Strona 5 z 8

Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc

: 10 gru 2017, 19:14
autor: Dalti
Pojemnik kompresji .opis na zdjeciu
Image

Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc

: 12 gru 2017, 10:24
autor: Gacek
Ja chyba zamilknę :P - chłopie szlifujesz to i owo pasowania ci się tak wytrachają ze poczujesz to w chwili kiedy cała kasa i twój wysiłek pójdzie w przysłowiowy "chasiok " śmietnik po polsku :| .
Albo się robi nad wymiar na tłoku nowa nad wymiarowa panewka ślizgowa i szlifuje cylinder albo pasuje pod tłok nowy cylinder .
To prosta zależność - założysz sprężynę w taki amor przyjdzie obciazenie i zrobi ci się z tego"( >} " cóś takiego :roll: .
I to będzie krótka chwila kiedy wróci to do stanu pierwotnego o reszcie nie wspomnę .

Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc

: 12 gru 2017, 10:46
autor: Dalti
Gacek pisze:Ja chyba zamilknę :P - chłopie szlifujesz to i owo pasowania ci się tak wytrachają ze poczujesz to w chwili kiedy cała kasa i twój wysiłek pójdzie w przysłowiowy "chasiok " śmietnik po polsku :| .
Albo się robi nad wymiar na tłoku nowa nad wymiarowa panewka ślizgowa i szlifuje cylinder albo pasuje pod tłok nowy cylinder .
To prosta zależność - założysz sprężynę w taki amor przyjdzie obciazenie i zrobi ci się z tego"( >} " cóś takiego :roll: .
I to będzie krótka chwila kiedy wróci to do stanu pierwotnego o reszcie nie wspomnę .
Chłopie czytasz w ogóle te posty ? bo mi wsie wydaje ze ostatnim razem próbowałeś mi wmówić ze struktura cilindra jest śliska jak przysłowiowa dupa m. Zdjęcie cylindra(post wyżej) na którym widnieje opis świadczy o czym innym( tłok to nie uszczelniacz czy oring) ,a szlifować to sobie możesz ramę rowerową ,bez odzewu.

Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc

: 12 gru 2017, 10:50
autor: Dalti
Montaż uszczelek -Głowica
https://photos.app.goo.gl/qv0nZASHbdSMveF52
W kolejności
-w pierwszej kolejności zakładamy uszczelkę teflonowa(białą)
-dalej czarny x-ring
Image
-następnie wciskamy do środka głowicy pierścień ,robimy to przy użyciu prasy lub ściskając w imadle na podkładkach aluminiowych ,ostatnie milimetry dociskacie pierścień podkładając podkładki do śrub .Nie!wolno używać żadnych młotków cz dobijaków bo uszkodzice krawedzie pierścienia a te wam porysują prowadnice/sztyce
-Uszczelniacz kurzowy zaciskamy tez na imadle używając najlepiej jakiejś 6 kątnej nasadki/klucz.
Image

Image

Image
Image

Image

Image
W następnej kolejności - stop rubber ,na końcu uszczelkę uszczelniającą głowice.
Na samym końcu smarujemy smarem do uszczelniaczy uszczelki jak i uszczelniacz kurzowy .(najlepszy jest do tego smar KYB)
Image

Image

Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc

: 13 gru 2017, 16:26
autor: Gacek
Dalti działasz na zasadzie internetowej kserokopiarki ? czy wnosisz coś swojego do tego kierunku w którym działasz ?.
To co zapodajesz kłóci mi się z tym co realnie przerobiłem :? Wiec po prostu zamilknę bo po co robić zbędny dym :mrgreen: .
Oględnie nazywając zero fot mi się wyświetla które załączasz :roll: : .

Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc

: 13 gru 2017, 17:48
autor: glina
Mi też foty nie trybią.

Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc

: 13 gru 2017, 20:25
autor: Dalti
glina pisze:Mi też foty nie trybią.
A teraz widać?

Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc

: 13 gru 2017, 20:29
autor: Dalti
Gacek pisze:Dalti działasz na zasadzie internetowej kserokopiarki ? czy wnosisz coś swojego do tego kierunku w którym działasz ?.
To co zapodajesz kłóci mi się z tym co realnie przerobiłem :? Wiec po prostu zamilknę bo po co robić zbędny dym :mrgreen: .
Oględnie nazywając zero fot mi się wyświetla które załączasz :roll: : .
Moja robota wymiany części jak i czynności wykonywanej podczas demontażu i montażu (zdjęcia) są na podstawie książki serwisowej ,jak i niektóre opisy (przetłumaczone). Pomysł gładzenia panierem wodnym jest pomysłem ludzi zajmujących się regeneracja takich amortyzatorów z TumperTalk com.....w niektórych przypadkach pomaga w zależności od zużycia cyl.
Pomysł z przetarciem wewnętrznej strony cylindra od krawędzi do pierścienia zabezpieczającego głowice jest mój, gdyby nie ta czynność zadrapania powstałe od zdjętej pokrywy uszkodziły by teflonowy pierścień tłoka przy ponownym montażu. Nie wpływa to na jego szczelność jak i osadzenie(niwelujesz zadrapania). :idea:

Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc

: 18 sty 2018, 13:16
autor: Dalti
Sztyca

Po dość długich oczekiwaniach na regenerowany sztyce u fachmana (brak technologi lub niemożności?!)wysłałem element gdzieś indziej a mianowicie do ChromTech (Rzeszów)
http://www.chromowanie.com.pl/
Wczoraj odebrałem zregenerowaną sztyce,została zrobiona za jedyne 260 zł z przesyłką .To i tak połowę taniej niż życzył to sobie serwis 350-500 lub nowa w ASO za 600zł.Na amerykańskich stronach z częściami do ohlins można kupić za 88$ lecz trzeba doliczyć parę złoty za przesyłkę.
Istniała tez możliwość wykonania nowej ze stali chromowo-wanadowej (polerowanej )ale to nie są tanie rzeczy jak mówi F. Kiepski( nie wszystko da się z metra uciąć)

przed:
Obrazek
Obrazek
Po regeneracji
Obrazek
Dotychczasowe koszty:
-cena 184.86zł (jeśli amortyzator jest nie zużyty, koszt podstawowy uszczelniaczy )

-15zł Seal rebound adjustmen -01016-01(uszkodzony uszczelniacz/kaptur regulacji odbicia)

-260zł sztyca ( uszkodzenia chromowej powłoki,główny winowajca wycieku)
W większości przypadków jeśli nie macie uszkodzeń lub rys na chromie ,koszt ten was nie będzie dotyczył.

Montaż tłoka olejowego i sztycy/.

Cdn...

Re: ttr600 regeneracja amortyzatora ohlins 46hrc

: 20 sty 2018, 11:00
autor: Dalti
Montaż/składanie sztycy montaż tłoka
1 Do regulacji odbicia wkładamy pin i całość zamykamy pokrywami/kapturami uszczelniającymi które zaciskamy na imadle ( użyj kawałka materiału żeby nie uszkodzić uszczelniacza)
2. osadzamy stop wascher -(końcowa podkładka prowadnicy/sztycy)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

3.montujemy sztyce w imadle ( Nie uszkodź chromu!!!zastosuj amelinium,drewno etc.)smarujemy niewielką ilość loctite 270 lub podobny środek do zabezpieczenia gwintu i przykręcamy Spring platform(platforma sprężyny z regulacją ) 30Nm.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
4.do środka sztycy wsadzamy pin regulujący odbicie ,zawór iglicowy (ustawiamy regulacje w połowie) i przykręcamy zawór- velve jet (gwint zabezpieczamy środkiem Loctite lub podobnym.
5. Całość składamy w odwrotnej kolejności rozkładania.
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Przy wsuwaniu głowicy na sztyce uważaj żebyś nie porysował pierścienia teflonowego w głowicy (użyj cienkiej foli z smarem i nasuń na sztyce)

Istnieje możliwość zmiany charakterystyki pracy amortyzatora poprzez zmiane pozycji podkładek kompresyjnych oraz i ilość grubość oraz średnice. Nie polecam tego robić jeśli nie jesteście pewni efektu a informacje podane na necie są tylko czysto teoretycznie. Rozbieranie ponowne amortyzatora nie obędzie się bez ponownych zarysowań na tłoku.( pacz rozbieranie amortyzatora )
Obrazek

Cdn...