega malo miejsca
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: Gacek »

Gdzieś na forum w tym dziale się udzielałem z tym patentem jak i z innymi :). viewtopic.php?f=18&t=2745&start=110
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Dalti
Po kostki w błocie
Posty: 217
Rejestracja: 13 lip 2016, 05:55
Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Cieżkie palenie TTR600R

Post autor: Dalti »

TTR Dąbrowa pisze:Daj patent jak dorobiles pokretlo do reglulacji powietrza
Tez o tym mysle bowiem wkladanie lap w gorące szczeliny to nie dla mnie

cwaniacy tak zrobili żebyś to zrobił w serwisie (zobacz temat śrubokrętów do regulacji gaźnika -260zł) ale możesz sobie kopić adapter kontowy 45sto. do bitów w castoramie za 33zł ma bardzo małe rozmiary 28mmx30 i jest cały metalowy .świetne urządzenie do takich celów.Od tego czasu nie parze sobie łapek .Możesz też kupić sobie śrubę z pokrętłem do regulacji składu.

co do gaźnika to przyjedz jak mieszkasz blisko to go zobaczę(Dabrowa to spory kawałek) .tak przez internet trudno komuś doradzać .
ODPOWIEDZ