Strona 1 z 3

Demontaż łożyska główki ramy, lag i uszczelniaczy

: 05 lis 2017, 10:13
autor: Fajama
Witam, chce wymienić łożysko główki ramy i uszczelniacze lag. Zatrzymałem się na tym etapie:
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... 9mV1JGSUdn

I teraz, czy żeby wybić ten "widelec" muszę wymontowac te łożysko u góry? Czy zwyczajnie stukac w ten widelec aż wyleci dołem?

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 05 lis 2017, 11:50
autor: Dalti
Fajama pisze:Witam, chce wymienić łożysko główki ramy i uszczelniacze lag. Zatrzymałem się na tym etapie:
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... 9mV1JGSUdn

I teraz, czy żeby wybić ten "widelec" muszę wymontować te łożysko u góry? Czy zwyczajnie stukac w ten widelec aż wyleci dołem?

Nie widelec tylko półkę górną i dolna, wychodzi razem z sztycą .Górne łożysko wychodzi samo a dolne częściowo. Środek łożyska jest wciśnięty w sztyce i trzeba go wybić (w praktyce nacinasz ten pierścień gumówka z dwóch stron ,tak 1,5-2mm żeby wybijak miał się o co oprzeć ,dajesz na imadło i wybijasz )inaczej tego nie ściągniesz domowym sposobem.
Potem musisz wybić kielichy/zewnętrzna cześć łożyska z główki ramy .

żeby rozkręcić golen z laga potrzebujesz klucz( rura z przyspawanymi wąsami ).mam gdzieś to schowane jak będę miał czas to ci wyślę wymiary. powodzenia

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 05 lis 2017, 12:06
autor: Fajama
Czy dobrze teraz rozumiem?
Górną półkę mam właśnie zdemontowaną a dolna siedzi w ramie ze sztycą. Łożysko u góry powinienem z łatwością wyjąć tak? Czy mogę od razu stukac w sztyce a łożysko górne samo wyjdzie?

Bo chodzi o to że stukalem w tą sztyce w tym momencie co zdjęcia porobilem ale ona nie chciała wyjść dolem i dlatego założyłem temat. Czy to jednak trzeba porządnie walnąć żeby dolna pólka wyskoczyła z ramy?

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 05 lis 2017, 12:17
autor: Dalti
Zazwyczaj to po odkręceniu nakrętek to dolna półka ze sztyca sama wypada ale w twoim przypadku to tu widzę niezły burdel!gdzie to pływało?
Zalej to nafta albo WD40 i zostaw na noc .Pierścień łożyska z górnej półki tez wybijasz (czasami jest zapieczony ale masz możliwość go wybicia )Natomiast dolne zasłania półka i się trzeba nagimnastykować.

jeśli odkręciłeś nakrętki to możesz przywalić od góry gumowym młotkiem .nic się nie stanie.


Aaaa lagi to się najpierw zdejmuje bo niby ja ci to wyjdzie?!! Tylko mi nie mów ze tam jest jeszcze koło założone? :facepalm:

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 05 lis 2017, 17:19
autor: Fajama
Wiem że lagi trzeba wyjąć, ale zostawiłem je bo górna półka już ciężko schodzila a musiałbym wtedy wyciągać je i może rysować przez cała dolna polke. Ale nie próbowałem jeszcze bo czasu zabrakło. Ok to spróbuję ale dopiero za tydzień w weekend :(
Dam znać jak poszło na pewno.

A mam pytanie co do lag. Poluzowalem już tą wielka śrubę (klucz 27) u góry lagi i czy na dole tą też poluzowac?
Jak mam lagę to jest jakaś kolejność jej rozebrania ? Rozumiem że jest górna Śruba, dolna taka na imbusa chyba, i ogólnie kręcenie lagą(coś takiego :)) ?

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 05 lis 2017, 17:42
autor: ArturS
Dziwne że to wszystko samo nie wyskoczyło z łożyska. Musi być zdrowo zapieczone rdzą :shock:
Górną nakrętkę trzeba poluzować gdy jest w półce, bo później to już nie takie łatwe. Dolną śrubę jeśli odkręcisz do końca, to będziesz miał sporo szczęścia (albo i nie, bo to by oznaczało, że o wnętrzności są jakieś zapieczone), ale z przykręceniem już nie będzie tak kolorowo. Musisz sobie dorobić klucz, który wkłada się do wewnątrz. Gdy odkręcisz górną nakrętkę to musisz jeszcze odkręcić ją od kolejnego elementu, który to właśnie musisz "ominąć" w/w kluczem (np. rurka z przyspawanymi dwoma bolcami).

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 05 lis 2017, 19:05
autor: Dalti
Tak jak kolega wyżej pisze ,ale jak by si się obracało przy dokręcaniu to zawsze możesz włożyć do lagi co cokolwiek żeby docisnąć .Zasada skręcania i pozbywania się powietrza w oleju nie odbiega niczym od standardowej procedury tego typu zawieszenia . Olej proponuje 5w taki mam u siebie i regulacja jest płynna na tej oliwie. Uszczelniacze lag Ariete ,zrobiłem na nich ok.3k połowę w ciężkim terenie na połoninach i nic nie puszcza.(serwis wymaga co 20 moto/godz. przy offroad). Do dobicia uszczelniacza używam rury PCV (odpływowej szarej) 43mm,świetnie nadawała się do zawiechy honda transalp a przeciętą w wzdłuż rozchodzi się na styk do 46mm wiechy Paioli. Przy zakładaniu nowego uszczelniacza nasuń go na lagę przez worek śniadaniowy posmarowany olejem ,to go nie uszkodzisz.

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 05 lis 2017, 19:45
autor: Gacek
Dalti jak byś nie zauważył kolega pisze o tt a nie ttr :roll: .

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 05 lis 2017, 19:51
autor: Gacek
Gacek pisze:Dalti jak byś nie zauważył kolega pisze o tt a nie ttr :roll: .
Może to pomoże [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vrafDhaHbKc[/youtube] ;) .

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 05 lis 2017, 20:05
autor: kurol
A taki filmik z paioli w ttr jest gdzies moze?