TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
Awatar użytkownika
Kula
Po ośki w błocie
Posty: 623
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:11
Motocykl: XR 400R
Lokalizacja: Sadłuki

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: Kula »

Proponuje spróbować na stojąco:)
Motorynka -> Simson S51 -> Suzuki Dr 125 SE -> Honda Varadero 125 -> Pełnoletnia Yamaha XT 600 -> XR 400R
Awatar użytkownika
KrisDOA
Po kostki w błocie
Posty: 103
Rejestracja: 06 cze 2013, 06:52
Motocykl: TT600E Belgarda 4GV
Lokalizacja: Oława

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: KrisDOA »

Faktycznie, jak w odpowiednim momencie pociągnie się kiere to jest zabawa.
kubas9311
Po kostki w błocie
Posty: 201
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:09
Motocykl: yamaha ttr600

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: kubas9311 »

Ttr 600- gdy kupiłem 14/50, v-max 145 i odcinka, z 4 z gazu na koło (byłem w szoku) na 5 ze sprzęgła strzał i guma :-o aktualnie 15/50, v-max 155 i dydydy, 3 z gazu koło a na 4 i 5 juz tylko strzał ze sprzęgła :-) przelotowa 100-110, spalanie na trasie piła-hel i po rejonie, powrót, jakieś 800km wyszło niecałe 5l, moto zaladowane bardzo mocno i dodatkowo kobitka :-) także jestem bardzo zadowolony
Awatar użytkownika
KrisDOA
Po kostki w błocie
Posty: 103
Rejestracja: 06 cze 2013, 06:52
Motocykl: TT600E Belgarda 4GV
Lokalizacja: Oława

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: KrisDOA »

kubas9311 pisze:Ttr 600- gdy kupiłem 14/50, v-max 145 i odcinka, z 4 z gazu na koło (byłem w szoku) na 5 ze sprzęgła strzał i guma :-o aktualnie 15/50, v-max 155 i dydydy, 3 z gazu koło a na 4 i 5 juz tylko strzał ze sprzęgła :-) przelotowa 100-110, spalanie na trasie piła-hel i po rejonie, powrót, jakieś 800km wyszło niecałe 5l, moto zaladowane bardzo mocno i dodatkowo kobitka :-) także jestem bardzo zadowolony
Nie mów że na 4 biegu szła na koło??? Co do balu wlewasz bo chyba nie etylinę :bananasaluta:
kubas9311
Po kostki w błocie
Posty: 201
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:09
Motocykl: yamaha ttr600

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: kubas9311 »

Leje 95. Nie było tak prosto postawić na tej 4 ale jadąc po prostym wystarczyło wstać bujnąc raz i maneta w odpowiednim momencie przy niskich obrotach do końca i Ttrka naprawdę stawała na koło :-) może uda mi się nagrać jak będę miał chęci żeby zmienić przednia zebatke :-D
Awatar użytkownika
mnich_88
Lubiący błoto
Posty: 43
Rejestracja: 15 kwie 2014, 12:04
Motocykl: Yamaha TT600R

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: mnich_88 »

Witam
Chciałem coś dodać na temat przełożeń, a i poradzić się. Według większości z Was w TTR standard to 15/44. OK. Otwieram katalog SUNSTARa i faktycznie w linijce TT 600S/R rok 93-02 jest 15 zębów i 44. Ale teraz najlepsze. W manualu TT600R 1997-2007 (str. 21) jest przełożenie 15/47 ! Ja od tego roku jeżdżę TTRką z 2003r. i dopiero zobaczyłem co tam mam za zębatki i tak: przód 15 (standard) tył 48 zębów. Gdybym miał podmienioną zębatkę z 44 na 48 to pewnie była by rakieta i mega krótkie biegi, a tak nie jest. Podejrzewam , że mam zmienioną z standardowej 47 na 48 i szału nie ma. Moto z gazu na drugim biegu na koło nie idzie za ...uja.

Teraz pytanie
Skąd się bierze taka rozbieżność w tych katalogach i manualu i Waszych podpowiedziach. Jak jedna TTR może mieć standard 44 zęby a druga 47 zębów, czy to możliwe ??

Pozdro
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: ArturS »

Sprawdź w megazip.ru jakie są wkładane tryby skrzyni dla danych roczników. U mnie w 3AJ w offie jest przyjemnie na 14/47, natomiast nominał to 15/45. Szosowo-szutrowo ujeżdżam natomiast 14/45. Przełożenie nominalne miałem zaraz po zakupie i pojechałem na takim na wyprawę po Bałkanach - o ile na dojazdówce było cacy (V bieg wrzucany przy 85-90km/h), to tyle w cięższym offie męczyłem się jak cholera, bo jedynka była na tyle długa, że ruszenie pod ostrą górę wiązało się z zajeżdżaniem sprzęgła, a III bieg rzadko kiedy wrzucałem :niewiem: Generalnie nie patrz na dane katalogowe, dobieraj przełożenia pod własne preferencje.
Co do z gazu na II biegu, to wiele zależy od ustawień gaźnika i kondycji silnika, bo fabryczna moc tej jednostki jest na granicy takich ewolucji ;)
Awatar użytkownika
mnich_88
Lubiący błoto
Posty: 43
Rejestracja: 15 kwie 2014, 12:04
Motocykl: Yamaha TT600R

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: mnich_88 »

silnik po remoncie, gaźnik wyregulowany, tłumik przelot. Wydaje mi się, że mocy nie brak. Doczytałem, że w TT600RE jest przełożenie 15/47 i wydaj mi się, że ja mam już taką skrzynię (2003r TTRki) i dlatego na wionę wrzucę na tył 50z będzie żwawsza w terenie. Artur u Ciebie taką dostanę ??
Awatar użytkownika
KrisDOA
Po kostki w błocie
Posty: 103
Rejestracja: 06 cze 2013, 06:52
Motocykl: TT600E Belgarda 4GV
Lokalizacja: Oława

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: KrisDOA »

Ja mam 14/50 i musialem się nauczyć stawiać na koło z dwójki:-D
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: ArturS »

mnich_88 pisze:silnik po remoncie, gaźnik wyregulowany, tłumik przelot. Wydaje mi się, że mocy nie brak. Doczytałem, że w TT600RE jest przełożenie 15/47 i wydaj mi się, że ja mam już taką skrzynię (2003r TTRki) i dlatego na wionę wrzucę na tył 50z będzie żwawsza w terenie. Artur u Ciebie taką dostanę ??
Taniej będzie wrzucić na przód 14z ;) Przy 50z trzeba będzie dołożyć jedno ogniwo do łańcucha.
ODPOWIEDZ