Strona 1 z 13

[Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

: 19 lut 2011, 08:46
autor: lisek666
Powitać. Małe pytanko, po remoncie silnika (tłok,pierścienie, korbowód łożyska ,szlif głowica...) słowem generalny remont po Bożemu zrobiony tt-ka zaczęła palić bez ssania przy obecnych temperaturach ( -5 do 3 stopni). Teraz pytanie ,czy to normalne??? Dodam ,że gdy sie wyciągnie całe ssanie maszyna nie chce gadać ,trzeba chwile pokopać bez ssania ,wtedy łapie i max można wyciągnąć jedną trzecią . Jak chwilke pochodzi można wcisnąć i jest ok, jak by wogóle nie potrzebowała więcej oktanów. Nic nie było grzebane przy gaźnikach.

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 19 lut 2011, 08:59
autor: kyrtap87
i co tam uruchomiłeś w końcu . :D :D jak poszło, jakie przygody były , opisz w jakimś dziale

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 19 lut 2011, 10:10
autor: Pawlo
Gaźnik do regulacji, za bogata mieszanka. Jeśli dalej nie będzie ssanie działać to możliwe, że zatkała się dysza od ssania, miałem coś takiego w DR-ce, ale tutaj budowa gaźnika jest pewnie podobna ;) Ale najpierw regulacja, potem możesz sobie rozbierać :D

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 19 lut 2011, 12:08
autor: maciek_tt6
całkiem możliwe że za wysoki poziom jak Pawlo mówi ale kurde miałem za wysoki poziom w xtz to ze ssaniem odpalała bo bez to nie dała rady. może coś tam w środku jest nie tak gumka na tym tłoczku uszkodziła się tylko od czego i cały czas na ssaniu chodzi a jak włączysz je to może za dużo daje i nie pali

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 19 lut 2011, 13:20
autor: lisek666
Dobra Panowie wszystko ładnie pięknie ale ssanie działa jak sie je wyciągnie to moto reaguje tylko teraz przy odpale styknie jedną trzecią , na tynm polega ta różnica. Chyba nie jasno opisałem ''problem". moto pali tylko z tą różnicą ,że przy odpalaniu nie ma potrzeby wyciągania ssania do samego końca wystarczy jedna trzecia całego zaktesu.

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 19 lut 2011, 14:05
autor: Gacek
Tak jak Pawlo podpowiedział przeprowadził bym na twoim miejscu pełną regulacją gażnika zaczynając od poziomu w komorze pływakowej ,potem śrubka do składu mieszanki 2,5 obrotu jak dobrze pamietam no i podstawa filtr powietrza.

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 19 lut 2011, 14:57
autor: loko
Nadal dostaje za duzo paliwa w stosunku do powietrza (za bogato), Po tak gruntownym remoncie gaznik wymaga regulacji. A że teraz masz prawie silnik w stanie fabrycznym ( napisz jeszcze jaki masz wydech) to wyjmij gaźnik i ustaw go tak jak zaleca manual czyli:

-Poziom paliwa (najprościej na dolny spływ w komorze nałożyć przezroczysty wężyk i sprawdzić dokąd dochodzi lustro paliwa w komorze pływakowej i skorygować jak w mnaualu (pewnie 7mm albo coś takiego)
- Iglica (dwie) odpowiadają w głównej mierze za mieszankę w średnich i wysokich Obr. Maja spory wpływ na dynamikę (wyjściowo ustaw na środkowe zapięcia) (zapniesz wyżej zubożysz mieszankę-igła niżej, zapniesz wyżej odwrotnie)
- Śruba od regulacji składu mieszanki - wstępnie wykręć ją tak jak podaje manual ileś tam obrotów wykręć od położenia max wkręcenia ( pewnie ok. 2-3 obr ( jesli sami będziemy reg warto wykręcić mniej - patrz punkt dalej)) ona odpowiada za niskie Obr.
- Gaźnik podciśnieniowy, jego Reg polega na – uchylając przepustnicę (płaski krążek) w gaźniku mechanicznym jak zrobi się okno o wysokości ( sprawdzić w manualu) powinna zacząć się otwierać przepustnica w gaźniku podciśnieniowym.
- Wiadomo sprawdzić stan wszystkich gumek itp. A dokładnie obejrzeć mechanizm załączania ssania.

Odpalamy maszynę na ssaniu jak nabierze tem pracy ok. 10km i więcej zabieramy się za regulacje składu mieszanki na jałowo…. Motocykl w pionie pokrętłem przy gaźniku zmniejszamy obroty tak aby byle pracował ( prawie gasł) wtedy śrubą od składu mieszanki Reg tak aby obroty się zwiększyły o tyle o ile się da… znów śrubą od Obr zmniejszamy je do min i ponownie śrubą od składu mieszanki zwiększamy robimy to Az już nie da się zwiększyć obr. Śrubą składu mieszanki.. wtedy już śrubą od Obr ustalamy dane obroty. A śrubę od składu mieszkanki o ¼ wyk
Najczęściej przy wyjściowym wykręceniu śruby od składu mieszanki podanym przez producenta jest to drobna korekta….

Regulacja składu mieszanki w średnich i wysokich Obr…. Ty nie ma innej radu jak jeździć i kontrolować stan świecy zapłonowej dlatego wstępnie ustawiamy ją na środku. Jeśli okaże się że świeca jest okopcona to iglice dajemy niżej. Jak bardzo biała wypalona do iglice dajemy wyżej ( więcej paliwa)

I musi być dobrze…. Obecnie masz za bogatą mieszankę… i dlatego odpala na zimnym bez ssania ale w ciepłe dni będzie go przylewać albo np. nagle przymkniecie gazu i zgaśnie .. nagłe odkręcenie i tez cos nie tak itp. ogólnie przy odpalaniu bierze udział tylko część odpowiedzialna za sklad mieszanki w niskich obr.

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 19 lut 2011, 17:23
autor: lisek666
Dzieki wielki. Opisane raz a konkretnie.

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 19 lut 2011, 22:19
autor: zul
W xt, w gaźniku NIE MA śruby składu mieszanki ... pozdro.

Re: Pali bez ssania- normalne???

: 20 lut 2011, 09:37
autor: lisek666
zul pisze:W xt, w gaźniku NIE MA śruby składu mieszanki ... pozdro.
nie rozumiem twojej wypowiedzi my tu mówimy o TT 600 a nie XT