[Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT
Awatar użytkownika
zul
Po kostki w błocie
Posty: 122
Rejestracja: 24 sty 2010, 17:34
Lokalizacja: Szubin

Re: Pali bez ssania- normalne???

Post autor: zul »

Dobra, ale ciagle mowimy o tym samym gaźniku, w którym jest śruba ILOŚCI mieszanki a nie jej składu! Skład ustalasz wysokością iglicy i poziomem paliwa w komorze pływakowej. pozdro
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Pali bez ssania- normalne???

Post autor: Gacek »

zul pisze:Dobra, ale ciagle mowimy o tym samym gaźniku, w którym jest śruba ILOŚCI mieszanki a nie jej składu! Skład ustalasz wysokością iglicy i poziomem paliwa w komorze pływakowej. pozdro
-widzisz znowu zabłysłeś :lol: moze wyjasnij wszystkim jak to pracuje - zamknij zupełnie przepustnice i ustalaj tym wysokosc obrotów .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Pali bez ssania- normalne???

Post autor: Gacek »

Gacek pisze:
zul pisze:Dobra, ale ciagle mowimy o tym samym gaźniku, w którym jest śruba ILOŚCI mieszanki a nie jej składu! Skład ustalasz wysokością iglicy i poziomem paliwa w komorze pływakowej. pozdro
-widzisz znowu zabłysłeś :lol: moze wyjasnij wszystkim jak to pracuje - zamknij zupełnie przepustnice i ustalaj tym wysokosc obrotów .
- tak w ogóle to sorry dla ciebie i czytających za ten flesh bo znowu jak burak sie zachowałem :oops: generalnie nie o to chodzi ;) .Mimo tego nie jestem w stanie przyjąć tezy dzeksona , bo w praktyce całkowite zamkniecie sróbą połozenia przepustnicy powoduje ze silnik przestaje pracować co skłania mnie do takiego spojrzenia na temat i nazywania w/w elementów w ten sposób .Jeszcze jedna dygresja moim zdaniem teoretycznie analizowanie manuala może sprowadzić w taki tok tyle aby teza była prawdziwa potrzebny jest dowód .Chetnie posłucham co masz do powiedzenia na poparcie swojej teori - sorry teori dzeksona.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: Pali bez ssania- normalne???

Post autor: lisek666 »

Witam panów,znowu mam mały problem otóż zrobiłem wszystko tak jak opisał LOKO no i włożyłem gaźnik ładnie pięknie zapalił na ssaniu pochodził zagrzałem go do temp koło 70C zabrałem sie za punkt jak napisał loko

-Odpalamy maszynę na ssaniu jak nabierze tem pracy ok. 10km i więcej zabieramy się za regulacje składu mieszanki na jałowo…. Motocykl w pionie pokrętłem przy gaźniku zmniejszamy obroty tak aby byle pracował ( prawie gasł) wtedy śrubą od składu mieszanki Reg tak aby obroty się zwiększyły o tyle o ile się da… znów śrubą od Obr zmniejszamy je do min i ponownie śrubą od składu mieszanki zwiększamy robimy to Az już nie da się zwiększyć obr. Śrubą składu mieszanki.. wtedy już śrubą od Obr ustalamy dane obroty. A śrubę od składu mieszkanki o ¼ wyk
Najczęściej przy wyjściowym wykręceniu śruby od składu mieszanki podanym przez producenta jest to drobna korekta

i problem polaga na tym że podczas kręcenia tą srubą regulacji nic sie nie dzieje(wykręcam,i wkręcam) tzn obroty sie nie zwiększają ale zgaśnie więc wkręcem tyle ile wykręciłem zapala dopiero za 4-6 razem.3 kopnięcia to tak załapuje ale ciężko.srubę od regulacji wykręciłem 2 obroty,iglice obie są na srodku ustawione.membrana sprawna.żadnych uszkodzeń
zauważyłem jeszcze też przy dodaniu gazu z wolnych obrotów motor albo wejdzie na obroty albo go przydusi i zgaśnie.

jak ustawić linki przy gażniku no i jeszcze jak tą drugą przpustniece wyregulować.??? w manualu nie moge jakoś znajść albo jestem ślepy już.

pozdrawiam
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Pali bez ssania- normalne???

Post autor: Gacek »

Druga przepustnica - otwarcie pierwszej na 7 mm powinno się rozpoczynać uchylanie przesłony na drugiej na max otwrciu przesłona powinna się żnajdować w pozycji poziomej . Co do śruby pilot jet (sprawa się nie wyjaśniła wiec wolę tak to nazywać ) 2,5 do max 3 obroty wykrecone przy minimalnym uchyleniu głuwnej przepustnicy - Czy ustawiłeś prawidłowy poziom paliwa w gaźniku ?
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: Pali bez ssania- normalne???

Post autor: lisek666 »

Witam Gacek,tzn ustawiałem na 7mm pierwszą i wtedy już zaczyna się uchylać druga.co do poziomu paliwa to nie wiem za bardzo jak się za to zabrać jakieś wskazówki? podasz?
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Pali bez ssania- normalne???

Post autor: Gacek »

stwierdzić jaki masz obecnie ustawiony poziom mozesz za pomocą kawałeczka wąskiej rorki który podpinasz pod otwór przelewowy gaźnika i odkrecić sróbkę nastepnie odkrecić delikatnie kranik od baku aby dopuscić paliwa i wtedy powinien pokazać ci sie na rórce poziom przy którym pływak zamyka dopływ (czyli poziom paliwa).Kiedy już to zmierzysz nalezało by to zapisać albo zapamietac i jezeli bedziesz musiał poprawić poziom to po rozkreceniu odpowiednio do wartosci które odnotowałes wprowadzić korekty na regulacji ( odgiecie blaszki pływaka w adekwatne połozenie) ja to w ten sposób robię - co nieznaczy ze prawidłowo , bo w manualu podany jest wymiar ustalający wysokość pływaka przez pomiar jego dolnej krawedzi do krawedzi komory pływakowej .

Odnosnie całego watku nazewnictwa dyszy ( pilot jet) w tej sprawie zaczynam się czuć jak idiota " Nie polemizuj z idiotą najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem " :oops: - hmmm muszę przyznać ze mam na stole gażnik do czyszczenia i mimo że wszystko działało jak nalezy (przynajmniej w moim odczuciu ) to pod wpływem całego wątku zaczynam stwierdzac ze jednak coś jest nie tak .Bo jednak teoretycznie wszystko wskazuje ze tą dyszą (pilot jet ) podawana powinna być mieszanka -natomiast w praktyce silnik gasł po zupełnym zamknieciu przepustnicy :evil: .wiec wychodzi ze znowu bedę zmuszony kopać w tym wszystkim podobnie jak ty to teraz czynisz. :mrgreen: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Pali bez ssania- normalne???

Post autor: Gacek »

dla xt poziom dolnej krawedzi pływaka do krawedzi komory wartosc podawana jest 25-27 mm wg serwisówki .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: Pali bez ssania- normalne???

Post autor: lisek666 »

Po napełnieniu komory pływakowej i przelaniu się benzyny odkręciłem pokrywe. 7mm od krawędzi komory (góra komory mocowana do gaźnika) do lustra benzyny która znajdowała sie w środku. Ja w ten sposób to mierzyłem nie wiem czy dobrze.
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Pali bez ssania- normalne???

Post autor: Gacek »

lisek666 pisze:Po napełnieniu komory pływakowej i przelaniu się benzyny odkręciłem pokrywe. 7mm od krawędzi komory (góra komory mocowana do gaźnika) do lustra benzyny która znajdowała sie w środku. Ja w ten sposób to mierzyłem nie wiem czy dobrze.
- jezeli tak to mierzysz to realnie poziom paliwa przy skreconej pokrywie masz wyższy ze wzgl na obiętosc i wagę pływaka (podnosi ci do wyzszej wartosci ten poziom ). Jak masz wszystko na wierzchu ustaw parametry poziomu na pływaku tak jak wyżej ci podałem potem na skreconej komorze sprawdz za pomocą wezyka czy jest ok .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ