[Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT

[Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Postprzez lisek666 » 19 lut 2011, o 08:46

Powitać. Małe pytanko, po remoncie silnika (tłok,pierścienie, korbowód łożyska ,szlif głowica...) słowem generalny remont po Bożemu zrobiony tt-ka zaczęła palić bez ssania przy obecnych temperaturach ( -5 do 3 stopni). Teraz pytanie ,czy to normalne??? Dodam ,że gdy sie wyciągnie całe ssanie maszyna nie chce gadać ,trzeba chwile pokopać bez ssania ,wtedy łapie i max można wyciągnąć jedną trzecią . Jak chwilke pochodzi można wcisnąć i jest ok, jak by wogóle nie potrzebowała więcej oktanów. Nic nie było grzebane przy gaźnikach.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Avatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
 
Posty: 306
Dołączył(a): 31 paź 2010, o 15:54
Lokalizacja: KR
Motocykl: trx400ex sportrax

Re: Pali bez ssania- normalne???

Postprzez kyrtap87 » 19 lut 2011, o 08:59

i co tam uruchomiłeś w końcu . :D :D jak poszło, jakie przygody były , opisz w jakimś dziale
kyrtap87
Lubiący błoto
 
Posty: 35
Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 06:36
Lokalizacja: Gorzyce
Motocykl: Jiaji HT 50 QT

Re: Pali bez ssania- normalne???

Postprzez Pawlo » 19 lut 2011, o 10:10

Gaźnik do regulacji, za bogata mieszanka. Jeśli dalej nie będzie ssanie działać to możliwe, że zatkała się dysza od ssania, miałem coś takiego w DR-ce, ale tutaj budowa gaźnika jest pewnie podobna ;) Ale najpierw regulacja, potem możesz sobie rozbierać :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Pawlo
Moderator
 
Posty: 2410
Dołączył(a): 1 paź 2010, o 19:29
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: TT600S 4GV [SM]

Re: Pali bez ssania- normalne???

Postprzez maciek_tt6 » 19 lut 2011, o 12:08

całkiem możliwe że za wysoki poziom jak Pawlo mówi ale kurde miałem za wysoki poziom w xtz to ze ssaniem odpalała bo bez to nie dała rady. może coś tam w środku jest nie tak gumka na tym tłoczku uszkodziła się tylko od czego i cały czas na ssaniu chodzi a jak włączysz je to może za dużo daje i nie pali
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
maciek_tt6
Po kostki w błocie
 
Posty: 134
Dołączył(a): 10 lut 2011, o 08:18
Lokalizacja: DKA
Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660

Re: Pali bez ssania- normalne???

Postprzez lisek666 » 19 lut 2011, o 13:20

Dobra Panowie wszystko ładnie pięknie ale ssanie działa jak sie je wyciągnie to moto reaguje tylko teraz przy odpale styknie jedną trzecią , na tynm polega ta różnica. Chyba nie jasno opisałem ''problem". moto pali tylko z tą różnicą ,że przy odpalaniu nie ma potrzeby wyciągania ssania do samego końca wystarczy jedna trzecia całego zaktesu.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Avatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
 
Posty: 306
Dołączył(a): 31 paź 2010, o 15:54
Lokalizacja: KR
Motocykl: trx400ex sportrax

Re: Pali bez ssania- normalne???

Postprzez Gacek » 19 lut 2011, o 14:05

Tak jak Pawlo podpowiedział przeprowadził bym na twoim miejscu pełną regulacją gażnika zaczynając od poziomu w komorze pływakowej ,potem śrubka do składu mieszanki 2,5 obrotu jak dobrze pamietam no i podstawa filtr powietrza.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Pali bez ssania- normalne???

Postprzez loko » 19 lut 2011, o 14:57

Nadal dostaje za duzo paliwa w stosunku do powietrza (za bogato), Po tak gruntownym remoncie gaznik wymaga regulacji. A że teraz masz prawie silnik w stanie fabrycznym ( napisz jeszcze jaki masz wydech) to wyjmij gaźnik i ustaw go tak jak zaleca manual czyli:

-Poziom paliwa (najprościej na dolny spływ w komorze nałożyć przezroczysty wężyk i sprawdzić dokąd dochodzi lustro paliwa w komorze pływakowej i skorygować jak w mnaualu (pewnie 7mm albo coś takiego)
- Iglica (dwie) odpowiadają w głównej mierze za mieszankę w średnich i wysokich Obr. Maja spory wpływ na dynamikę (wyjściowo ustaw na środkowe zapięcia) (zapniesz wyżej zubożysz mieszankę-igła niżej, zapniesz wyżej odwrotnie)
- Śruba od regulacji składu mieszanki - wstępnie wykręć ją tak jak podaje manual ileś tam obrotów wykręć od położenia max wkręcenia ( pewnie ok. 2-3 obr ( jesli sami będziemy reg warto wykręcić mniej - patrz punkt dalej)) ona odpowiada za niskie Obr.
- Gaźnik podciśnieniowy, jego Reg polega na – uchylając przepustnicę (płaski krążek) w gaźniku mechanicznym jak zrobi się okno o wysokości ( sprawdzić w manualu) powinna zacząć się otwierać przepustnica w gaźniku podciśnieniowym.
- Wiadomo sprawdzić stan wszystkich gumek itp. A dokładnie obejrzeć mechanizm załączania ssania.

Odpalamy maszynę na ssaniu jak nabierze tem pracy ok. 10km i więcej zabieramy się za regulacje składu mieszanki na jałowo…. Motocykl w pionie pokrętłem przy gaźniku zmniejszamy obroty tak aby byle pracował ( prawie gasł) wtedy śrubą od składu mieszanki Reg tak aby obroty się zwiększyły o tyle o ile się da… znów śrubą od Obr zmniejszamy je do min i ponownie śrubą od składu mieszanki zwiększamy robimy to Az już nie da się zwiększyć obr. Śrubą składu mieszanki.. wtedy już śrubą od Obr ustalamy dane obroty. A śrubę od składu mieszkanki o ¼ wyk
Najczęściej przy wyjściowym wykręceniu śruby od składu mieszanki podanym przez producenta jest to drobna korekta….

Regulacja składu mieszanki w średnich i wysokich Obr…. Ty nie ma innej radu jak jeździć i kontrolować stan świecy zapłonowej dlatego wstępnie ustawiamy ją na środku. Jeśli okaże się że świeca jest okopcona to iglice dajemy niżej. Jak bardzo biała wypalona do iglice dajemy wyżej ( więcej paliwa)

I musi być dobrze…. Obecnie masz za bogatą mieszankę… i dlatego odpala na zimnym bez ssania ale w ciepłe dni będzie go przylewać albo np. nagle przymkniecie gazu i zgaśnie .. nagłe odkręcenie i tez cos nie tak itp. ogólnie przy odpalaniu bierze udział tylko część odpowiedzialna za sklad mieszanki w niskich obr.
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
Avatar użytkownika
loko
Po kostki w błocie
 
Posty: 121
Dołączył(a): 6 mar 2010, o 16:00
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: TT600R

Re: Pali bez ssania- normalne???

Postprzez lisek666 » 19 lut 2011, o 17:23

Dzieki wielki. Opisane raz a konkretnie.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Avatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
 
Posty: 306
Dołączył(a): 31 paź 2010, o 15:54
Lokalizacja: KR
Motocykl: trx400ex sportrax

Re: Pali bez ssania- normalne???

Postprzez zul » 19 lut 2011, o 22:19

W xt, w gaźniku NIE MA śruby składu mieszanki ... pozdro.
Avatar użytkownika
zul
Po kostki w błocie
 
Posty: 124
Dołączył(a): 24 sty 2010, o 17:34
Lokalizacja: Szubin

Re: Pali bez ssania- normalne???

Postprzez lisek666 » 20 lut 2011, o 09:37

zul napisał(a):W xt, w gaźniku NIE MA śruby składu mieszanki ... pozdro.


nie rozumiem twojej wypowiedzi my tu mówimy o TT 600 a nie XT
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Avatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
 
Posty: 306
Dołączył(a): 31 paź 2010, o 15:54
Lokalizacja: KR
Motocykl: trx400ex sportrax

Następna strona

Powrót do TT600 - Silnik, gaźnik, zasilanie...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość