Strona 5 z 6

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 10 paź 2018, 18:30
autor: kurol
Myslalem ze temat ogarniety ale niestety nie.
Przez ostatni miesiac kilka razy yamahem pojezdzilem w kolo komina bez najmniejszych problemow.
Popierdywanie w tlumik i wolne schodzenie z obrotow ogarnalem w prosty sposob wykrecajac srube pilot jet o 6 obrotow.
Pierwszy raz dzisiaj odwazylem sie pojechac do roboty.
Oczywiscie na fajrant nie odpalil,zagadal dopiero po prawie 60 min kopaniu i pchaniu przez kolegow z pracy.
Nie pomagalo ani sciagniecie pokrywy filtra powietrza,ani krecenie pilot jetem w kazda z mozliwych pozycji.
Przy okazji okazalo sie ze dwoch silnych chlopa po plaskim wybrukowanym terenie nie jest w stanie rozpedzic yamaha na tyle by na czwartym biegu przelamac kompresje.
Powrot do domu lacznie z odpalaniem zajal mi dzisiaj prawie 1,5 godziny zamiast 15 min,prawej nogi nie czuje,kumple sie pewnie jutro oddzywac nie beda a mnie braklo pomyslow na dalsza walke z ttr.

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 10 paź 2018, 23:35
autor: Dalti
kurol pisze:Myslalem ze temat ogarniety ale niestety nie.
Przez ostatni miesiac kilka razy yamahem pojezdzilem w kolo komina bez najmniejszych problemow.
Popierdywanie w tlumik i wolne schodzenie z obrotow ogarnalem w prosty sposob wykrecajac srube pilot jet o 6 obrotow.
Pierwszy raz dzisiaj odwazylem sie pojechac do roboty.
Oczywiscie na fajrant nie odpalil,zagadal dopiero po prawie 60 min kopaniu i pchaniu przez kolegow z pracy.
Nie pomagalo ani sciagniecie pokrywy filtra powietrza,ani krecenie pilot jetem w kazda z mozliwych pozycji.
Przy okazji okazalo sie ze dwoch silnych chlopa po plaskim wybrukowanym terenie nie jest w stanie rozpedzic yamaha na tyle by na czwartym biegu przelamac kompresje.
Powrot do domu lacznie z odpalaniem zajal mi dzisiaj prawie 1,5 godziny zamiast 15 min,prawej nogi nie czuje,kumple sie pewnie jutro oddzywac nie beda a mnie braklo pomyslow na dalsza walke z ttr.
pilot screw reguluje przepływ paliwa wolnych obrotów /jałowych bez pracy przepustnicy, a jego maksymalne odkręcenie świadczy o rozkalibrowanym kanale ( czyszczenie tego kanału w myjce ultradźwiękowej )lub dyszy wolnych obrotów (mosiężna śrubka) .Przez ten kanał do gardzieli gaźnika idą aż 3 otwory i mogą już nie mieć parametrów. pisałem już o tym gdzieś na forum.jak masz ustawione 6 obr to masz jeszcze 1.5 ob,do końca .

następna sprawa jest taka ze ten gaźnik teikei nie lubi 20/50 w filtrze powietrza i kupił bym preparat dedykowany do nasączania filtra w płynie(taki kolor niebieski w litrowych puszkach).
trzecia rzecz którą nasuwa mi się do głowy z twoich opisów to ,czy jak ustawiasz poziom paliwa w gaźniku na motocyklu?dobrze czy na imadle w pozycji poziomej źle.

jak jest wszystko dobrze wyregulowane to żadne warunki nie wpływają na jego prace .a jeżdżę w takich miejscach gdzie jest różnica w temperaturze i wysokości .

to tak na pierwszy rzut oka ,ciężko mi jest komuś doradzić i ustawić gaźnik na odległość.

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 11 paź 2018, 03:16
autor: kurol
Pilot screw mialem odkrecona o 6 obrotow ale tylko przez wlasne lenistwo i obawy o poparzenie paluchow.
Przy 2.5 obrotu lubial sobie strzelic i wolno schodzic z obrotow a z tego co wyczytalem na forum wiekszosc ma wykrecona o co najmniej 4 obroty wiec tymczasowo tak ustawilem nie wnikajac w szczegoly.
Prze miesiac wyjechalem yamachem moze z piec razy i zawsze palil od strzala.
20W50 w filtrze mialem zmienic na https://motor-x.pl/olej-do-nasaczania-w ... -1l,p.html.
Nie wiem czy 20W50 gaznik nie lubi ale ja napewno nie bo caly czas scieka z airboxa idealnie na wydech :)
Stan paliwa mam ustawiony na suwmiarke i skontrolowany metoda na wezyk w zakreconym do motocykla gazniku.
Poprzednik ustawil poziom paliwa o 2 mm mniej niz nakazuje serwisowka ale napewno bylo wtedy latwiej motocykl odpalic w momencie gdy naszla go ochota na niepalenie

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 11 paź 2018, 11:25
autor: Gacek
Kaprysna ta twoja TTR :) .
Tak ogólnie wychodzi ze zmiana oleju nasaczajacego przyniosła pozytywny skutek tyle ze w czasie zaczyna cóś wyłazić nieciekawego :roll: .
Kurol przychodzi mi do głowy pytanie ? dlaczego az tyle obrotów musisz wykrecać sróbke - w którym miejscu gaxnika mierzysz poziom paliwa w komorze pływakowej ? .
W moim typie gaxnik zamocowany ww króccach jest pochylony i w roznych miejscach z pomiaru wychodzi rózna wartośc :roll: a jak to jest w twoim sprzecie ?

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 11 paź 2018, 11:36
autor: kurol
Mierze jak serwisowka pokazuje na rowno ze sruba pilot jet.
Poziom paliwa ustawiony na suwmiarke dokladnie pokrywa sie z metoda na wezyk.
Motocykl ustawiony na stojaku obydwa kola dotykaja ziemi.
Rece mi juz szczerze mowiac opadaja.
Raz mi sie tylko w przeciagu roku odkad ja mam miala jakiegos focha i nie chciala odpalic.
Jak postoi w robocie to focha strzela w 99% przypadkow i odpalic nie chce.
Bylem juz pewien ze problem zazegnany bo ogolnie pali z pol obrotu i ostatnio nawet swiatel przy odpalaniu nie wylaczalem :)
Srubke pilot jet ustawilem na pale,przy 2.5 obrotu strzelala i wolno schodzila z obrotow a ze wczesniej przed zmiana oleju w filtrze bylo 6 obrotow poprostu wykrecilem tyle samo bez dociekania.
Moze na 3 obrotach tez by dobrze chodzila

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 11 paź 2018, 15:22
autor: Dalti
Kurol ,zostaw ten pilot screw w pozycji 6 odkręconych ,bo kręcisz w lewo w prawo i nic z tego nie wynika .Po tylu latach większość tych gaźników jest rozkalibrowanych.(chyba ze co roku czyścisz w myjce ult..;).).ja i sama śruba pilot .(6 może być jak 3 obroty) . U mnie jest na 5,5. obr.

1-sprawdź napięcie linki dekompresatora .(liz 0.5mm)
Nie gaś silnika przed całkowitym jego rozgrzaniem ,(będziesz miał problemy z odpaleniem.
2-wyczysc filtr w benzynie i nasącz płynem do filtrów powietrza (jak pisałem)
3-sprawdź prawidłowy poziom paliwa w komorze gaźnika przed odpaleniem i po jeździe .możesz mieć różnicę w poziomie, uszkodzony zawór iglicowy (ja tak miałem) czasami tez się zawiesza bojak.
4 -Z twoich opisów wynika ze masz za dużo podkręcone obroty na przepustnicy (ale tego nie widzę)
nie obniżaj tych obrotów bo go już nie odpalisz .żeby to sprawdzić musisz zdjąć bak i podkręć śrubę od synchronizacji gaźnika mechanicznego z podciśnieniowym .fabryczne nastawy to 7 mm ale to jest umowne. Podkręć 1/4 obrotu w prawo i zmniejsz różnice .efektem będzie zwiększenie obrotów silnika do ok 1400-1500 i wtedy zmniejsz je na przepustnicy . Jak masz jeszcze za dużo podkręcone obr. na przepustnicy do powtórz to jeszcze następne 1/4 . efektem będzie bardziej agresywna praca gaźnika i lepsze wchodzenie silnika w obroty jak i przy rozruchu.

Gaźnik jest tak skonstruowany ze ma silnik gadać na wolnych obrotach bez otwierania przepu/kręcenia rollgazem .w praktyce się jeszcze z tym nie spotkałem żeby ustawić odpowiednie obroty bez podkręcania tą że śrubą. Wiec ma być to minimum.

Oczywiście powodów może być wiele ale ich nie widzę z opisu.

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 11 paź 2018, 17:42
autor: kurol
Sruba pilot screw nie krece jak nie musze.
Wczoraj tylko gmeralem jak odpalic nie chcial i przerobilem przy tym wszystkie pozycje.
1 Dekompresator mam ustawiony z luzem 0.5 mm
2 Filtra gabkowego podobno nie powinno sie myc w benzynie bo sie moze rozkleic a po ekstrakcyjnej napewno puchnie wychodzac prawie centymetr za plastikowe ramki( tak przynajmniej bylo u mnie)
Wedlug tego co sie dowiedzialem z pewnego zrodla albo w wodzie z plynem do garow,albo w specyfikach do tego przeznaczonych.
Olej zamowilem dzisiaj taki jak linkowalem wczesniej.
3 Poziomu paliwa nie sprawdzalem przed i po jezdzie.
Robilem to tylko raz ale na 100% byl zgodny z serwisowka i na 100% mniejsze problemy z odpaleniem w chwilach zapasci sa jesli ten poziom jest ustawiony 2 mm nizej niz producent nakazuje.
4 Przed grzebaniem w fitrze powietrza srube pilot screw wykrecalem do momentu az przestaly rosnac obroty i wkrecalem ja 0.5 obrotu potem na ucho obroty doregulowywalem sruba blokujaca na przepustnicy.
Producent przewiduje jesli mnie pamiec nie myli obroty w przedziale 1150-1450 nie mam tego jak sprawdzic bo obrotomierz zewnetrzy niby mam ale sterowany masa i z yamahem nie zagada.
Moment otwarcia przepustnicy gaznika podcisnieniowego mam ustawiony na wierto 7 mm i nic wiecej faktycznie tam nie grzebalem.
Dalti ja nie mam z tym dziadem zadnych problemow jesli tylko nie pojade nim do roboty.
Tam chyba sa jakies cieki wodne albo cholera wie co jeszcze,powodujace zaburzenia w yamahu :)
Wkolo komina chodzi jak marzenie jak pojade tylko do roboty i chce wrocic to w 99% nie odpali.
Myslalem ze 8 godzin postoju mu szkodzi ale we wtorek pojechalem w krzaki nad Wisle potem posialem jeszcze troche terror na osiedlu zgasilem o 21,rano wstalem do roboty i o 5.30 zapalil z pol obrotu.
O 14 jak trzeba bylo isc do domu kaplica,nie odpali.
W zeszlym tygodniu zostawilem go na polu na noc,z tego co pamietam szalu z temperatura nie bylo,rano o 7 caly mokry po rosie odpalil od kopa.

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 11 paź 2018, 18:28
autor: Dalti
Kurol to może trzeba było zacząć od pytania gdzie pracujesz :shock:

ja mam filtr z twinAir z alegro 69zł ,wkleiłem go starej ramki a kratkę metalowa przykręciłem no niej. płucze w benzynie samochodowej(95) całość dziesiątki razy i nic się nie rozpada i nie odkleja.
Nie mam pojęcia z czego jest zrobiony oryginalny filtr powietrza, bo mój stary przy zakupie moto był w stanie agonalnego rozpadu.

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 11 paź 2018, 18:35
autor: kurol
Pracuje w zakladzie konstrukcji elektroenergetycznych.
Obecnie jestem operatorem maszyny dumnie zwanej centrum obrobczym CNC.
Procz mojej zywicielki jest troche przecinarek plazmowych,gilotyn,wiertarek i innych maszyn CNC.
Obok zakladu jest oczyszczalnia sciekow i czasami lubi przypachniec :)
Motocyklisci maja nieoficjalne pozwolenie na wjazd na hale i stawianie w miejscu nieprzeszkadzajacym w toku produkcji wiec motocykle warunki maja bardzo dobre.
Filtr mam oryginalny yamahowski ktory byl w bardzo dobrej kondycji dokad nie utopilem go w ekstrakcyjnej probujac sie pozbyc poprzedniego oleju w spraju :)
Metalowej kratki zwanej chyba lapaczem plomieni przy filtrze nie posiadam
Loza szydercow zbierajaca sie czasami wokol mnie podczas prob odpalania jednoglosnie twierdzi ze w takim burdelu jak nasz zaklad nawet motocykl odpalic nie chce i nie powinienem sie temu dziwic :)
Byc moze maja troche racji bo jak cycatego na fajrant odpalam to lubi rozrzadem przydzwonic chodz w domu rzadko mu sie to zdarza :)

Re: Cieżkie palenie TTR600R

: 11 paź 2018, 20:40
autor: rademenez
Mam oryginalny Yamahowski filterek i płucze go w ekstrakcyjnej i nic mu nie jest cały i zdrowy bez oznak opuchlizny