Regulator Napięcia- elektryka czary , mary

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
TTR Dąbrowa
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, 18:58
Motocykl: Yamaha TTR600 Belgarda

Regulator Napięcia- elektryka czary , mary

Post autor: TTR Dąbrowa »

Słuchajcie czy to norma
Pacjent Yamaha TT600r

Po odbiorze i ustawieniach u dobrego machera z Bytomia ;))) w moto skonczyły się problemy z rozruchem.
Sam się zdziwił że to moto ma tak pojechaną elektrykę, ale do rzeczy.

Latam niedłużo , praca, dzieci,itp.

Co wyleciałem ostatnio to moto po nagrzaniu, gaśnie i dupa. Myślałem że znowu problemu gaznik, mieszanka itp.
Jednak po kilku takich wybrykach wziąłem klucze itp do plecaka , myśle coś ruszę na żywca
Więc tak jezdze w koło komina moto po 30min gaśnie.
Diagnozuje
- iskra na innej świecy jest wziąłem swieczke na podmianę
-paliwo jest
-zdejmuje siedzenie lukam na kabelki itp regulator gorący jak diabli , myśle może to
Czekam pare minut nawet schlodzilem regler , wsiadam moto pali
Jadę kilka kilometróe gaśnie
Taki moj trop, zmieniłem regulator, kupiłem zamiennik, też grzeje się jak głupi i co teraz posprawdzałem miernikiem:
3 kable białe do regulatora napięcie 2-3 volt na każdym
powłączeniu swiateł mijania drogowych napięcie rośnie do 5 v na każdym
Czy to normalne, na wolnych obrotach, po przygazowaniu do max 10v na kazdym
Na czerwonym kablu napięcie bez obciązenia 15v po obciązeniu spada do 14v

Doradzcie coś
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Regulator Napięcia- elektryka czary , mary

Post autor: Gacek »

Twoja ttr to wersja ? kopana czy z rozrusznikiem ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
fryzjer

Re: Regulator Napięcia- elektryka czary , mary

Post autor: fryzjer »

Witaj
1)Sprawdź połączenie akumulatora z masą.Tzn.Połączenie minusa akumulatora z instalacją motocykla.
2)Mierzyłeś rezystancję na tych białych przewodach,na zimnym silniku jak moto normalnie pali,oraz na gorącym jak moto gaśnie?
3)Jak wygląda u Ciebie połączenie regulatora z ramą motocykla? Regulator ma dobry styk ,na całej powierzchni?
TTR Dąbrowa
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, 18:58
Motocykl: Yamaha TTR600 Belgarda

Re: Regulator Napięcia- elektryka czary , mary

Post autor: TTR Dąbrowa »

Gacek pisze:Twoja ttr to wersja ? kopana czy z rozrusznikiem ?
kick starter only
i tu ubolewam
TTR Dąbrowa
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, 18:58
Motocykl: Yamaha TTR600 Belgarda

Re: Regulator Napięcia- elektryka czary , mary

Post autor: TTR Dąbrowa »

fryzjer pisze:Witaj
1)Sprawdź połączenie akumulatora z masą.Tzn.Połączenie minusa akumulatora z instalacją motocykla.
2)Mierzyłeś rezystancję na tych białych przewodach,na zimnym silniku jak moto normalnie pali,oraz na gorącym jak moto gaśnie?
3)Jak wygląda u Ciebie połączenie regulatora z ramą motocykla? Regulator ma dobry styk ,na całej powierzchni?
Panowie nie mam AKU
fryzjer

Re: Regulator Napięcia- elektryka czary , mary

Post autor: fryzjer »

Tak Masz fabrycznie?.Czy sam go wyeliminowałeś?
Zamiast tego akumulatora,masz zamontowany kondensator ?
Może on uległ uszkodzeniu
TTR Dąbrowa
Lubiący błoto
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, 18:58
Motocykl: Yamaha TTR600 Belgarda

Re: Regulator Napięcia- elektryka czary , mary

Post autor: TTR Dąbrowa »

fryzjer pisze:Tak Masz fabrycznie?.Czy sam go wyeliminowałeś?
Zamiast tego akumulatora,masz zamontowany kondensator ?
Może on uległ uszkodzeniu
Panowie TT600R Belgarda wychodziły z fabryki bez aku tylko kopniak
Instalacja 3 fazy z uzwojenia na regulator
Moto pali jezdzi normalnie tak ok30-1godz
Potem siędzieje tak jak wcześniej
:gleba:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Regulator Napięcia- elektryka czary , mary

Post autor: Gacek »

TTR 600 wychodziły z "fabryki" w wersji R I RE - wiec spontanicznie zapytałem bo czasami ludzie po prostu błednie interpretuja swój model (das model).
Jak bym mogł ci cosik doradzic - to bardziej zapytam ? dlaczego obwiniasz instalację i sprawy zapłonu za wybryki które opisałeś ? .
Niczego nie sugeruje :roll: moze obadaj luzy zaworowe (po prostu powieksz szczeline ) i zaobserwuj obadaj czasami tak się składa ze rozghrzany piec czyni fanaberie :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 08 kwie 2017, 09:29
Motocykl: BMW R1150GS Yamaha TTR600 TENERE 700
Lokalizacja: Krakow

Re: Regulator Napięcia- elektryka czary , mary

Post autor: kurol »

Nie wiem na ile moj miernik jest wiarygodny ale u mnie na wolnych obrotach z wylaczonymi wszystkimi odbiornikami napiecie mierzone na bialych przewodach wchodzacych do reglera wynosi 4.5 v
Jak wlacze swiatla 9.5 v
Opornosc miedzy bialymi przewodami przy wypietym reglerze okolo 1.1 ohma.
U mnie tez regler grzeje sie okrutnie,zwlaszcza jak mam wylaczone swiatla,ale z tego co wyczytalem na forum "ten typ tak ma"
fryzjer

Re: Regulator Napięcia- elektryka czary , mary

Post autor: fryzjer »

Kurol.
Ja w moim 2KF,mam alternator dwufazowy i u mnie z alternatora do regulatora dochodzą dwa białe przewody.Napięcie między nimi powinno być o ile się nie mylę w przedziale 20-70volt. U mnie przy max obrotach miernik pokazał wartość około 112volt.
Te Twoje 4,5 V i 9,5 V .To moim zdaniem zdecydowanie za mało
Co do grzania się to może ,a nawet być on trochę ciepły ,ale bez przesady.Jeśli parzy przy dotknięciu ,to ewidentnie jest coś nie tak.
ODPOWIEDZ