rozwiercone dysze i efekty

Forum poświęcone modyfikacjom TT.
Awatar użytkownika
kamil2309
Lubiący błoto
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2017, 15:51
Motocykl: TTR600
Lokalizacja: ZGR

rozwiercone dysze i efekty

Post autor: kamil2309 »

Witam.
Jakiś czas temu zakupiłem Yamaszke TTR600 z troszkę rozwierconymi dyszami w gaźniku i wykresem z hamowni na którym widać znaczny przyrost mocy i momentu obrotowego. Co o tym myślicie ?

Dysza w mechanicznym 155
Podciśnieniowy 1,5 mm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: Gacek »

Moje zdanie jest takie -
Ja nie posiadam wykresu z hamowni jednak jak dla mnie ten ogromny moment obrotowy z dołu jak dla mnie jest kłopotliwą barierą - realnie jeżdżąc swoim xt off moto wpada w slajd na kole ze wzgl na wysoki moment obr i jak dla mnie czyni to duzy dyskomfort bo zawsze aby korzystać z pełnej mocy muszę przebrnąć przez ten odcinek pracy silnika (oczywiscie bez realnego odniesienia do twoich wykresów ).
W normalnych warunkach kiedy przyczepność tylnego koła do podłoża jest na znośnym poziomie nie stanowi to problemu :facepalm: .
Osobiście odczuwam w związku z tym pewnego rodzaju dyskomfort jazda jest mało dynamiczna - moto lubi sponiewierać zanim zaczniemy korzystać z jego pełnej mocy .
Fajna sprawa ze zapodałeś treściwy temat 8-) mało jest okazji aby przyjrzeć się tego typu sprawom na tym forum :| .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
kamil2309
Lubiący błoto
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2017, 15:51
Motocykl: TTR600
Lokalizacja: ZGR

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: kamil2309 »

Będę próbował wrócić do fabrycznych dysz w gaźniku, na tą chwile mam problem ze znalezieniem nawet używanych. Nie mam porównania jak jeździł na fabrycznych nastawach, ale wydaje mi się, że stracił na elastyczności i zrobił się bardzo nerwowy. Czasami czuje na 5-tym biegu jak troszkę ucieka koło, jednym słowem troszkę denerwuje ten moment obrotowy. Na przełożeniach 14/47 z trzeciego biegu z nie małym szarpnięciem za kiere wstaje na koło i głównie tylko z trójki ją podrywam, :happy: a lubie jeździć na gumie:) staram się nie strzelać ze sprzęgła, bo szybko zrobią się zęby na koszu sprzęgłowym. Wiem wiem, niektórzy powiedzą, że szkoda sprzętu itp. ale uwielbiam to robić :) Głównym powodem szukania fabrycznych dysz jest bardzo duże spalanie na obecnych. Jak uda mi się wrócić do oryginału to podzielę się wrażeniami. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: Gacek »

Gdzieś czytając forum natknąłem się na info ze zżera ci to bagatela 10 l na 70 km :shock: .
Po cichu dumając - a generalnie nazywając sprawy po imieniu (bądźmy realistami 8-) )raczej bardzo mało prawdopodobne aby sama zmiana rozmiaru dysz wprowadzała takie zmiany w charakterystyce osiągów załączonej na wykresach jakie zapodałeś :roll: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
kamil2309
Lubiący błoto
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2017, 15:51
Motocykl: TTR600
Lokalizacja: ZGR

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: kamil2309 »

też w to nie chce mi się wierzyć, że aż tak wszystko poszło w górę moment i moc, dodam tylko, że mam filmik nagrany z moją ttrką na hamowni i z modyfikacji o których się dowiedziałem od poprzedniego właściciela to to, że zmienione zostały dysze (jedna rozwiercona) i wydech został nie fachowo wydłubany ^ala^ przelotowy oraz odłączony magiczny kabelek. Były właściciel pisał, że po modyfikacjach paliła mu nieco więcej, ale nie aż tyle. Troszkę przy niej regulowałem i zmieniałem położenie iglic, może troszkę wtedy wypiła, ale z wcześniejszych moich pomiarów wychodziło 9-10 litrów na 100km w orce.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: Gacek »

Ja bym zrobił tak
Założył bym tarczkę na wał "diagnosta" czasy rozrządu - itp porównał organoleptyczni e do oryginału z manuala .
Jak masz dłubany głębiej silnik to zmiana dysz może mieć destrukcyjne działanie w postaci wzrostu temp. spalani na cylindrze następstwa takiego kroku bez kontroli to chyba nie ma o czym pisać - może wystąpić pełen zgon sprzeta .
Ja jak każdy " idiota" kręcę się czytając o takich modach 8-) jednak realnie jak by dało się to moto okraść z dołu a na wyższych obrotach kręcić większym liniowo momentem to był bym chyba w 7 niebie :slinka: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
novvy
Lubiący błoto
Posty: 48
Rejestracja: 07 mar 2017, 09:13
Motocykl: XT600 E
Lokalizacja: Kielce

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: novvy »

kamil2309 pisze:odłączony magiczny kabelek
Który kabelek masz na myśli? Czyżby chodziło o kabelek ze skrzyni od "neutrala"?
Awatar użytkownika
kamil2309
Lubiący błoto
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2017, 15:51
Motocykl: TTR600
Lokalizacja: ZGR

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: kamil2309 »

novvy pisze:
kamil2309 pisze:odłączony magiczny kabelek
Który kabelek masz na myśli? Czyżby chodziło o kabelek ze skrzyni od "neutrala"?
viewtopic.php?f=27&t=2415&hilit=kabel#p18448
Awatar użytkownika
Tygrys
Po kostki w błocie
Posty: 468
Rejestracja: 07 cze 2017, 13:49
Motocykl: Był tt600 s 4GV jest xr600

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: Tygrys »

Cześć jak tam ogarnąłeś temat z gaźnikiem ? Moja Teresa też pijaczka - 10l w terenie ale znosiłem to dzielnie przecież jeżdzi . W końcu była niedziela bez jazdy i okazja do myjki ultradźwiękowej wiec rozebrałem gażnik a tam dwie 150 . Złożyłem ustawiłem poziom opuściłem iglice na membranie ale nie wiem ile pali i czy lepiej chodzi -brak trakcji uniemożliwia porównanie. Na pewno będę szukał mniejszą do membrany; Hej,
Awatar użytkownika
kamil2309
Lubiący błoto
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2017, 15:51
Motocykl: TTR600
Lokalizacja: ZGR

Re: rozwiercone dysze i efekty

Post autor: kamil2309 »

Hej. miałem dysze w mechanicznym 155 i Podciśnieniowym 150 powiem, że spalanie mocno spadło po zmianie dyszy w gaźniku z membraną na 130 wg serwisówki moja ttrka z 1999roku powinna mieć odpowiednio 150/130 z odczuć w mocy nie zauważam dużej różnicy, moge powiedzieć, że na większej dyszy lepiej szła na wyższych obrotach, ale za to paliła jak smok. Nie warto kombinować, lepiej wrócić do oryginału.

Dodam, że czuć było większy moment odkręcając manete z 3-go biegu i wyższych, lepiej zrywał przyczepność. Był jakiś taki nerwowy, tak mi się wydaje. Lepiej jeździ mi się teraz :)
ODPOWIEDZ