Strona 2 z 3

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 06 lis 2017, 15:56
autor: ArturS
Manual z YZ250 do 95r. - tam siedzi to samo co w TTS https://drive.google.com/open?id=0B9BaF ... UFYdENZX1U Budowa nieco inna niż tego co na filmiku.

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 06 lis 2017, 17:03
autor: Gacek
ArturS - jak to mówią święta prawda :D thx za czujność :police: jak mogę się poprawić to ten filmik powinien być ok [youtube]//www.youtube.com/watch?v=9gmObI6yDUc[/youtube] Mam cichą nadzieję ze nikogo nie wprowadziłem w tarapaty linkiem do tej dwukomorówki :cry:.

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 11 lis 2017, 16:06
autor: Fajama
Podpowiedzcie mi bo nie chce zrby sprezyna wyskoczyla i narobila moze czegos zlego :)
Co najpier poodkrecac z tej lagi:
https://photos.app.goo.gl/nXIDDhYDKI5ajdof2

https://photos.app.goo.gl/lheGFjNhwoWaOdds2

:gleba:

Re: Jak wyjąć łożysko i lagę

: 11 lis 2017, 16:40
autor: Fajama
Rozkrecilem i mam cos takiego:
https://photos.app.goo.gl/BlNPzUH8QeqbOlPw2

1. Domyslam sie ze ten klucz potrzebuje do wnetrznosci tam gdzie jest sprezyna ale z drugiej strony tak? Wkladam go tam i krece kluczem 27 tym u gory lagi?
Ma ktos moze wymiar?

2. Mam takie cos, na co zwrocic uwage, co wymienic?
https://photos.app.goo.gl/3nUZ1uFjDw4Vh4LJ3

Te 2 pierścienie są pekniete. Tak ma być ze ten drugi też?

Re: Demontaż łożyska główki ramy, lag i uszczelniaczy

: 13 lis 2017, 14:54
autor: Fajama
Odświeżam.

1. Panowie, co mam wymienić? Prócz tych uszczelniaczy. I na co zwrócić uwagę? (na jakość tych panewek czy luzy jakieś?

2. Jak rozkręcić tą część ze sprężyną? (wymiar klucza, technika moze jakas)

Re: Demontaż łożyska główki ramy, lag i uszczelniaczy

: 13 lis 2017, 17:22
autor: ArturS
Panewki masz dojechane, warstwa ślizgowa przebija do metalu. Ja bym to wymienił. Na rynku masz allballsa i tourmaxa
Allballs http://yamaha-tt600.riderparts.pl/produ ... ha-tt600es
Tourmax http://yamaha-tt600.riderparts.pl/produ ... -s-tourmax
jeśli jeszcze nie masz uszczelniaczy, to lepie tourmax. AllBalls jest trochę niedowymiarowany, za ciasno wszystko siedzi - składałem na nowych panewkach allballsa trzy różne widelce z różnych motocykli i wszędzie było tak samo.
Blokadę do wewnętrznej części zrobisz np z rurki, czy profilu zamkniętego z przyspawanymi dwoma bolcami https://get.google.com/albumarchive/103 ... source=pwa

Re: Demontaż łożyska główki ramy, lag i uszczelniaczy

: 13 lis 2017, 18:36
autor: Gacek
Fajama pisze:Odświeżam.

1. Panowie, co mam wymienić? Prócz tych uszczelniaczy. I na co zwrócić uwagę? (na jakość tych panewek czy luzy jakieś?

2. Jak rozkręcić tą część ze sprężyną? (wymiar klucza, technika moze jakas)
Moim zdaniem zbyt mało zapodałeś info aby uzyskać konkretną odpowiedz - kol wyżej zauważył wizualnie już zużycie dolnych panewek, jest jeszcze górna - samo to nic nie zmienia czasami wypadało by rurę współpracującą z panewkami - uszczelniaczami prze polerować . Jak już robisz taki kompleks moim zdaniem grzechem będzie nie zajrzeć w bebechy dampera .Zapewne coś się działo skoro odczułeś wolę wymiany pewnych podzespołów - nic o tym nie wspominasz ale to nie sprawa czytających i odpowiadających w temacie :) .

Re: Demontaż łożyska główki ramy, lag i uszczelniaczy

: 13 lis 2017, 18:59
autor: Fajama
Gacek pisze:
Fajama pisze:Odświeżam.

1. Panowie, co mam wymienić? Prócz tych uszczelniaczy. I na co zwrócić uwagę? (na jakość tych panewek czy luzy jakieś?

2. Jak rozkręcić tą część ze sprężyną? (wymiar klucza, technika moze jakas)
Moim zdaniem zbyt mało zapodałeś info aby uzyskać konkretną odpowiedz - kol wyżej zauważył wizualnie już zużycie dolnych panewek, jest jeszcze górna - samo to nic nie zmienia czasami wypadało by rurę współpracującą z panewkami - uszczelniaczami prze polerować . Jak już robisz taki kompleks moim zdaniem grzechem będzie nie zajrzeć w bebechy dampera .Zapewne coś się działo skoro odczułeś wolę wymiany pewnych podzespołów - nic o tym nie wspominasz ale to nie sprawa czytających i odpowiadających w temacie :) .
Nie no po prostu wyciekł mi bardzo mocno olej z obu lag i wiedzialem ze trzeba cos wymienić a że nigdy tego nie robiłem to chce wiedzieć co ogólnie sie wymienia :)

Tak sobie próbuje przypomnieć czy ten olej mi nie wyleciał przypadkiem wtedy gdy uderzyłem przednim zawieszeniem w schowaną studzienkę a nie pamietam bo sie spieszylem i zostawilem moto nie umyte. Dopiero za tydzien gdy pojechalem na myjke zobaczyłem że olej leci ale teraz to tylko moge sobie pogdybać.

Re: Demontaż łożyska główki ramy, lag i uszczelniaczy

: 13 lis 2017, 20:00
autor: Gacek
Jak najbardziej rozumiem ciebie - 365 schodów zaliczonych dziennie przez 365 dni w roku i nic nie cieknie :D odstawiasz moto na zime do nieogrzewanego garażu a tu plama oleju (na wiosnę ) i co rzknąć w temacie :roll: .Weryfikuje się zapobiegliwie wszystko - po prostu to zbyt droga impreza aby coś pomijać lub robić po łebkach . Czasaami sama wymiana uszczelniaczy wystarcza a jak nie wystarczy ? to dłubiesz wszystko od nowa :oops: i tak aż do skutku :geek: .
Człowiek sobie policzy wtedy ile chciał zaoszczędzić i wyłazi wtedy "szydło"(nie mylić z naszą szanowną panią premier ;) ) z worka :|

Re: Demontaż łożyska główki ramy, lag i uszczelniaczy

: 18 lis 2017, 13:44
autor: Fajama
Lagi na razie zostawiam, czekam do wypłaty :)

Wyjąłem ta sztyce i okazało sie ze nie mam jeszcze jednego elementu a dokładnie to co jest pod lozyskiem dolnej polki. Na tym zdjęciu to znalazłem właśnie:
http://www.motocykl-online.pl/media/lib ... ramy_7.jpg

Dostanę może tylko takie coś osobno?