Strona 2 z 3

Re: Lagi ttr 600

: 20 mar 2017, 18:13
autor: ArturS
Pytasz się o lagi TT600R, potem podajesz długość w swoim 2003, w domyśle TTR i stwierdzasz, że 2001 miało lepszy zawias. Tak pokrótce, trochę siejesz zamęt. Wystarczy doprecyzować czym się jeździ i wszystko byłoby jasne.
Każdy TTR, niezależnie od rocznika, ma o wiele lepszy zawias niż TT600RE. I nie chodzi tu o długość/skok. Tak samo sprawa się ma w poprzednich rocznikach - TT600S ma o wiele lepsze zawieszenie od TT600E (z rozrusznikiem). W TT600E na pewno przód jest jeszcze ok, mimo mniejszego skoku, ale tył to mega gniot i ratuje go tylko wymiana amora na inny.

Re: Lagi ttr 600

: 20 mar 2017, 18:28
autor: pandw
ArturS pisze:Pytasz się o lagi TT600R, potem podajesz długość w swoim 2003, w domyśle TTR i stwierdzasz, że 2001 miało lepszy zawias. Tak pokrótce, to siejesz zamęt. Wystarczy doprecyzować czym się jeździ i wszystko byłoby jasne. Każdy TTR, niezależnie od rocznika, ma o wiele lepszy zawias niż TT600RE. I nie chodzi tu o długość. Tak samo sprawa się ma w poprzednich rocznikach - TT600S ma o wiele lepsze zawieszenie od TT600E (z rozrusznikiem). W TT600E na pewno przód jest jeszcze ok, mimo mniejszego skoku, ale tył to mega gniot i ratuje go tylko wymiana amora na inny.
Faktycznie było nie jasno wytłumaczone czym jeżdżę. Reasumując, mam teraz tt600re na zawieszeniu tt600r i moje dotychczasowe doświadczenia motocyklowe pozwalają mi stwierdzić, że to najlepszy motor jakim jeździłem dotychczas i mam nadzieję, że długo mi posłuży :) Jest jeszcze kilka drobiazgów które myślę zmienić/doposażyć ale to szczegóły :)

Re: Lagi ttr 600

: 20 mar 2017, 18:55
autor: pandw
Gacek pisze:Liczyłem na to ze oprócz" Ctrl/c - Ctrl/v" dodasz coś sensownego - a może to jeszcze za szybko ? :? aby oczekiwać na takie wywody z twojej strony ? :roll: .
Długo mi zajeło zrozumieć co masz na myśli pisząc, że używam ctrl/c - ctrl/v. Mam nadzieję że jako prawdziwy weteran tego forum nie pomyliłeś opcji "cytuj" z opcja kopiuj wklej? Naprawdę nie sposób sobie wyobrazić co innego miałeś na myśli :)

Gacek jestem pełen podziwu dla Twojego gwiazdorzenia :) Przypuszczam, że jesteś w tym najlepszy, co stosownie próbujesz udowodnić w moim temacie :) Ja postaram się Ciebie zachęcić do merytorycznych odpowiedzi i raz jeszcze zapytam się Ciebie jakie jeszcze różnice powinienem dostrzec poza długością i komfortem jazdy? Mam nadzieję, że to nie za wcześnie, żeby oczekiwać MERYTORYCZNEJ odpowiedzi z twojej strony? Mam również nadzieję, że jesłi nie dopatrzyłem się funkcji np latania po swapie zawieszenia to jako biegły od zawieszenia napiszesz mi zalety tego swapa i Twoje spostrzeżenia :) ponieważ forum chyba ma to w zamyślę, żeby wymieniać doświadczenia, a nie drwić z użytkowników :)?

Re: Lagi ttr 600

: 20 mar 2017, 19:51
autor: ArturS
Przyjrzyj się tylnemu ohlinsowi pod kątem działania, czyli czy zmiana nastawów faktycznie zmienia charakterystykę tłumienia. Jeśli różnicy brak, to trzeba pomyśleć o regeneracji. To nie jest tak bezobsługowy amor jak proste wersje z XT.

Re: Lagi ttr 600

: 21 mar 2017, 01:39
autor: Gacek
Nie pierwszy i nie ostatni jesteś który mnie w ten sposób spostrzega :P.
Ja nie miałem fizycznie do czynienia z tym zawiasem - ale jak byś mógł się odnieść do tego co podaje producent na swojej stronie a twoimi pomiarami to będzie :biggrin: .
http://www.paioli.com/paiolini/detail_en.php?id=19.

Re: Lagi ttr 600

: 21 mar 2017, 18:35
autor: pandw
ArturS pisze:Przyjrzyj się tylnemu ohlinsowi pod kątem działania, czyli czy zmiana nastawów faktycznie zmienia charakterystykę tłumienia. Jeśli różnicy brak, to trzeba pomyśleć o regeneracji. To nie jest tak bezobsługowy amor jak proste wersje z XT.
Dzięki za doradę, jutro sprawdzę to o czym piszesz. Na forum gdzieś znalazłem jak ustawić i zarazem sprawdzić skuteczność sprężyny ale nie zwróciłem uwagi na sam amortyzator.

Re: Lagi ttr 600

: 21 mar 2017, 18:48
autor: pandw
Gacek pisze:Nie pierwszy i nie ostatni jesteś który mnie w ten sposób spostrzega :P.
Ja nie miałem fizycznie do czynienia z tym zawiasem - ale jak byś mógł się odnieść do tego co podaje producent na swojej stronie a twoimi pomiarami to będzie :biggrin: .
http://www.paioli.com/paiolini/detail_en.php?id=19.
Widzę, że ciągle owijasz w bawełnę a konkretnej odpowiedzi nie jesteś wstanie mi dać o różnice w zawieszeniu, których ja nie wymieniłem. Może tym razem uzyskam odpowiedź lub po prostu przyznasz się, że zbyt pochopnie napisałeś pierwszy post w moim temacie?

Co do Twojego pytania. Nie napiszesz zwięźle o co Ci chodzi tylko każesz się domyślać. Przypuszczam, że chodzi Ci o jedyny pomiar jaki podałem czyli długość (bo komfort jazdy chyba nie jest pomiarem?) ? Jeśli tak to już spieszę się z odpowiedzią :)
Otóż ja podałem długość całkowitą amora około 103 cm (+/- 1 cm) (od samego dołu do samej góry łącznie ze śrubą od regulacji)
Natomiast mimo, że producent używa stwierdzenia total length to prawdopodobnie podaje wymiar od środka ośki do punktu gdzie kończy się chrom na lagach. Nie jestem pewien tego ale po sprawdzeniu tego wymiaru na moim motorze inaczej być nie może.

Re: Lagi ttr 600

: 22 mar 2017, 03:14
autor: Gacek
:niewiem: - oczekujesz ze ja udzielę ci takich informacji ? :o .
Liczyłem bardziej na ciebie ze robiąc taki swap fizycznie , coś sensowniejszego do tematu zapodasz jeżeli chodzi o różnice :?a nie płytkie jak dla mnie stwierdzenie ( ...długością i dużo lepszym komfortem jazdy ...).

Re: Lagi ttr 600

: 24 mar 2017, 17:52
autor: pandw
Gacek pisze::niewiem: - oczekujesz ze ja udzielę ci takich informacji ? :o .
Liczyłem bardziej na ciebie ze robiąc taki swap fizycznie , coś sensowniejszego do tematu zapodasz jeżeli chodzi o różnice :?a nie płytkie jak dla mnie stwierdzenie ( ...długością i dużo lepszym komfortem jazdy ...).
Nie potrafię się jakoś rozwodzić nad zawieszeniem ( może dlatego ze mało się znam na tym?) . Co mogę powiedzieć? Komfort lepszy na ile lepszy ciężko mi określić. Dla mnie warto było wydać te 1000 zł na polepszenie tego komfortu. Na dobiciu/ odbiciu nie mam pojęcia ale jeśli to komuś coś zobrazuje to lecąc po leśnej drodze po 120km/h właściwie koło cały czas trzyma ślad. Pewnie to bardzo subiektywne ale odczucie komfortu takie właśnie jest :p

Re: Lagi ttr 600

: 24 mar 2017, 19:47
autor: Gacek
Doskonale rozumiem ze pewne sprawy sa trudne do wyłapania :| - jednak ciekawi mnie pewna sprawa czy w starym zawiasie posiadałeś regulację tak jak w nowym ?.