Pomysł na mod głowicy

Forum poświęcone modyfikacjom TT.
ODPOWIEDZ
bosi
Czyścioch
Posty: 19
Rejestracja: 19 cze 2015, 10:50
Motocykl: 1VJ '86, TA 600 '89

Pomysł na mod głowicy

Post autor: bosi »

Cześć,

Tak sobie przypadkiem czytałem o silniku 600 i ze zdziwieniem zauważyłem, że jest tam głowica SOHC.
Ciekawe, czy by nie podeszła tam kompletna głowica DOHC od 350? W teorii mogłoby to dać potencjał na około 60 kucy :D (wiem, zmyślam)
Widzę 2 główne warunki:
- ten sam rozstaw śrub/szpilek,
- łańcuch rozrządu po tej samej stronie.
Czy komuś jest znany rozstaw śrub?

Oczywiście, jeżeli 2 powyższe jakimś cudem się zgadzają, zostaje jeszcze 1000 problemów typu:
- króćce i umiejscowienie gaźnika,
- wystrojenie gaźnika,
- podłączenie wydechu,
- kształt i wielkość komory spalania i co za tym idzie stopień sprężania,
- dobranie łańcucha rozrządu i napinaczy,
- i wiele innych

Prawdopodobnie jest to nie bardzo wykonalne, ale co o tym myślicie?
moskit122
Lubiący błoto
Posty: 61
Rejestracja: 25 wrz 2015, 07:14
Motocykl: XT600 43F

Re: Pomysł na mod głowicy

Post autor: moskit122 »

A nie ma czasem w necie jakiegoś gotowca? Swego czasu znalazłem z kumplem do Hondy ST50 (Dax) głowicę desmo 4 zaworową...
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2494
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pomysł na mod głowicy

Post autor: Pawlo »

Z tymi gotowcami to bym sobie nie robił nadziei 8-) Jak już chcecie wrzucić worek pieniędzy w ten nudny silnik to macie tu wzór godny do naśladowania viewtopic.php?f=25&t=2460
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Pomysł na mod głowicy

Post autor: Gacek »

Pawlo pisze:Z tymi gotowcami to bym sobie nie robił nadziei 8-) Jak już chcecie wrzucić worek pieniędzy w ten nudny silnik to macie tu wzór godny do naśladowania viewtopic.php?f=25&t=2460
Pawlo - weź się zastanów co polecasz :roll: - wystarczy ze policzysz pojemność walca z której wyciągasz taką pojemność uzyskasz wymiar średnicy dodasz do tego grubość niezbędną dla tuleji i wyjdzie ci utopia albo jakieś magiczne kombinacje 8-) .Kolega jak szybko temat zaczął tak szybko skończył :| .
Moim zdaniem pomysł w przypadku na mod głowicy powinien wynikać z weryfikacji tego co mamy i odniesienie się z tymi parametrami do ogólnodostępnej teorii .
Autorowi tematu "zatroluję " :lol: kolego podziel się swoją wiedza na temat katów rozrządu i max realnym skokiem zaworu w w swoim sprzęcie - moze podaj jaki realnie masz wymiar wew gniazd zaworowych wystepujace tam kąty itp itd ? bo chyba w pierwszej kolejności należało by zweryfikować pod tym kątem głowicę i ew poprawić co się da a nie szukać jakichś wynalazków :roll: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
bosi
Czyścioch
Posty: 19
Rejestracja: 19 cze 2015, 10:50
Motocykl: 1VJ '86, TA 600 '89

Re: Pomysł na mod głowicy

Post autor: bosi »

Przyznam szczerze, że nie przemyślałem dokładnie tego pomysłu. Jest on, można powiedzieć, z czapy.
Wziął się on konkretnie z tego, że moja TTR250 na 4-zaworowej głowicy DOHC ma 28 koni, a ponad 10 lat młodsza XG250 na 2-zaworowej SOHC ma tylko 20 czy tam 19, na bardzo pokrewnym dole silnika. (tak więc ja szczęśliwie nie muszę nic modyfikować w tym zakresie).

Nie znam konkretnych danych o które pyta Gacek. Jednak fizyka wskazuje, że DOHC może mieć znacznie bardziej agresywne kąty i skoki, głównie ze względu na brak dźwigienek, wprowadzających niepotrzebne bezwładności. Oczywiście w idealnym świecie.
Zresztą prawie wszystkie poważne szlifierki mają DOHC, nie od parady.
Problem, o którym nie pomyślałem w ogóle, jest taki, że w 350 mogą być i pewnie są mniejsze średnice zaworów, ze względu na mniejszą średnicę cylindra. Co może całkowicie negować sens pomysłu.

A przy okazji, zupełnie w ramach ciekawostki: na angielskim forum TTR250 goście robią rozwierty na 325, co wymaga rozwiercenia karterów i sporego rozwiercenia i tulejowania cylindra, i podobno im to nawet dość trwale służy, łącznie z podróżami po Afryce i innych kontynentach.

To tyle. Jako że sezon nie jest już w pełni, mam nadzieję że trochę luźnych dywagacji nie zaszkodzi za bardzo.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Pomysł na mod głowicy

Post autor: Gacek »

Dwa walki to większa masa - jak ktoś kiedyś mierzył piec xt lub pochodnego to zapewne ma świadomość ile to wazy :| .połowa masy full wyczynowego motocykla :P .
Zwróciłeś moim zdaniem na sluszny kierunek - siły bezwładności które ograniczają konstrukcyjnie ten sprzęt - to dobry trop ;) w xt wałek rozrzadu w zaleznosci od wersji ma skok pominę oczywiste dane :) ....jak ktoś się pokusi o pomiary to odkryje swoistą zależność w stosunku do skoku zaworu ...diabeł nie mocy a dynamiki jej oddawania w tym typie tkwi w szczegółach :geek: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ