tylne koło TTE zamiana na inne koło

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
Awatar użytkownika
modern25
Po kostki w błocie
Posty: 148
Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:19
Motocykl: XTR 660
Lokalizacja: Großendorf / Wiôlgô Wies

tylne koło TTE zamiana na inne koło

Post autor: modern25 »

Witam .
Jak już co niektórzy bardizej aktywni na tym forum od chyba roku zadaje pytania odnośnie tylnego koła . Generalnie nie ma żadnej odpowiedzi albo są za bardzo ogólnikowo albo generują kolejne pytania zamiast odpowiedzi . Niemniej jednak dziękuję za odpowiedzi .
Ale... teraz pytanie .
Czy można wymienić całe koło metodą PLUG &PLAY z innego moto to mojej jamaszki TTE ?
Jak ktoś wie niech napisze jakie to koło z jakiego moto itd. i co ewentualnie trzeba zmienić żeby działało
dziękuję za ewntualne odpowiedzi


Pytam o całe koło bo chyba taniej i szybciej bedzie wymienić od jakiegoś pospolitego modelu niż szukać oryginałów do TTE z tą zjebaną dużą piastą
Mam domek nad morzem do wynajęcia. Dla motocyklistów kawa, piwo i tańczy nocleg . Władysławowo. Info PW a potem telefon .
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: tylne koło TTE zamiana na inne koło

Post autor: Pawlo »

Plug&Play to nie wiem czy pasują nawet między TT-E a TT-S :mrgreen: Teoretycznie różnica tylko w mocowaniu zębatki - na sztywno lub na gumach.
U siebie mam koła SM z Husqvarny TE410. Dopasowanie tyłu polegało na dotoczeniu dystansów (bodajże jeden ~6mm, drugi ~7mm), dodaniu podkładek pod tarczę i po dwie pod zębatkę. Dodatkowo dłuższe śruby. Średnica tarcz jest ta sama. Całość trzyma oryginalna ośka. Bardzo możliwe, że od KTM też coś podpasujesz, bo to wszystko jest podobne. Dobrze jest mieć cierpliwego tokarza przy takim temacie :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
modern25
Po kostki w błocie
Posty: 148
Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:19
Motocykl: XTR 660
Lokalizacja: Großendorf / Wiôlgô Wies

Re: tylne koło TTE zamiana na inne koło

Post autor: modern25 »

a tak odnośnie szprych . Firma bartnik za 3,50 wykonuje szprychy. czas realizacji około 2 tygodnie :)
Mam domek nad morzem do wynajęcia. Dla motocyklistów kawa, piwo i tańczy nocleg . Władysławowo. Info PW a potem telefon .
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: tylne koło TTE zamiana na inne koło

Post autor: mlody »

Nie polecam
Awatar użytkownika
modern25
Po kostki w błocie
Posty: 148
Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:19
Motocykl: XTR 660
Lokalizacja: Großendorf / Wiôlgô Wies

Re: tylne koło TTE zamiana na inne koło

Post autor: modern25 »

ale ześ się kur..a rozpisał " nie polecam " ot mądrość .

a co polecasz ??? :?:
bo póki co mam dwa koła o łącznym braku szprych w ilości 26 sztuk . :!:
Lepiej nich moto stoi na kołku niż kupić szprychy od bartnika i jeździć ?
bo tu od roku pytam się o szprychy i o koła i niewiele odpowiedzi a i w necie też nie za wiele piszą o tym zjebanym kole od TTe ( co za tępy huj takie koło/ piaste wymyślił :klnie: ) nawet na alegro i olx nie widze ani kół ani szprych nawet w tym kiepskim stanie technicznym ...po prostu żadnych!! :panika: , wiec czy polecasz czy nie i tak kupie od kogoś co chce mi je zrobić .
Mam domek nad morzem do wynajęcia. Dla motocyklistów kawa, piwo i tańczy nocleg . Władysławowo. Info PW a potem telefon .
giermo
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 04 lip 2014, 17:57
Motocykl: R1150GS i TT600E
Lokalizacja: LC

Re: tylne koło TTE zamiana na inne koło

Post autor: giermo »

"nie poleca"

a ja polecam, kilka lat temu kupiłem do trampka kilka sztuk i zrobiłem na nich już ok 50tyś km koszt nowej w serwisie 50 zł szt + koszt wysyłki 20zł = 70 zł :wtf: u bartnika zapłaciłem grosze ;)
Michaels19
Po kostki w błocie
Posty: 188
Rejestracja: 18 maja 2014, 07:41
Motocykl: ttr 600

Re: tylne koło TTE zamiana na inne koło

Post autor: Michaels19 »

też ostatnio brałem od nich szprychy i są ok trzeba trochę rozwiercić bo są grubsze,
Awatar użytkownika
modern25
Po kostki w błocie
Posty: 148
Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:19
Motocykl: XTR 660
Lokalizacja: Großendorf / Wiôlgô Wies

Re: tylne koło TTE zamiana na inne koło

Post autor: modern25 »

no i wiadomo cos wiecej . a nie kur...a " nie polecam" jak masz takich 130 postów to gratulacje :) pomagasz jak mało co :)
Mam domek nad morzem do wynajęcia. Dla motocyklistów kawa, piwo i tańczy nocleg . Władysławowo. Info PW a potem telefon .
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: tylne koło TTE zamiana na inne koło

Post autor: mlody »

Nie polecam, bo u mnie ich szprychy wytrzymały jeden weekend. Później 7 poszło do kosza. Chciałem żeby mi zrobili na wzór starych, najgrubsze jakie mają w ofercie. Babka przez telefon powiedziała że najgrubsze robią M4, więc się na takie zgodziłem i zamówiłem komplet. W porównaniu do starych miały sporo mniejsze łby przez co po weekendzie powyłaziły z piasty... Po za tym skoro mówi że to M4 to myślałem że tam gdzie nie ma gwintu będzie te 4mm średnicy, a nie lekko ponad 3.5 (nie poinformowała mnie o tym, że gwint jest walcowany na pręcie o mniejszej średnicy niż 4mm)
Materiał, z którego robią szprychy też pozostawia wiele do życzenia. Są po prostu tak miękkie, że można je owinąć wokół palca. Stare wysłużone były dużo sztywniejsze i ciężko jest ją wygiąć.
Jak masz do wymiany kilka, to pewnie nic się z nimi nie stanie, ale jak masz wymienić cały komplet to już lepiej poszukać gdzieś indziej. Mówię to dlatego, żeby zaoszczędzić Ci wydanych pieniędzy na same szprychy, zaplatanie, centrowania, zakładanie i ściąganie opony.

Zdjęcie jak to wyglądało w piaście:
Obrazek


Teraz trochę to przerobiłem ale nie wiem jak długo to wytrzyma. Zobaczymy...





EDIT:
Nagrałem specjalnie dla Ciebie filmik, żeby pokazać jak miękka jest szprycha Bartnika w porównaniu do oryginału.
https://www.youtube.com/watch?v=nPMoOM- ... e=youtu.be
i kilka zdjęć:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
modern25
Po kostki w błocie
Posty: 148
Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:19
Motocykl: XTR 660
Lokalizacja: Großendorf / Wiôlgô Wies

Re: tylne koło TTE zamiana na inne koło

Post autor: modern25 »

To można uznać ze wyczerpującą odpowiedz :) Dziękuję .
Tak wiem o tym, że szprychy są walcowane ( wszystkie szprychy mają gwint walcowany i do tego jest to drut rozciągany na zimno a nie odlewany )
wiec temu się nie dziwie i wiem o tym, że grubość jest inna szprychy i inna gwintu. Szkoda, ze Ty tego nie wiedziałeś to być może nie byłbyś rozczarowany . Jedno się zgadzam z tobą to, że orginały są z jakiejś twardej mieszanki dur -alu ? a bartnik robi stalowe dla tego się wyginają ale mam nadzieje ze nie rozciągają . ( miałem już starą , urwaną szpryche bartnika w ręku i faktycznie sie różni od org. ale co mam zrobić :) ?)

Zadzwoniem do Bartnika i mają najgrubsze szprychy drut 4,4mm i gwint 4,8mm ( czyli tak zwany M5 )
Więc Ty też nie kupiłeś najgrubszych
( albo sie nie dogadałeś albo bartnik poszerzył ofertę )
Mam domek nad morzem do wynajęcia. Dla motocyklistów kawa, piwo i tańczy nocleg . Władysławowo. Info PW a potem telefon .
ODPOWIEDZ