Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac

Forum dotyczące nadwozia, zawieszenia, układu hamulcowego, napędowego, ogumienia i innych podzespołów nie związanych z silnikiem.

Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac

Postprzez kurol » 14 kwi 2018, o 06:38

Panowie tylko sie nie smiac bo poczatkujacy jestem :)
Rozebralem dokumentnie zawieszenie paioli i w zwiazku z tym mam pytanie.
Jest w nim regulacja dobicia i odbicia amortyzatora.
Przy skladaniu spowrotem wydaje mi sie ze specjalnie nie ma co zepsuc,ale z racji budowy przy skladaniu regulacja odbicia moze ustawic sie w obydwu lagach nie do konca tak samo.
Zaworki odbicia ustalane sa przy pomocy popychaczy z rurek ktore z kolei poprzez korki z oringami opieraja sie o srubki regulacyje w korkach lag.
Problem jest w tym ze w paioli tokarza mieli marnego i zaworki iglicowe nie sa na moje oko identyczne.
Wydaje mi sie ze przeplyw mozna wyrownac poprzez rozne wkrecanie badz wykrecanie korkow lag w stosunku do wkladu amortyzatora i nastepnie ich zakontrowanie.
Nie wiem czy wogole nalezy tym sobie glowe zawracac,ale jesli trzeba to jak ten przeplyw zmierzyc i prawidlowo wklady poskladac
Obrazek
Avatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
 
Posty: 182
Dołączył(a): 8 kwi 2017, o 09:29
Lokalizacja: Krakow
Motocykl: bmw r1150gs 03r
yamaha ttr600 97r

Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac

Postprzez Dalti » 14 kwi 2018, o 20:28

jedynie co tam może być problematyczne do skręceniu i rozkręcaniu. musisz mięć taki specjalny klucz a raczej rurę z dwoma przyspawanymi wąsami .
Avatar użytkownika
Dalti
Po kostki w błocie
 
Posty: 173
Dołączył(a): 13 lip 2016, o 05:55
Lokalizacja: Przemyśl
Motocykl: XL600V , TT600r i inne zabawki

Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac

Postprzez Gacek » 14 kwi 2018, o 21:11

Kurol na ile kumam igły od reg niskich rzepływów tłumienia masz roznej dlugosci ?
Przydała by ci się informacja od kogoś co dłubał w tym miałbyś jakis poziom odniesienia czy są równe (podobe w budowie ) :roll: .Moze zawias paoli nie pracuje (regulujacja ) synchronicznie dla obu lag .
Zawsze mozesz dłuzsza igłe skrucic aby było równo ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4409
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac

Postprzez kurol » 14 kwi 2018, o 21:22

Dlugosc calych zaworkow jest identyczna ale same stozki rozne.
Jeden jest zakonczony na ostro jak igla a drugi jest tepy (minimalnie plaski na koncu).
W poniedzialek jade zawiesc polki i golenie do malowania to podjade do PKS'a zapytac.
Avatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
 
Posty: 182
Dołączył(a): 8 kwi 2017, o 09:29
Lokalizacja: Krakow
Motocykl: bmw r1150gs 03r
yamaha ttr600 97r

Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac

Postprzez Gacek » 14 kwi 2018, o 21:30

Pewne firmy odeszły od stozkowych kształtów igieł do zaworów i stosują trapezowe ponoć lepsza charakterystyka regulacji przy takiej geometri nastepuje :roll: .
Zawsze mozesz to zmodyfikować o reszcie zwiazanej z adoptacją , regulacją tego nawet nie wspominam bo jesteś kumaty gość wiec to ogarniesz ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4409
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac

Postprzez kurol » 14 kwi 2018, o 21:44

Z ta moja kumatoscia bym sie sprzeczal chodz z drugiej strony jest mi milo ze od jelopow nie zwyzywales :)
Dobrze ze znalazlem serwisowke od ups'a paioli bo bez niej pewnie teraz bylbym na kupnie calego zawieszenia.
Caly czas myslalem ze ze rurka laczaca wklad z korkiem lagi sklada sie z dwoch czesci :)
Avatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
 
Posty: 182
Dołączył(a): 8 kwi 2017, o 09:29
Lokalizacja: Krakow
Motocykl: bmw r1150gs 03r
yamaha ttr600 97r

Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac

Postprzez Dalti » 17 kwi 2018, o 15:11

kurol a jak tam twoje chromy na lagach? bo większości przypadków które spotykam maja ślady korozji czy zużycia .Akurat moja sztuka jest w dobrym stanie ale na wszelki wypadek zabezpieczyłem gumowymi osłonami lag.Bo jak wszystko co włoskie delikatne...
Avatar użytkownika
Dalti
Po kostki w błocie
 
Posty: 173
Dołączył(a): 13 lip 2016, o 05:55
Lokalizacja: Przemyśl
Motocykl: XL600V , TT600r i inne zabawki

Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac

Postprzez kurol » 17 kwi 2018, o 15:18

Chromy sa w stanie typowym :)
Jest pare blizn zapolerowanych przez poprzednikow.
Zawieszenie nie lalo wiec moze bedzie dobrze.
Caly czas mysle nad skarpetkami neoprenowymi ale jedni twierdza ze pomaga a inni ze nie i dodatkowo wilgoc trzymaja.
Nie wiem czy zakladac czy nie.
Gumowe harmonijki raczej pod ta plasticzana oslone lag sie nie zmieszcza.
Avatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
 
Posty: 182
Dołączył(a): 8 kwi 2017, o 09:29
Lokalizacja: Krakow
Motocykl: bmw r1150gs 03r
yamaha ttr600 97r

Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac

Postprzez Dalti » 17 kwi 2018, o 17:33

Caly czas mysle nad skarpetkami neoprenowymi ale jedni twierdza ze pomaga a inni ze nie i dodatkowo wilgoc trzymaja.


Pomaga bo jednak chroni uszczelniacze przed kurzem i błotem . szczególnie na wyjazdach ,z samego rana jak nie oczyścisz zaschniętego syfu na uszczelniaczach to duże prawdopodobieństwo ze je tego samego dnia szlak trafi. Tak było u kolegi w tamtym roku.Co do wilgoci to jednak się do nich dostaje, co zauważyłem,szczególnie przy forsowaniu Brodów rzecznych. tradycyjne osłony lepiej chronią przed uderzeniem mechanicznym i odparowują wilgoć .ja u siebie założyłem dystanse wiec nic nie ociera .W przyszłości zamierzam te plastiki odciąć na wysokości błotnika lub je po prostu zdjąć .dla mnie to zwyczajna dekoracja chroniącą lagę jedynie z przodu. Ewentualnie nie zakładać nic, tylko konserwować po każdym większym offie.
Avatar użytkownika
Dalti
Po kostki w błocie
 
Posty: 173
Dołączył(a): 13 lip 2016, o 05:55
Lokalizacja: Przemyśl
Motocykl: XL600V , TT600r i inne zabawki

Re: Zawieszenie paioli jak prawidlowo poskladac

Postprzez kurol » 29 kwi 2018, o 19:06

Poskladalem dzisiaj zawieszenie.
Nie wiem czy do konca zgodnie ze sztuka,ale przynajmniej mocno sie staralem.
W googlach znalazlem ze korek lag ma byc wkrecony 18mm na rurke wkladu.
W ramach sprawdzenia google wkrecilem maksymalnie srubki regulacyjne odbicia i korki dokrecilem 8Nm.
Wedlug mojej suwmiarki wyszlo 18mm jak google podaje.
Obrazek
Rano w castoramie kupilem rurke kanalizacyjna 50 mm zeby wbic oslony olejowe do goleni.
Niestety okazalo sie ze rurka ma za duza grubosc scianki i rura zawieszenia sie w niej nie miesci.
Trzeba bylo odciac sam kielich i improwizowac.
W lagi wlalem po 615 ml oleum jak google podaje.
Szarpnalem sie na skarpetki,przynajmniej rany na lagach przykryly :)
Obrazek
Klucz blokujacy wklad wyrzezbilem z rurki znalezionej w robocieObrazek
Troszke po zawieszeniu pobrykalem bawiac sie regulacja,jak narazie nic nie leje,
Avatar użytkownika
kurol
Po kostki w błocie
 
Posty: 182
Dołączył(a): 8 kwi 2017, o 09:29
Lokalizacja: Krakow
Motocykl: bmw r1150gs 03r
yamaha ttr600 97r

Następna strona

Powrót do TT600 - Zawieszenie, hamulce, ogumienie...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron