TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
Awatar użytkownika
KrisDOA
Po kostki w błocie
Posty: 103
Rejestracja: 06 cze 2013, 06:52
Motocykl: TT600E Belgarda 4GV
Lokalizacja: Oława

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: KrisDOA »

Przetestuje porady Wasze, silnik ma potencjał ale ogólnie TT600e Belgarda to ciężka locha. Bardziej pasiło by mi SM ale jakoś lubię ten motor.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: Gacek »

Guma na 2 z gazu bez kombinacji - nie widzę takiej opcji :roll: .Jest coś takiego jak dynamika oddawania mocy (pomijając masę i rozkład obciążeń jakie przenoszą osie )..46 konna Jawa enduro 250 w 2 t ważąca 127 kg (tez ciężki cielak ) dawała na gumie do 4 biegu z gazu .
Sam nie rozumiem do końca tej zależności na 4 t wydalam na spokojnie górki gdzie na 2 t piłowałem silnik i sprzęgło :roll: mimo ze motocykl był bardziej dziarski ..
W całej dyskusji na temat osiągów zauwazam ze ludzie sugerują się mocą bez zastanowienia traktują ja ten el jako dynamikę motocykla a jej oddawanie w stosunku do momentu to już nawet nie będę wspominał :shock:
Słabiutka TTR lub tt w stosunku do xt 600 3AJ LUB 3TB do 94 robi furorę w śród użytkowników z czego to wynika ? po prostu kto na tym sprzecie upala pełnym palnikiem :lol: "heba "po asfalcie albo po czymś co przypomina teren tylko "jak jest sucho " :lol:
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
KrisDOA
Po kostki w błocie
Posty: 103
Rejestracja: 06 cze 2013, 06:52
Motocykl: TT600E Belgarda 4GV
Lokalizacja: Oława

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: KrisDOA »

Z samego gazu na 2 wychodzi mi dobrze 1 na 3 próby, jadę na 2 biegu ok 40 daję w palnik krótko, odpuszczam i jak koło odbija daję znowu w palnik ale to nieco denerwujące jest. Spróbuję siedząc na tyle bardziej. Mam 190 wzrostu i ważę 92kg może to jest problemem? Wkur..a mnie to szarpanie kierownicy do góry bo wtedy ciężko manetką operować. Lepiej szyba manetą drażnić i wyczuć moment kiedy odkręcić do końca. Moja manetka ma strasznie długi zakres, idzie to jakoś wyregulować? Żeby była bardziej czuła?
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: szpadyzor45 »

Czy ja dobrze rozumiem, że z drugiego biegu z gazu Wam na koło nie idzie? O jakich kombinacjach Gacek mówisz bo nie rozumiem? U mnie na dwójce idzie bez pierdnięcia nawet. Na trzecim biegu to raczej tylko z progu zwalniającego itp.(nadal tylko z gazu). KrisDOA jakie Ty masz obroty przy tych 40 na drugim biegu? Na koło rwać tylko z niskich obrotów.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: Gacek »

Dokładnie - nie spotkałem sie jeszcze z motocyklem tejmasci i pochodnych aby regularnie z obrotów wychodził na gumę na 2 biegu przy fabrycznych przełożeniach - skoro twój tak ma to nic tylko pogratulować sztuki 8-) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: Pawlo »

szpadyzor, krótkie pytanie, jakie masz przełożenia lub inaczej - przy ilu masz v-max? Bo jeśli ~120km/h to nie mamy o czym rozmawiać, TT wtedy też będzie fruwać. Miałem w TT-S przełożenie 15/45, v-max wychodził konkretny, bo okolice 160km/h i o gumie bez sprzęgła na 2. biegu można było zapomnieć. Po zmianie tyłu na 47z zrobiło się dużo fajniej, ale też nie ma tej lekkości gumowania. Pojeździłem kilkoma wyczynami i nieco inaczej odbieram stwierdzenie "guma z gazu", a po jeździe na YZF 250 szczena mi opadła - tam ciężko przyśpieszać z dwoma kołami na ziemi :twisted: W przypadku TT-S na kołach SM jest w ogóle masakra, bo przód jest jeszcze niżej i jeszcze trudniej jest przełamać ten ciężar na tył, już łatwiej zrobić stopala niż gumować :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
KrisDOA
Po kostki w błocie
Posty: 103
Rejestracja: 06 cze 2013, 06:52
Motocykl: TT600E Belgarda 4GV
Lokalizacja: Oława

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: KrisDOA »

szpadyzor45 pisze:Czy ja dobrze rozumiem, że z drugiego biegu z gazu Wam na koło nie idzie? O jakich kombinacjach Gacek mówisz bo nie rozumiem? U mnie na dwójce idzie bez pierdnięcia nawet. Na trzecim biegu to raczej tylko z progu zwalniającego itp.(nadal tylko z gazu). KrisDOA jakie Ty masz obroty przy tych 40 na drugim biegu? Na koło rwać tylko z niskich obrotów.
Nie wiem jakie mam obroty ale coś około 3k na pewno, coś blisko połowy możliwości.Też zauważam że z niskich lepiej idzie, przełożenia 14/50. Według strony http://www.gearingcommander.com/ moto powinno jechać max 123,7km/k dla TT600R a mam TT600E i chyba przełożenia samej skrzyni są inne bo moto łapie ponad 140km/h. Ale daleko mu żeby sobie ot tak z gazu na koło postawić bez kombinacji. Belgarda jest na max słoniowata, długa i wielka. Mam 190 wzrostu i ciekaw jestem kto z forumowiczów jest najniższy i ten sprzęt opala. Ociężała maszyna ale w terenie przy 80km/h czujesz jakbyś miał skrzydła a nie jechał motorem :offtopic: To moto gdyby miało około 50KW mocy to byłoby idealnym motocyklem.
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: szpadyzor45 »

Przełożenia 15/45 vmax około 140. Kris próbuj przy 2000 obr.
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: terenowiecc »

szpadyzor45 pisze:Przełożenia 15/45 vmax około 140. Kris próbuj przy 2000 obr.
Szpadyzor do ilu obrotów wykręcisz 5 bieg?
Przy 120kmph na 5 wiesz ile masz obrotów?
Pytam z ciekawości :)
szpadyzor45
Po kostki w błocie
Posty: 302
Rejestracja: 19 maja 2012, 06:45
Motocykl: XT600 2KF
Lokalizacja: Oleśnica

Re: TT 600 s belgarda zestaw napędowy

Post autor: szpadyzor45 »

Nie wiem gdyż nie mam obrotomierza podłączonego.
ODPOWIEDZ