Co do ciśnienia oleju i głowicy

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
fryzjer

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

Post autor: fryzjer »

Fajama pisze:To potwierdzone obliczeniami jakimis? A jaki przekrój wężyka? Bo jak dam tak cieniutki jak włos to bede mógł chyba stal ciąć co? Jak wam sie wydaje?
Fajama .Jeśli w dekielku masz gwint M5 i taki wkręcisz gwint pozyskany z jakiejś śruby,to chyba na niego nie wciśniesz wężyka cieniutkiego jak włos
Jak masz czas to sobie zrób przeliczenia jakie to będzie ciśnienie.Chętnie się dowiem.A skąd jest ten sposób,to nie mam pojęcia.Chyba z jakiegoś manuala.Grunt,że to najprostszy sposób który jest praktykowany na tym forum.Podejrzewam,że w ten sposób ciśnienie jest sprawdzane i w Ustrzykach Dolnych,Kongo i na Wyspach wielkanocnych ;)
Aha i nie zapomnij skontrować tego krócca,bo zamiast wysokości w wężyku,będziesz mierzył wysokość plamy oliwy na ziemii :lol:
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

Post autor: kurol »

Konca weza zatykac nie trzeba,byle byl wystarczajaca dlugi.
Jak zatka to pomiar nie bedzie miarodajny bo cisnienie oleju bedzie jeszcze musialo pokonac opor poduszki powietrznej.
Nie wiem jak sie to ma do oleju ale 10m slupa wody to jedna atmosfera
Fajama
Po kostki w błocie
Posty: 146
Rejestracja: 18 sie 2016, 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

Post autor: Fajama »

fryzjer pisze:
Fajama pisze:To potwierdzone obliczeniami jakimis? A jaki przekrój wężyka? Bo jak dam tak cieniutki jak włos to bede mógł chyba stal ciąć co? Jak wam sie wydaje?
Fajama .Jeśli w dekielku masz gwint M5 i taki wkręcisz gwint pozyskany z jakiejś śruby,to chyba na niego nie wciśniesz wężyka cieniutkiego jak włos
Jak masz czas to sobie zrób przeliczenia jakie to będzie ciśnienie.Chętnie się dowiem.A skąd jest ten sposób,to nie mam pojęcia.Chyba z jakiegoś manuala.Grunt,że to najprostszy sposób który jest praktykowany na tym forum.Podejrzewam,że w ten sposób ciśnienie jest sprawdzane i w Ustrzykach Dolnych,Kongo i na Wyspach wielkanocnych ;)
Aha i nie zapomnij skontrować tego krócca,bo zamiast wysokości w wężyku,będziesz mierzył wysokość plamy oliwy na ziemii :lol:
No ok ok sprawdzę :)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

Post autor: Gacek »

Manual o ile pamietam podaje wartośc przy tzw wolnych obrotach dla sekcji smarujacej okolicach 0.13 kPa .
Trza by posiadać adekwatnie dokładny manometr aby zmierzyć tą wartośc - wezyk i adapter w postaci wkrecanego nipla to koszt paru groszy ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Fajama
Po kostki w błocie
Posty: 146
Rejestracja: 18 sie 2016, 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

Post autor: Fajama »

kurol pisze:Konca weza zatykac nie trzeba,byle byl wystarczajaca dlugi.
Jak zatka to pomiar nie bedzie miarodajny bo cisnienie oleju bedzie jeszcze musialo pokonac opor poduszki powietrznej.
Nie wiem jak sie to ma do oleju ale 10m slupa wody to jedna atmosfera
No wiadomo :panika:
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

Post autor: Tygrys »

To może udać się do agromy lub na olx kupić za ok 50-60 pln czujnik z capka lub sześćdziesiątych bo wydaje mi się że warto dodać gazu przy próbie ciśnienia czy rośnie a wtedy i 10 m wezyka może braknie otwarcie bajpasu to 0.8-1.2 kPa. Ale to tylko takie moje fiu bzdziu. Pozdrowienia dla dlubiacych samemu .
Fajama
Po kostki w błocie
Posty: 146
Rejestracja: 18 sie 2016, 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

Post autor: Fajama »

Mam tutaj taki stary sprawdzony sklep rolniczy to sprawdzę ile za takie cacuszko by chcieli
fryzjer

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

Post autor: fryzjer »

Gacek pisze:Manual o ile pamietam podaje wartośc przy tzw wolnych obrotach dla sekcji smarujacej okolicach 0.13 kPa .
Trza by posiadać adekwatnie dokładny manometr aby zmierzyć tą wartośc - wezyk i adapter w postaci wkrecanego nipla to koszt paru groszy ;) .

Gacek nie 0.13 kPa,tylko 13kPa.No ale mniejsza o to ;)
1) Piszesz dla sekcji smarującej.Czyli takie ciśnienie powinno być i na tej śrubce od dekielka filtra oleju,i na głowicy?
2) Jak mam rozumieć tą wartość z załącznika:
"pressione di apertura della di sicurezza : 80-120 kPa"
Po przetłumaczeniu translatorem wyszło:
ciśnienie otwarcia bezpieczeństwa

Czy chodzi o to,że powyżej 120kPa olej zostaje wyrzucony przewodem odmy do airboxu?
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

Post autor: Tygrys »

Cześć napisałem że otwiera się bajpas ale chodzi o to ze przy ciśnieniu 1.2 bara ( prawie tyle co luftu w kołach w teren ) otwiera się przelew z sekcji smarujacej do miski olejowej (suchej ) skąd jest przepompowany druga sekcja do zbiornika oleju. Po to by chronić przed przebiciem oringi uszczelki a w razie zatkania jakiegoś kanału również pompę. Ciśnienie oprócz zaslepki w filtrze głowicy jest jeszcze w rurce do smarowania skrzyni biegów. Hej.
fryzjer

Re: Co do ciśnienia oleju i głowicy

Post autor: fryzjer »

Dzięki Tygrys :browar: .Teraz rozumiem.Piszesz o zaślepce w głowicy.Chodzi Ci o miejsce montażu napędu obrotomierza?
Co do tej rurki od smarowania skrzyni,to ja jej niestety nie mam.Mam starszy model.Ta rurka była wprowadzona po modelu 2KF :(
ODPOWIEDZ