wzmocnienie sprzegła

Forum poświęcone modyfikacjom TT.
ODPOWIEDZ
droppoll
Czyścioch
Posty: 18
Rejestracja: 11 wrz 2016, 01:13

wzmocnienie sprzegła

Post autor: droppoll »

Witam tak jak w temacie. Od jakiegoś czasu wałczę ze ślizgającym sprzęgłem w tt 600 podczas jazdy jest wszystko okej problem sie pojawia gdy moto dostanie mocniej w terenie. Zacząłem standardowo nowe tarcze i przekładki sprezyny zostały bo mieszczą sie w wymiarach z manuala linka nowa. Załozone wszystko tak jak manual pokazuje linka wyregulowana a nawet z większym luzem. Silnik jest trochę dłubniety i mysle ze dlatego sprzegło nie domaga. Czy sa jakies sprawdzone metody zeby sprzęgło przeniosło wiekszy moment ?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: wzmocnienie sprzegła

Post autor: Gacek »

Jak posiadasz jeszcze stare przekładki możesz próbnie je powiercić - tylko podstawowa zasada taka jak przy tarczach (nie śmie się to przegrzać przy obróbce ) aby nie uległy odkształceniom :!: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
droppoll
Czyścioch
Posty: 18
Rejestracja: 11 wrz 2016, 01:13

Re: wzmocnienie sprzegła

Post autor: droppoll »

ktoś już to robił ? jaka średnica wiertła ile otworów w jakich odstępach ? jakies inne metody ?
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: wzmocnienie sprzegła

Post autor: Gacek »

Wildze ze oczekujesz gotowej instrukcji :) .
Może trochę własnej inwencji :lol: .
....trochę teorii :facepalm: .
Wałek atakujący skrzyni biegów posiada wewnątrz kanał którym podawana jest pod pewnym ciśnieniem oliwa , cała konstrukcja tarcz tych oklejonych korkiem (zwróć uwagę na pewien szczegół budowy ) jak zapewne zauważyłeś jest segmentowa nie jest to pełen okrąg jak to często bywa przy suchych sprzęgłach .Siła odśrodkowa wywołana obrotem kosza sprzęgłowego powoduje ze olej którym jest chłodzone i smarowane sprzęgło napływa w kosz i jest z niego rozrzucany poprzez rowki miedzy korkowymi okładzinami . Jako ze oliwa ma swoją nazwijmy to masę gęstość powoduje podczas takiego uwalniania procesu powstaje podciśnienie które jest dodatkowym czynnikiem który powoduje wzrost klejenia tarcz z przekładkami . Dopóki oliwa trzyma parametry to twoje sprzęgło jest wspomagane tym zjawiskiem czym cieplejsza oliwa to zjawisko maleje .
Reszta jeżeli chodzi o otwory to już twoja własna dedukcja ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
ODPOWIEDZ