Strona 3 z 5

Re: Centrowanie kół

: 14 sty 2013, 08:06
autor: ArturS
vertus72 pisze:http://www.bartnik.com.pl jeszcze nie zadzwoniłem, ale już znalazłem :-), może wcale tak drogo nie wyjdzie.

Tak z forum XTZ:
Kiedyś na forum bodajże Dr natrafiłem na firmę produkująca między innymi szprychy do motocykli. http://www.bartnik.bigduo.pl/Napisałem do nich, mogą zrobić dowolne szprychy, wystarczy podesłać do nich wzór.Cytat z ich odpowiedzi:"Witammożna przesłać wzór szprychy bądź podać dokładne wymiary tzn. średnicę na gwincie szprychy oraz długość od zagięcia od strony wewnętrznej do końca gwintu ( kąt standard około 90 stopni jeżeli jest inny należy go podać oraz długość zagiecia) , koszt uzalezniony jest od grubości na gwincie ( M)M3 , M3,5 - 1,50 zł szprycha z nyplemM4 - 2,00 złM5- 3,00 zł"Myślę, że powinno to w zupełności rozwiązać problemy z brakującymi szprychami
Niestety nie wychodzi to tak dobrze. Nie tyle chodzi o cenę, co o dobór produkowanych szprych. Bartnik na 99% zaproponuje szprychę cieńszą, do tego nie robi przewężanych (nie wiem jak jest w TT). Tutaj o tym pisałem: http://www.xtzclub.pl/threads/508-Regen ... post121046
Cytuję:
ArturS pisze:
korbulos pisze: jeżeli u bartnika można dostać oryginalne te ze zgrubieniem to dzięki za namiary
Nie można. Bartnik nie robi z przewężeniem. Zaproponuje Ci szprychę cieńszą niż oryginał, więc w połączeniu z rozchechłanym otworem w piaście będzie luz jak cholera. Wysłałem swoje do wyceny (krótszą i dłuższą, z różnym zakrzywieniem) i taka odpowiedź:

witam
szprychy doszły dzisiaj , możemy wykonać szprychę z gwintem M4 ( na drucie 3,37mm , gwint 3,75mm , przewężanych nie wykonamy ) średnica łebka szprychy 6,2 mm , koszt szprychy z nyplem 2,50 zł , wysyłka pocztą za pobraniem , czas oczekiwania około 2 tygodni


Całe szczęście, że zdecydowałem się nie kombinować, tylko dałem piastę z felgą do Króla i on się wszystkim zajął, dając szprychę jeszcze grubszą niż oryginał. Teoretyczne powinny być wówczas rozwiercane otwory w piaście, ale grube szprychy wchodziły i bez tej operacji.
Nie kombinuj więc z Bartnikiem, tylko dzwoń do Krola http://allegro.pl/my_page.php?uid=1850478 Bez problemu sprzeda Ci pojedyncze szprychy.

Re: Centrowanie kół

: 14 sty 2013, 14:27
autor: vertus72
Koledzy z forum XTz przetestowali i chwalą,więc adres sprawdzony, a jak komu za tanio to zawsze ma serwis pana Y, kto bogatemu zabroni .

Re: Centrowanie kół

: 14 sty 2013, 14:31
autor: ArturS
vertus72 pisze:Koledzy z forum XTz przetestowali i chwalą,więc adres sprawdzony, a jak komu za tanio to zawsze ma serwis pana Y, kto bogatemu zabroni .
Przetestowali do XTZ, nie do TT. Bartnikowi lepiej sam zaproponuj grubość szprychy. Lepiej rozwiercić otwory, niż żeby szprycha miała latać.

Re: Centrowanie kół

: 14 sty 2013, 14:42
autor: vertus72
No to tanio nie będzie....:-(
PS? Czy ten Król pojedyncza szarych do ttr sprzeda, będzie wiedział wymiary czy trza mu wyjąć jedną i zwymiarowac ?

Re: Centrowanie kół

: 14 sty 2013, 14:49
autor: Gacek
vertus72 - może zrób fotkę nanieś wymiary a los się do ciebie uśmiechnie :lol: .

Re: Centrowanie kół

: 14 sty 2013, 14:54
autor: ArturS
Król to autorytet w PL jeśli chodzi o centrowanie i zaplot felg motocyklowych. Ma u siebie większość szprych do popularnych modeli. Często ma też używki - jak mu ktoś przyniesie paścia i chce żeby mu zapleść wszystko nówkę, to zostawia to co do odratowania. Kumplowi wynalazł kilka sztuk do trampka. Zadzwoń najpierw do niego, jak nici z tego, to dopiero kombinuj z Bartnikiem.

Re: Centrowanie kół

: 14 sty 2013, 15:31
autor: Pawlo
ArturS pisze:Lepiej rozwiercić otwory, niż żeby szprycha miała latać.
To prawda. Problem jest taki, że oryginalnie wszystko jest calowe, a u nas można dostać metryczne i to wychodzi jakoś tak, że M4 jest za małe, a M5 za duże. Oczywiście zostaje opcja M5 + rozwiert, bo zazwyczaj gniazda mają już dość. Uwaga przy dorabianiu szprych - gwint powinien być walcowany, a nie cięty, walcowany ma trochę większą średnicę niż sama szprycha.

Re: Centrowanie kół

: 14 sty 2013, 19:29
autor: koron1
Z usług Bartnika korzystałem kilka lat temu, ale w Virago.
Wymieniałem wszystkie szprychy. Też był problem z grubością, M4 za cienkie, M5 trochę grubsze.
Wysłałem dwie szt. na wzór, a za tydzieńczy półtora miałem nowy komplecik w domu.
Rozwiercić musiałem jedynie felgę pod nyple.
Poza tym jestem bardzo zadowolony.

Re: Centrowanie kół

: 14 sty 2013, 21:25
autor: vertus72
Gacek pisze:vertus72 - może zrób fotkę nanieś wymiary a los się do ciebie uśmiechnie :lol: .
Co Ci sfotografować?? Na razie za zimno, nie chce mi się zrzucać koła by wyjąć jedną szpryche. A tak bez jednego druga to można smigac , czy koło pójdzie w rozsypke ?

Re: Centrowanie kół

: 14 sty 2013, 22:58
autor: Maro
Zawoziłem w lipcu koła do Pawła do B-B od mojego XT'eka, z przodu wstawił parę szprych i nowe nyple do nich, tył tylko naciągnięty ale muszę mieć go na uwadze. Po rozmowie z Pawłem - szprychy do tyłu (przewężane) do ogarnięcia tylko w salonie :| nie proponował mi innych...