Strona 1 z 3

Chłodnica oleju TTR

: 06 mar 2010, 16:32
autor: loko
Witam
Zaraz po zamontowaniu wskaźnika temperatury oleju w upalne dni przy ostrej jeździe motocykl mi się przegrzewał temperatura oleju dochodziła często do 150 C :twisted: . Jak wiadomo prawidłowa temperatura oleju w zbiorniku oleju (misce) powinna wahać się między 80-120. Przy zastosowaniu dużego zbiornika paliwa chłodzenie jednostki jeszcze bardziej się pogarsza ;) . W tym celu przeszczepiłem chłodnice oleje ze starego modelu XT (1VJ| 3AJ) ;)
Wykorzystałem stare przewody olejowe od XT.
Obrazek
Obrazek
Dodatkowo potrzebne były 2 końcówki oczkowe na waż 8mm i o oczku 12mm oraz 2 końcówki 8mm-14mm, Dwie ostatnie zostały obtoczone oraz wpawane w oryginalne stalowe przewody od XT, całość jest połączona wężem w stalowym oplocie.(Można to wykonać w każdym zakładzie hydrauliki maszynowej)
Obrazek
Mocowanie chłodnicy wykonane jest z kwasiaka odpowiednio uformowanego i pospawanego.
Obrazek
Obrazek
Chłodzenie TT600R zdecydowanie się polepszyło w tej chwili temperatura nie przekracza 130 stopni nawet w bardzo trudnych warunkach :twisted: .
No i całość uzupełnia aluminiowa osłona wykonana z arkusza blachy aluminiowej 1,5mm
Obrazek
Obrazek

Re: Chłodnica oleju TTR

: 06 mar 2010, 21:33
autor: sadek
Hej Loko
Widziałem ten patent na twojej stronie dużo wcześniej. Tak się tylko zastanawiałem nad tym czy pompa oleju da rade?

Re: Chłodnica oleju TTR

: 06 mar 2010, 22:09
autor: ogur69
pompa napewno da rade montując chłodnice nie tworzy się dodatkowego obiegu oleju tylko wpina się w istniejący obieg

Re: Chłodnica oleju TTR

: 06 mar 2010, 22:32
autor: loko
Też się nad tym zastanawiałem ale ;) ….

-Jest to oryginalna chłodnica przystosowana do tego silnika. Wiec na pewno nie zmniejsza przepływu oleju.
-Stare XT miały stalowy zbiornik oleju dość daleko usytuowany
- XT-ki miały też tą chłodnice w 2 miejscach pierwszy obok gaźnika od strony zębatki zdawczej a drugi w przedniej cześć w okolicach zbiornika.
-w XT/TT są dwie pompy oleju, z czego jedna bardziej wydajna od drugiej. Ta wydajniejsza przepycha olej z powrotem do zbiornika oleju (ramy) w moim przypadku pomiędzy jest jeszcze chłodnica (jak w starych XT)

Dlatego stwierdziłem, że nic nie powinno się wydarzyć jak do tej pory 5tys i nie widać niczego niepokojącego…

A brak takiej chłodnicy w nowszych XT TT. Jest raczej oczywisty tzn oszczędności :( ….

Na forach niemiecki jest to dość częsta przeróbka ;) tyle, że są to akcesoryjne chłodnice, ale koszta bajońskie :shock: i moim zdaniem dużo bardziej jest podatna na uszkodzenia niż umiejscowienie w moim przypadku. Niektórzy wstawiają też termostat, żeby silniczek prędzej nabierał temperatury :) … niestety cena termostatu też spora
http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=566
Np.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Chłodnica oleju TTR

: 06 mar 2010, 23:42
autor: sadek
Z tego co wiem to jest 1 pompa oleju w xt (przynajmniej w moim ) która tak jak napisałeś tłoczy olej do zbiornika. Mam starszy typ silnika 43f zbiornik oleju znajduje się przy tylnym kole, i nie było przy nim chłodnicy rys poglądowy.
Wydaje mi się że występowała ona w wersjach tenere.
Mimo wszystko spoko wątek, brawo za wykonanie tym bardziej że patent już przetestowany.
Ja jednak na początek muszę zainwestować w termometr aby zdiagnozować temp podczas jazdy.
Pozdrawiam

Re: Chłodnica oleju TTR

: 06 mar 2010, 23:55
autor: mazi
W tenere jest fabrycznie montowana chłodnica.

Ładnie wykonałeś przeróbkę, schludnie i bez drutów :-)
Tylko przemyślałbym miejsce mocowania - wydaje mi się, że takie jak w tenerce byłoby lepsze ;-)
Przy Twoim rozwiązaniu pewnie osłona chłodnicy zawsze jest ubłocona :-)

Re: Chłodnica oleju TTR

: 07 mar 2010, 10:07
autor: loko
Prawda, ale na szczęście nie jest centralnie w osi i główna szpryca na nią nie leci :D …. Kombinowałem sporo gdzie ją ulokować z boku cylindra nie chciałem a niegdzie indziej w TTR miejsca nie ma…zwłaszcza przy 20 litrowym zbiorniku :roll: … chcialem jak w XL dakarowych z przodu pod lampą na sztywno do ramy, ale to może, kiedy indziej ;) …..

Re: Chłodnica oleju TTR

: 16 kwie 2010, 12:01
autor: Tomiacho
Ja mam chłodnice w 43f ale oryginalnie jej nie było. Zamontowana po lewej stronie koło gaźnika. Latam cały czas i nic sie nie dzieje. A widać że już dawno to było założone. Silniczek nie kopci a ciśnienie ma bo jak zmieniałem olej to nie dokręciłem odpowietrznika i po 3 kopnięciach wypluło prawie 1l oleju. jedyne co mnie wkurza to umiejscowienie chłodnicy. Zdarza się że przy glebach albo wyskokach rozwale sobie kostkę o tą chłodnice.

Re: Chłodnica oleju TTR

: 14 paź 2012, 14:12
autor: mivak
Witam zastanawiam się by w mojej TT600 zamontować dodatkową chłodnicę zastanawiam się by zadoptować chłodnicę od innego moto.
Co myślicie o takim rozwiązaniu?
Oto znalezione w chłodnice:
http://allegro.pl/suzuki-gsxf-600-750-c ... 73807.html
http://allegro.pl/yamaha-xj-550-chlodni ... 10268.html
http://allegro.pl/honda-cbr-600-f3-95-9 ... 21995.html
http://allegro.pl/chlodnica-oleju-olejo ... 54902.html
http://allegro.pl/chlodnica-oleju-rybni ... 68107.html

Ktoś pisał że taka chłodnica może stawiać większy opór dla pompy czy jest to możliwe?

Re: Chłodnica oleju TTR

: 15 paź 2012, 18:42
autor: Pawlo
Chłodnica od olejaka GSX-a to by było lekkie przegięcie. Ale taka jak od XJ 550, co podałeś, powinna być spoko. Pompie nic się nie stanie, niektóre XT wychodziły oryginalnie z chłodnicą i śmigają normalnie.