[Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Forum dotyczące problemów technicznych związanych z jednostką napędową i układem zasilania w TT

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Postprzez Pawlo » 13 kwi 2015, o 15:46

fakir napisał(a):trochę tutaj -> http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... a-w-xt600/ poczytałem, i wynika z tego że jednak trzeba o wiele więcej wykręcić śrubę mieszanki niż 2obr aby uzyskać prawidłowy skład

Powtarzam to za każdym razem, nie wiem czego wszyscy się czepili tych 2 obr.? Ja to traktuję jako wartości do odpalenia silnika, a czy on będzie chodził dobrze to zupełnie inna sprawa. Nie oczekujmy, że w ~20-letnich sprzętach wszystko będzie trzymać nominał tak jak manual nakazuje. U ciebie można by było spróbować jeszcze podnieść poziom paliwa, bo masz objaw ubogiej mieszanki. Ewentualnie najpierw możesz zrobić próbę z podniesioną o 1 ząbek iglicą w podciśnieniowym gaźniku - z tym będzie chwila roboty, a będziesz bogatszy o doświadczenie i być może rozwiąże to problem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Pawlo
Moderator
 
Posty: 2453
Dołączył(a): 1 paź 2010, o 19:29
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: TT600S 4GV [SM]

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Postprzez fakir » 13 kwi 2015, o 16:09

Ale zawleczke dac bliżej ostrego czubka iglicy czy w druga stronę?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Avatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Postprzez Pawlo » 13 kwi 2015, o 16:20

Zawleczkę dajesz bliżej dołu iglicy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pawlo
Moderator
 
Posty: 2453
Dołączył(a): 1 paź 2010, o 19:29
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: TT600S 4GV [SM]

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Postprzez mlody » 13 kwi 2015, o 17:55

Inaczej mówiąc im mniejsza odległość między zawleczką, a ostrym końcem iglicy, tym więcej paliwa (bogatsza mieszanka). 8-)
Avatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
 
Posty: 403
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 11:13
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: XT600K 3TB '91

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Postprzez Gacek » 13 kwi 2015, o 18:06

Moim zdaniem poszukał bym w innym miejscu przyczyny ,kombinacje z zmiana położenia iglicy zupełnie sobie bym darował :roll: .
Zauważyłem ze ostatnio pada dużo rad odnośnie regulacji i prawidłowości poziomu paliwa :) moim zdaniem podstawa regulacji to poziom mierzony na odwróconym gaźniku góra pływaka 25 - 27 mm od krawędzi (inaczej możemy zakatować króćce ) od montażu i demontażu aby dojsć do sedna :lol: inna sprawa to poprawna weryfikacja tego poziomu na zamontowanym gaźniku za pomocą wężyka do krawędzi , pomiar taki czynimy tam gdzie manual określa a nie w dowolnym miejscu - czyli "bele gdzie" :lol: . tu jest prosty przykład :
glina napisał(a):
Obrazek

Potem moze sie zdarzyc tak że zapomnisz zakręcić kraniki i całe paliwo popłynie w silnik :P .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Postprzez Pawlo » 13 kwi 2015, o 18:35

Gacek, u mnie mierzenie na odwróconym gaźniku nie miało w ogóle pokrycia z tym co mierzyłem później wężykiem. Kilka osób na forum miało już podobną sytuację. Nie wiem czy winne temu nie są przypadkiem kombinacje z zaworkiem iglicowym. Ja np. mam hybrydę zaworka ori z Tourmaxem, taką jak zrobił Artur. Z tego co pamiętam rozciągałem dodatkowo sprężynkę od Tourmaxa, żeby mi się cokolwiek z pomiarów zgadzało z serwisówką.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pawlo
Moderator
 
Posty: 2453
Dołączył(a): 1 paź 2010, o 19:29
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: TT600S 4GV [SM]

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Postprzez fazzixd » 13 kwi 2015, o 19:32

U mnie poziom na odwróconym gaźniku też się nie pokrywał wgl. Mam inny zaworek, po czym na odwróconym ustawiłem pływaki na 25mm a poziom na wężyk wynosił prawie 1cm. ustawiłem na wężyk na 7mm i chodzi o niebo lepiej :)
fazzixd
Czyścioch
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 kwi 2014, o 18:02
Motocykl: Yamaha Tt 600 S Belgarda

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Postprzez Gacek » 14 kwi 2015, o 06:59

Pomiar na odwróconym gaźniku robię po to aby mieć punkt odniesienia do korekty regulacji po pomiarze wykonanym wężykiem i tylko po to , pływaki z pewnością różnią się minimalnie wypornością , nie wiem jak u innych ale u mnie komora gaźnika osadzonego w króćcach nie znajduje się w poziomie wiec ostateczny pomiar wykonany w róznych miejscach będzie miał rożne wskazania .W manualu wskazanym miejscem do pomiaru są okolice dyszy pilot jet a nie okolice zaworka pływakowego - myślę ze teraz sprawa staje się jasna :|
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Postprzez fakir » 16 kwi 2015, o 11:10

Podniosłem poziom paliwa na pływaku i faktycznie teraz schodzi płynnie z obrotów.
zmieniłem też położenie zawleczki na iglicy w gaźniku podciśnieniowym, zawleczka była w skrajnym położeniu na samym końcu iglicy (najdalej od ostrego czubka) więc mieszanka z tego gaźnika była za uboga, zmieniłem na środkowe położenie.
I to chyba był mój błąd ponieważ teraz strzela z wydechu i przerywa ale tylko na wysokich obrotach, na niskich fajnie się zbiera a gdy chcę jechać dłużej na wysokich to traci moc prycha z wydechu, podejrzewam że dostaje za dużo paliwa na wysokich obr.
Świecy nie wykręcałem ponieważ silnik był gorący.

na samą myśl o wyjmowaniu gaźników dostaje szału :niewiem:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Avatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ

Re: [Regulacja gaźnika] Pali bez ssania- normalne???

Postprzez Gacek » 16 kwi 2015, o 11:45

Fakir zaproponuję ci pewien test - odpal moto , rozgrzej piec i rusz do jazdy wcześniej zakręcając dopływ paliwa.W trakcie jazdy obserwuj ,słuchaj, czuj a następnie wyciągnij własne wnioski ;) .Strzały w wydech jak dla mnie to brak paliwa zubożona mieszanka zbyt bogata mieszanka to zamulenie czarne kopcenie przy odkręcaniu w konsekwencji zawęglenie świecy i przerwy w zapłonie ze wzgl na przebicia .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do TT600 - Silnik, gaźnik, zasilanie...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości