Strona 2 z 3

Re: Napięcie łańcucha nanępeowego.

: 15 maja 2018, 11:54
autor: kurol
Ok ja sie poddaje,myslalem ze rozumiem jak to dziala,ale chyba jednak nie :)
Zaczynam zbierac na x-challange.

Re: Napięcie łańcucha nanępeowego.

: 15 maja 2018, 14:33
autor: mallory
kurol pisze:....
Zaczynam zbierac na x-challange.
:tenere:
Zostaw XT::))) chociaż x-chalnge świetne moto... lekki, mocny, bardzo fajny. I wygląd rasowy.
Na Izim spotkaliśmy francuza co lata Yamahą TTR 600 starą i jest jej fanem, ale też ma x-chelllange'a z nalotem 130 000 km bez żadnych awarii i twierdzi, że w bdb kondycji ciągle jest...

Re: Napięcie łańcucha nanępeowego.

: 15 maja 2018, 14:59
autor: kurol
Nie mam XT tylko wlasnie mocno pelnoletnia TTR :)
Bralem x-challange pod uwage przy zakupie drugiego moto ale w oryginale wlasnie mi sie widzial malo rasowy zeby nie rzec pizdowaty no i oczywiscie znacznie drozszy :)
Poza tym byloby zaraz ze jestem fanem marki,a bardzo daleki od tego jestem.
W robocie siedze,paluchem po ziemi rysuje i wydaje mi sie ze jednak mam troche racji z tym lancuchem.
Jesli wszystkie trzy punkty znajduja sie w jednej linii to wtedy mamy najwieksza odleglosc.
Jesli moto obciazymy lub podniesiemy to odlegosc os kola- os zebatki zdawczej nam sie zmniejsza i lancucha zaczyna nam jakby zbywac.
Nawet jesli lancuch nam sie napina z gory badz z dolu w zaleznosci co aktualnie na motocyklu robimy,to nie ma to dodatkowego wplywu na obciazenie walka zdawczego.
Z przeciwnej strony wahacza lancuch sie luzuje (oczywiscie jesli ten luz podczas regulacji zapewnimy) a kolo moze obrocic sie o pare stopni w tyl lub przod (odciazajac walek zdawczy )niezaleznie od tego co wymusza na nim sam naped.

Re: Napięcie łańcucha nanępeowego.

: 16 maja 2018, 07:19
autor: mallory
na początku bierzesz pod uwagę trzy punkty i ustawiasz je w jednej linii a później bierzesz pod uwagę dwa punkty - jeden gdzieś znika przy pomiarach - choć wokół niego obraca się wahacz - do tego jeszcze masz rolkę na dole..

Ale tam olać... pilnować luzu trzeba jek producent mówi motora i tyle.

Ciekawszy jest temat x-challange ja nie lubię BMW, ale x-challange lub nawet GS 1150 to dla mnie fajne motocykle i mógłbym mieć.

Re: Napięcie łańcucha nanępeowego.

: 16 maja 2018, 14:43
autor: Gacek
Tyle ze producent podaje wartosci dla nowego napedu na ori przełozeniach a realnie róznie z tym bywa wystarczy ze naped jest delikatnie wysmigany (ma nabiegane ) i potrafią robić się cyrki :) .
Jak ktos od praktycznej strony nie "czai klimatu )- tematu to moze mieć po tak zwanch ptokach :geek: .
Jezeli chodzi o temat slizgu - jak się upala do momentu ze zniknie na amen to pozostaje zakup nowego , jednak jak człek kojarzy to jest opcja aby tego nie robić wystarczy w odpowiednim momencie go zregenerowac (druciarskim sposobem ) :D .
Zakup oryginału pozostawić dla zagorzałych fanów zwolenników " oryginalnosci " ;) .

Re: Napięcie łańcucha nanępeowego.

: 16 maja 2018, 17:07
autor: Dalti
W zeszłym roku wykosztowałem się na nowy ślizg łańcucha( ten bliżej środka motocykla). Luz łańcucha wyniósł ~4cm na motocyklu bez obciążenia. Zrobiłem może 3000 km i ubyło z 1/3 tej prowadnicy.
Ja swój ślizg zregenerowałem wstawiając gumę z taśmociągu 10mm na kleju Multibond 25, Przejechałem jakieś 2k i zużycie ok 40%. na początku starła się jednego dnia 3 mm zeby dopasowac sie do reszty ,teraz schodzi powoli.wystarczy max. jakies 5tys.
Taniej się nie da. :D

Re: Napięcie łańcucha nanępeowego.

: 16 maja 2018, 18:22
autor: Gacek
Ja natomiast dzisiaj spoglodałem na swój slizg i wszystko wskazuje na to ze sporo "kiet" zejdzie na nim zanim osiagnie on optymalny fabryczny wymiar 8-) mimo ze lubię upalac na przodzie na 14 trybach .

Re: Napięcie łańcucha nanępeowego.

: 18 maja 2018, 10:33
autor: kurol
mallory pisze:na początku bierzesz pod uwagę trzy punkty i ustawiasz je w jednej linii a później bierzesz pod uwagę dwa punkty - jeden gdzieś znika przy pomiarach - choć wokół niego obraca się wahacz - do tego jeszcze masz rolkę na dole..

Ale tam olać... pilnować luzu trzeba jek producent mówi motora i tyle.

Ciekawszy jest temat x-challange ja nie lubię BMW, ale x-challange lub nawet GS 1150 to dla mnie fajne motocykle i mógłbym mieć.
Moze nie potrafie zobrazowac swojego rozumowania,ale ten gosc opisuje wszystko dokladnie tak samo jak mi sie wydaje

https://www.youtube.com/watch?v=G85YbxpIaew

Re: Napięcie łańcucha nanępeowego.

: 18 maja 2018, 10:41
autor: Gacek
kurol pisze:
mallory pisze:na początku bierzesz pod uwagę trzy punkty i ustawiasz je w jednej linii a później bierzesz pod uwagę dwa punkty - jeden gdzieś znika przy pomiarach - choć wokół niego obraca się wahacz - do tego jeszcze masz rolkę na dole..

Ale tam olać... pilnować luzu trzeba jek producent mówi motora i tyle.

Ciekawszy jest temat x-challange ja nie lubię BMW, ale x-challange lub nawet GS 1150 to dla mnie fajne motocykle i mógłbym mieć.
Moze nie potrafie zobrazowac swojego rozumowania,ale ten gosc opisuje wszystko dokladnie tak samo jak mi sie wydaje

https://www.youtube.com/watch?v=G85YbxpIaew
Krótko konkretnie i na temat 8-) .

Re: Napięcie łańcucha nanępeowego.

: 18 maja 2018, 20:32
autor: mallory
Zrób doświadczenie... naciągnij łańcuch tak żeby miał 2-3 cm luzu na pustym moto... a później usiądź w dwie osoby na nim... i zobacz co się stanie z łańcuchem. I tyle.
Ostatni post mój w tym temacie... czasami trzeba dać spokój...z rożnych powodów.
Tu jeszcze rozrysowałem ale nie zachęcam do analizy::))) co jest dłuższe "a" czy "c"?
Obrazek