rozwiercone dysze i efekty

Forum poświęcone modyfikacjom TT.
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: Tygrys »

Dzięki za info tak myślałem że za dużo paliwa to lipa do dobrego spalania trzeba przecież jeszcze tlenu. Jeszcze raz sprawdzę poziom [menisk wklęsły wprowadza chyba błąd]bo za bardzo nie słucha śruby od wolnych obrotów a mając rozebrany gażnik nie sprawdziłem jaki ma rozmiar a są różnice w rocznikach i typach-dokładnie nie wiem z której tt jest gażnik ale chyba według fiszek z młodszej niż moto. Może w2 niedziele nie będzie śniegu na polnych to sprawdzę czy czyszczenie i poziom coś dało. Hej
Awatar użytkownika
kamil2309
Lubiący błoto
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2017, 15:51
Motocykl: TTR600
Lokalizacja: ZGR

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: kamil2309 »

najlepiej posprawdzać wszystko w gaźniku, ważna jest dysza składu mieszanki może też była zmieniana i teraz ciężko ustawić to śrubką( za mało powietrza do ilości paliwa) kolor świecy wszystko pokaże.

tutaj są rozmiary dysz w modelach TT:
http://www.docdroid.net/6hw01G3/mainten ... s.pdf.html

rocznik 2003 - 2005 TT600RE 150/145
rocznik 2002 TT600R 158/130
rocznik 1999 TT600R 150/130

Zastanawiają mnie dane z rocznika 2002 możliwe że takie dysze były stosowane na inny rynek np na Szwajcarię w górzystym terenie inne dysze stosowane.

Sprawdź jakie masz iglice w gaźnikach, ja mam 5C5A druga 5Y18 dla TTR a u Ciebie w gaźniku do tego modelu TT600S są inne może po tym poznasz czy masz gaźnik od nowszego modelu
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: Tygrys »

Dzięki za symbole iglic po tym już dojdę szto eta . Świeca o dziwo przy spalaniu 10 l wyglądała ok za to koniec wydechu czarny jak w Rudym 102 .
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: Tygrys »

Sprawdziłem iglice i jest to oryginał swoją drogą ile trzeba się natrudzić żeby skomplikować prostą czynność reg iglicy aż zatęskniłem za jikovem czy pegazem-Jutro test na opuszczonych iglicach.Trochę nie łapie o co chodzi z dyszą wolnych obrotów ma dwa wyloty a regulowany tylko jeden.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: Gacek »

Tygrys piszesz chyba o dyszy składu mieszanki :roll: - dla mnie to egal jednak nie wszyscy kumają :geek: popraw terminologie ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
kamil2309
Lubiący błoto
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2017, 15:51
Motocykl: TTR600
Lokalizacja: ZGR

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: kamil2309 »

5D98 mechaniczny, 5Y16 podciśnieniowy takie masz iglice? W TT600S wg serwisówki takie powinny być.
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: Tygrys »

Takie właśnie są ,sprawdziłem według danych które mi podpowiedziałeś w podciśnieniowym opuściłem na sam dół tak podpowiada mi logika przy dużo przewymiarowanej dyszy . Kol Gacek może być dysza składu mieszanki gdyż przez ten drugi wylot pod przepustnicą pewnie nie jest tylko od wolnych obrotów ?
Awatar użytkownika
kamil2309
Lubiący błoto
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2017, 15:51
Motocykl: TTR600
Lokalizacja: ZGR

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: kamil2309 »

TT600S
tt600s.png
Skład mieszanki reguluje się śrubką 42 na spodzie gaźnika, ciężko jest to zobaczyć na gaźniku rozłożonym na czynniki pierwsze
numer 39 wskazuje na dysze wolnych obrotów
dysza wolnych obrotów powinna mieć rozmiar #48 w przypadku seryjnych ustawień w Twoim motocyklu tt600S, ale jak dobrze odpala to ja bym tego nie ruszał, skupił bym się tylko na dobraniu odpowiednich dysz do Twojego motocykla

https://sklepmoto46.pl/yamaha/diagrams/ ... carburetor
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
kamil2309
Lubiący błoto
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2017, 15:51
Motocykl: TTR600
Lokalizacja: ZGR

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: kamil2309 »

zmień dysze w podciśnieniowym na mniejszą i powinno być lepiej ze spalaniem nawet na 130. Gdy otwiera się drugi gaźnik robi się wir w baku ;) obniżenie iglicy powinno zmniejszyć dawke
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: Tygrys »

Dziś w końcu 2h jazdy szpiki z nosa banan na gębie .Po ostatnich reg zapalił po 3 kopach bez zapłonu od strzała wcześniej różnie bywało ustawiłem obroty śrubą składu mieszanki na ile się dało ,chodzi jakby lepiej jak pali jeszcze nie wiem za mało przejechałem-wyznaczałem nową ścieżkę jak dorwę 130 to założę i wtedy opiszę co i jak .Kamil dzięki za pomoc .
ODPOWIEDZ