Yamaha tt600 przełożenie 13/48

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.

Yamaha tt600 przełożenie 13/48

Postprzez Fajama » 10 kwi 2018, o 17:32

Witam, testował ktoś takie przełożenie w teren?
Teraz mam 14/48 i powiem szczerze ze troszke długie te biegi i na podjazdy to na 2 na obrotach sie wspina co mnie strasznie denerwuje ;/

Czytałem wczesniej tematy i powiem ze niektórzy to maja i 15/47 i mówią ze za krotkie te biegi w teren :p

Na jakich przełożeniach jezdzicie i jak myślicie czy można taką małą zębatkę zamontowac z przodu? (juz zamówiłem więc sie przejade :D)
Fajama
Po kostki w błocie
 
Posty: 145
Dołączył(a): 18 sie 2016, o 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Re: Yamaha tt600 przełożenie 13/48

Postprzez Gacek » 10 kwi 2018, o 18:07

Ja mam xt na 18 calowym kole na ile kojarzę to ta sama skrzynka co u ciebie i 14 - 47 dla mnie w off jest spoko z piatego biegu rzadko korzystam jezdzac off .W takich kryteriach nigdy nie próbowałem czegoś bardziej ekstremalnego tak jak ty :roll: .
Wydaje mi się ze 13 z przodu zezre ci szybko prowadnice slizg :? .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Yamaha tt600 przełożenie 13/48

Postprzez Dalti » 11 kwi 2018, o 18:55

W tamtym roku założyłem w swojej ttr, bo można kupić z JT za 60zł. z tyłem 47. I powiem ze jedynka praktycznie znika. lepiej idzie na podjazdach .o ile w w off road jest na plus to na czarnym przymula .i nie idzie tym pojechać gdzieś dalej.max speed w okolicach setki.
Avatar użytkownika
Dalti
Po kostki w błocie
 
Posty: 203
Dołączył(a): 13 lip 2016, o 05:55
Lokalizacja: Przemyśl
Motocykl: RX125,XL600V , TT600R ,530EXC zabawki

Re: Yamaha tt600 przełożenie 13/48

Postprzez Fajama » 12 kwi 2018, o 06:56

Ttr chyba ma skrzynie tez krótszą więc u Cb moze tak byc że 1 nie ma. Mam aktualnie 14/48 i na kolo z 2 pojdzie. jak delikatnie szarpne to tak ale z gazu nie ma mowy :/ a jak tam u was te motorki, idzie cos z gazu na kolo?
Fajama
Po kostki w błocie
 
Posty: 145
Dołączył(a): 18 sie 2016, o 17:56
Motocykl: Yamaha TT600 S 1996r

Re: Yamaha tt600 przełożenie 13/48

Postprzez kurol » 12 kwi 2018, o 07:13

Roznica trzech zebow moze byc jeszcze w przelozeniu wal korbowy-kosz sprzeglowy.
Tylko nie wiem czy wynika to z rocznika czy z tego ze u mnie badz np.u kolegi Glina ktos wczesniej namieszal.
Avatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
 
Posty: 256
Dołączył(a): 8 kwi 2017, o 09:29
Lokalizacja: Krakow
Motocykl: bmw r1150gs 03r
yamaha ttr600 97r

Re: Yamaha tt600 przełożenie 13/48

Postprzez Lukas71 » 12 kwi 2018, o 12:20

Ja mam 14 / 47 było 15 w ttre i nie ma mowy na 2 podnieść z gazu. 2 jedzie ok 80km/h więc przełożenia dłuuuuugie.
Avatar użytkownika
Lukas71
Lubiący błoto
 
Posty: 86
Dołączył(a): 25 wrz 2017, o 19:56
Motocykl: Yamaha TT 600 RE

Re: Yamaha tt600 przełożenie 13/48

Postprzez 86matusz » 12 kwi 2018, o 15:20

43f tez ma chyba krotkie pierwsze biegi bo na zebach 15/47 jedynka tylko do ruszania, a gdy sie troche dynamicziej wystartuje tzn. nie caly palnik tylko tak bez mulenia to jedynka 2s i zaraz wyzej trzeba wbic, z reszta jak chce sie wejsc bokiem w wikiel albo zrobic buksa na starcie to na pierwszym biegu lipa straszna na 2 fajnie ale przy niskich predkosciach a na 3 to juz silnik musi miec obroty by byl fajny slide.

A co do gumowania to kilkadziesiat km temu wrzucilem nowy lancuch https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Origami. i faktycznie czuc roznice przy szarpaniu na kolo a jezeli byl bez.

14z na przod zamowilem kiedys przy okazji, ale nie zakladam narazie, piatka mi jęczy i gdy nie musze to lece na 4 z reszta po lesie szybciej ciezko sie bujnac

Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
86matusz
Lubiący błoto
 
Posty: 81
Dołączył(a): 5 lis 2016, o 19:45
Motocykl: FZ 750 XJ 550 XT 600 43f

Re: Yamaha tt600 przełożenie 13/48

Postprzez Tygrys » 12 kwi 2018, o 19:59

Cześć miałem w 4GV przy kole 19 (innego nie moglem dostać w normalnych diengach )15/48 ale brakowało mi 2 ki w podjazdach i laskach teraz mam 14/48 i jest ok choć na szybkich szutrach trochę mało na 5 teraz kończy się tyl i tak wytrzymał 1 rok napęd i tak do wymiany to założę 50 ( bo mam) i zobaczę co i jak kiedyś kupowałem części od gościa co na tyle miał 54 i twierdził że w pola i na kolo nie ma nic lepszego ale to chyba przesada. Hej
Avatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
 
Posty: 217
Dołączył(a): 7 cze 2017, o 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: Yamaha tt600 przełożenie 13/48

Postprzez Gacek » 13 kwi 2018, o 11:43

Ja do tematu odnosnie predkosci jakie podaje predkosciomierz dopowiem tyle w swoim czasie weryfikowałem organoleptycznie wskazania - w mojej okolicy znajduje się punkt w którym PKS weryfikował wskazania liczników w swojej flocie .
Licznik mojej yamachy na odcinku 1 km wskazywał przebieg 930 m :roll: na typowej oponie enduro nie kostce .
U mnie na dzień dzisiejszy 2 bieg 15/47 max obr bez wyciagania obrotów w max to około 50 -60 km .
Jak zdarza mi się krecić w bardziej skomplikowanym terenie w górach midzy drzewami to tem motor jest pełen zamól - praktycznie wszedzie wlezie ale to jest opcja do tzw jazdy na grzyby a nie dynamicznego smigania :P .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Yamaha tt600 przełożenie 13/48

Postprzez Tygrys » 13 kwi 2018, o 20:36

Cześć kol Gacek nie wiem z jaką prędkością ganiam brak licznika i obrotomierza ale podejrzewam że 15/47 na 18 robi prawie to samo co 14/48 na 19 u mnie i tak jak 1.9 tdi da się wjechać wszędzie ale dynamiczna jazda moto 150 kg po górkach i laskach to raczej odpada.
Avatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
 
Posty: 217
Dołączył(a): 7 cze 2017, o 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Następna strona

Powrót do TT600 - Zawieszenie, hamulce, ogumienie...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość