Tłok szlif Yamaha TT600S

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

Postprzez Tygrys » 3 kwi 2018, o 17:10

Cześć kol Mateooo mam tt już od roku i zgadzam się z moimi przedmówcami zysk mocy do wydanej kasy na przeróbki jest bez sęsu gdyż i tak nie dogonisz ktm masz w tt to czego brak w większości dwuwałkowych szybkoobrotowych crossówkach ogromny moment od dołu i to trzeba wykorzystać no i odciążać odciążać
Avatar użytkownika
Tygrys
Lubiący błoto
 
Posty: 84
Dołączył(a): 7 cze 2017, o 13:49
Motocykl: tt600s

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

Postprzez Gacek » 3 kwi 2018, o 17:52

Nie wiem - pewnie bredzę ale wszyscy zainteresowani tematem skupiają się na podniesieniu mocy :) .
Moze warto by sobie do porzadku zadać pytanie - czy brakuje mu mocy czy czegoś innego ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4409
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

Postprzez Tygrys » 3 kwi 2018, o 18:22

W polach i lesie moja tt kręci kołem i tak do 5 biegu wiec jak juz pisałem mocy nie brak ale trakcji może dlatego że oponę mam 120 a wcześniej 110 ale dostałem ich kilka kompletów wiec skarmiam. Ale jak ją kupiłem na kołach sm i zembatce 44 tyl teraz jest 48 to i tak ręce wyrywala na dodanie gazu a więc na drodze i w offie według mnie moment i trakcja a na torze moc i trakcja. Hej
Avatar użytkownika
Tygrys
Lubiący błoto
 
Posty: 84
Dołączył(a): 7 cze 2017, o 13:49
Motocykl: tt600s

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

Postprzez xt600moto » 10 kwi 2018, o 00:08

ja kiedyś zgłębiałem temat większej pojemności dużo czytałem szukałem info nawet się dowiedziałem że u niemców jest xt 800 z większą korbą i na nikasilu ale to motor torowy z tego co się dowiedziałem jeżeli nie chcesz utopić worka kasy w silnik to zakładaj tego 97 tłoka max podobno jest 98 ale motor się grzeje za bardzo za cienkie ścianki cylindra duża temperatura też nie sprzyja mocy ścianka cylindra z tego co pamiętam 101,6 czyli jak byś chciał wstawić tłok 100 czy 101 lub 102 trzeba tulejować na tuleje 107 żeby się tuleja nie przegrzewała i wytrzymała na długo i trzeba cylinder rozwiercić dużo i tam był chyba z tego co pamiętam problem z kanałem olejowym i trzeba było blok silnika czy kartery pomierzyć pod cylinder i rozwiercić chyba o 5 mm na pewno trochę elastyczności by ten silnik nabrał i mocy ale mi się wydaje ze nie opłacalny temat to musi ogarnięty gość robić z odpowiednim sprzętem to trochę może kosztować z tego co napisałeś to wystarczy ci mechaniczny gaźnik ale to też kosztowne wydech cały lepszy może jakieś zabawki typu powerbomba i dobry filtr powietrza i odetkać go żeby lepiej oddychał ale będzie problem z kurzem błotem co wyjazd czyścić najlepiej
xt600moto
Lubiący błoto
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 lut 2018, o 20:51
Motocykl: xt 600

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

Postprzez xt600moto » 10 kwi 2018, o 01:16

Zapomniałem dodać że przy większym tłoku należało by wymienić korbę na mocniejszą bo stara może szybko złapać luz i pukać np przy takim tłoku jak 101 do tego tłoki wossnera i proxa mają większy stopień sprężania od oryginału jeszcze chciałem dodać że jak rozwiercisz blok to już oryginalnego cylindra nie założysz bo będzie chlał olej z tego co ludzie napisali no i uszczelki pod głowice i cylinder będziesz musiał szukać są dostępne ale gorzej jak oryginał większa pojemność więcej mocy sprzęgło może nie przenosić mocy i trzeba by wymienić na nowe tarczki przekładki i sprężyny kolejne koszty i do tego jeszcze nie wiadomo czy skrzynia się szybko nie wysypie ja odpuściłem temat za dużo zabawy za duże koszty i być może jeszcze straci na wytrzymałości lepiej zrobić ttr normalnie polatać trochę dozbierać kasę i kupić hondę xr 650r droga trudno znaleźć ale 60 kucyków 135 kg inaczej moc oddaje szczególnie na mechanicznym gaźniku i fmf pełnym wydechu i jeszcze dokupić big bora i moc podobna do husqvarna 701 czyli 67 kucyków a ja tam lubię yamahe za to że jest wytrzymała

co miałeś zrobione w Ktm SXF 450 że aż 60 kucy?? 110 kg to z paliwem ? czy jakieś osłony miałeś
xt600moto
Lubiący błoto
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 lut 2018, o 20:51
Motocykl: xt 600

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

Postprzez xt600moto » 10 kwi 2018, o 03:06

xt600moto
Lubiący błoto
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 lut 2018, o 20:51
Motocykl: xt 600

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

Postprzez Mateooo » 10 kwi 2018, o 16:53

Xt600 dzieki bardzo za taka wyczerpujaca odpowiedz :) Czyli z cylindrem nie bede kombinowal a z gaznikiem moze cos pomysle tylko jaki by tu mozna bylo zalozyc ?;)
Avatar użytkownika
Mateooo
Lubiący błoto
 
Posty: 66
Dołączył(a): 14 lut 2017, o 20:57
Motocykl: Yamaha TT 600S

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

Postprzez Gacek » 10 kwi 2018, o 17:32

xt600moto napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=TvA92HQ3LEA

Obejrzyj z uwagą ten filmik = pacjent strzela z klamki stawiajac moto na gumę - taki trick zrobi kazdy bardziej ogarniety w technice stund rider ;)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4409
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

Postprzez xt600moto » 10 kwi 2018, o 23:44

filmik wstawiłem żebyś zobaczył co zmieniają i żebyś zobaczył co rozwiercają w karterach kiedyś na you tubie był dokładniejszy filmik jak cylinder rozwiercają wstawiają tuleję jak mierzą i co trzeba poprawić w bloku ale nie mogę go znaleźć. na filmiku masz keihin 39 ale na tym forum jak poszukasz to znajdziesz jakie mechaniczne gaźniki można dopasować ale może na początek lepiej stary gaźnik poprawić na forum też było kilka tematów co zrobić dałem filmik poglądowy żebyś wiedział o co mi chodzi były też tematy o poprawieniu okien dolotowych i wylotowych i różnych innych przeróbkach tylko trzeba poszukać .

https://www.youtube.com/watch?v=aMLnRynFmjU

https://www.youtube.com/watch?v=EOe0jzS2LJo
xt600moto
Lubiący błoto
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 lut 2018, o 20:51
Motocykl: xt 600

Poprzednia strona

Powrót do TT600 - Silnik, gaźnik, zasilanie...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron