Nagły mocny wyciek oleju z dwóch lag

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.
ODPOWIEDZ
Fajama
Po kostki w błocie
Posty: 146
Rejestracja: 18 sie 2016, 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Nagły mocny wyciek oleju z dwóch lag

Post autor: Fajama »

Witam, posiadam Yamaha tt600 S albo E pisze belgarda z 1996r, pojechałem na myjke i nie wiem czy to zaczęło się dziac od tego czasu ale zobaczyłem że dwie lagi zaczęły nie ze się pocic ale zaczęło lać się jak z kranu po naciśnięciu zawieszenia. Nim dojechałem do domu (20km) z zawieszenia nie było już prawie nic. Spokojnie dobilem do końca resor.. Nie wiem co mogło się stać bo jeszcze wczoraj były suche jak pieprz.

Chciałbym dodać że z myjki pojechałem do znajomego gdzie to zauważyliśmy i który powiedział mi że słyszał że po każdej jeździe powinno się odkręcac taka srubke u góry lagi z której zlatuje ciśnienie. Odkręcilismy ją i rzeczywiście wyleciało ciśnienie. Wcześniej tego nie robiłem nigdy i nie wiem właśnie czy to może zbieg okoliczności jakiś że po myjce. I też zastanawia mnie dlaczego dwie lagi na raz i w tym samym momencie oraz że aż tak bardzo.

Nigdy nie wymieniłem uszczelniaczy ale boję się że mogło się stać coś poważniejszego z nimi ale wiem że muszę rozebrać i tutaj moje pytanie, jak to się robi z grubsza. Bo wiem że mam zdjąć plastiki odkręcić belkę to spokojnie ale jak to się robi z lagami tego typu.
Czy to wystarczy simmeringi tylko wymienić i przestanie? Czy właśnie coś jeszcze? Jest ich kilka? Gdzie one są, w środku na zewnątrz? Co najpierw co na koniec. Pomóżcie trochę :)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Nagły mocny wyciek oleju z dwóch lag

Post autor: ArturS »

Jak ma być "na sztukę", to wymień jedynie uszczelniacze + olej. Jak ma być dobrze, to przydałoby się wszystko rozłożyć na czynniki pierwsze i umyć (nafta, benzyna ekstrakcyjna). Do całkowitego rozebrania zawiasu potrzebujesz klucz do blokady "wnętrzności" - nawet jak uda się to jakoś odkręcić, to będzie bez tego problem ze skręceniem. Klucz możesz zrobić z rurki + przyspawane dwie szpilki.
Ważne - przed wyjęciem lag poluzuj śruby górnej półki i poluzuj korki, bo później ich nie ruszysz. Widziałem już kilka zmasakrowanych zawiasów, bo ktoś wyjął, a potem kombinował jak to chwycić w imadło :facepalm:

Wizualnie wygląda to mniej więcej tak https://get.google.com/albumarchive/103 ... source=pwa

Co do nagłego wycieku, to wystarczy trafić na "odpowiednie" błoto, które po wyschnięciu nie schodzi ot tak. Wtedy ładnie wbija się pod uszczelniacze pyłowe i olejowe. Na początku miałem z tym spory problem, później zacząłem myć/wycierać wszystko po błotnej jeździe. W jednak końcu dołożyłem neopreny (choć ich fanem nie byłem) i po problemie. Od dwóch lat wycieków brak, jedynie wymieniam olej co sezon. Jak ktoś upala sprzęt wyczynowo, to teoretycznie po każdej jeździe powinien czyścić uszczelniacze pyłowe (cały czas mowa o upsach) - jest do tego odpowiednie narzędzie
Obrazek
Tank
Lubiący błoto
Posty: 61
Rejestracja: 24 sty 2016, 04:51
Motocykl: R1200GS Adv
XT600Z 3AJ
Suzuki GS110X
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Re: Nagły mocny wyciek oleju z dwóch lag

Post autor: Tank »

...ajbo kawalek kliszy lub butelki PET. :)

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Idąc prosto przed siebie nie można zajść daleko…
Fajama
Po kostki w błocie
Posty: 146
Rejestracja: 18 sie 2016, 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Re: Nagły mocny wyciek oleju z dwóch lag

Post autor: Fajama »

A słyszałem też coś o panewkach? Coś z nimi też się robi? Xd :P będę wymieniał dopiero za jakiś dłuższy czas ale będę już wiedział
ODPOWIEDZ