Strona 2 z 2

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 03 kwie 2018, 17:10
autor: Tygrys
Cześć kol Mateooo mam tt już od roku i zgadzam się z moimi przedmówcami zysk mocy do wydanej kasy na przeróbki jest bez sęsu gdyż i tak nie dogonisz ktm masz w tt to czego brak w większości dwuwałkowych szybkoobrotowych crossówkach ogromny moment od dołu i to trzeba wykorzystać no i odciążać odciążać

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 03 kwie 2018, 17:52
autor: Gacek
Nie wiem - pewnie bredzę ale wszyscy zainteresowani tematem skupiają się na podniesieniu mocy :) .
Moze warto by sobie do porzadku zadać pytanie - czy brakuje mu mocy czy czegoś innego ?

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 03 kwie 2018, 18:22
autor: Tygrys
W polach i lesie moja tt kręci kołem i tak do 5 biegu wiec jak juz pisałem mocy nie brak ale trakcji może dlatego że oponę mam 120 a wcześniej 110 ale dostałem ich kilka kompletów wiec skarmiam. Ale jak ją kupiłem na kołach sm i zembatce 44 tyl teraz jest 48 to i tak ręce wyrywala na dodanie gazu a więc na drodze i w offie według mnie moment i trakcja a na torze moc i trakcja. Hej

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 10 kwie 2018, 00:08
autor: xt600moto
ja kiedyś zgłębiałem temat większej pojemności dużo czytałem szukałem info nawet się dowiedziałem że u niemców jest xt 800 z większą korbą i na nikasilu ale to motor torowy z tego co się dowiedziałem jeżeli nie chcesz utopić worka kasy w silnik to zakładaj tego 97 tłoka max podobno jest 98 ale motor się grzeje za bardzo za cienkie ścianki cylindra duża temperatura też nie sprzyja mocy ścianka cylindra z tego co pamiętam 101,6 czyli jak byś chciał wstawić tłok 100 czy 101 lub 102 trzeba tulejować na tuleje 107 żeby się tuleja nie przegrzewała i wytrzymała na długo i trzeba cylinder rozwiercić dużo i tam był chyba z tego co pamiętam problem z kanałem olejowym i trzeba było blok silnika czy kartery pomierzyć pod cylinder i rozwiercić chyba o 5 mm na pewno trochę elastyczności by ten silnik nabrał i mocy ale mi się wydaje ze nie opłacalny temat to musi ogarnięty gość robić z odpowiednim sprzętem to trochę może kosztować z tego co napisałeś to wystarczy ci mechaniczny gaźnik ale to też kosztowne wydech cały lepszy może jakieś zabawki typu powerbomba i dobry filtr powietrza i odetkać go żeby lepiej oddychał ale będzie problem z kurzem błotem co wyjazd czyścić najlepiej

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 10 kwie 2018, 01:16
autor: xt600moto
Zapomniałem dodać że przy większym tłoku należało by wymienić korbę na mocniejszą bo stara może szybko złapać luz i pukać np przy takim tłoku jak 101 do tego tłoki wossnera i proxa mają większy stopień sprężania od oryginału jeszcze chciałem dodać że jak rozwiercisz blok to już oryginalnego cylindra nie założysz bo będzie chlał olej z tego co ludzie napisali no i uszczelki pod głowice i cylinder będziesz musiał szukać są dostępne ale gorzej jak oryginał większa pojemność więcej mocy sprzęgło może nie przenosić mocy i trzeba by wymienić na nowe tarczki przekładki i sprężyny kolejne koszty i do tego jeszcze nie wiadomo czy skrzynia się szybko nie wysypie ja odpuściłem temat za dużo zabawy za duże koszty i być może jeszcze straci na wytrzymałości lepiej zrobić ttr normalnie polatać trochę dozbierać kasę i kupić hondę xr 650r droga trudno znaleźć ale 60 kucyków 135 kg inaczej moc oddaje szczególnie na mechanicznym gaźniku i fmf pełnym wydechu i jeszcze dokupić big bora i moc podobna do husqvarna 701 czyli 67 kucyków a ja tam lubię yamahe za to że jest wytrzymała

co miałeś zrobione w Ktm SXF 450 że aż 60 kucy?? 110 kg to z paliwem ? czy jakieś osłony miałeś

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 10 kwie 2018, 03:06
autor: xt600moto

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 10 kwie 2018, 16:53
autor: Mateooo
Xt600 dzieki bardzo za taka wyczerpujaca odpowiedz :) Czyli z cylindrem nie bede kombinowal a z gaznikiem moze cos pomysle tylko jaki by tu mozna bylo zalozyc ?;)

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 10 kwie 2018, 17:32
autor: Gacek
Obejrzyj z uwagą ten filmik = pacjent strzela z klamki stawiajac moto na gumę - taki trick zrobi kazdy bardziej ogarniety w technice stund rider ;)

Re: Tłok szlif Yamaha TT600S

: 10 kwie 2018, 23:44
autor: xt600moto
filmik wstawiłem żebyś zobaczył co zmieniają i żebyś zobaczył co rozwiercają w karterach kiedyś na you tubie był dokładniejszy filmik jak cylinder rozwiercają wstawiają tuleję jak mierzą i co trzeba poprawić w bloku ale nie mogę go znaleźć. na filmiku masz keihin 39 ale na tym forum jak poszukasz to znajdziesz jakie mechaniczne gaźniki można dopasować ale może na początek lepiej stary gaźnik poprawić na forum też było kilka tematów co zrobić dałem filmik poglądowy żebyś wiedział o co mi chodzi były też tematy o poprawieniu okien dolotowych i wylotowych i różnych innych przeróbkach tylko trzeba poszukać .

https://www.youtube.com/watch?v=aMLnRynFmjU

https://www.youtube.com/watch?v=EOe0jzS2LJo