4GV TT 600 E nowy nabytek - seria pytań

Wszystko o tym motocyklu.
mateusz_f
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 20 gru 2010, 20:19

Re: 4GV TT 600 E nowy nabytek - seria pytań

Post autor: mateusz_f »

NA wstępie dziękuję wszystkim za zaangażowanie, że się wam chciało biegać z kamerkami i wrzucać filmy.

Gacek - Twoja brzmi jak szwajcarski zegarek.

Pawlo - u Ciebie mam wrażenie też słychać to pukanie... czy mam już zwidy?

Nagrałem jeszcze raz, bez ssania:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oRgt3TZVri8[/youtube]

Słychać to tak jakby ze środka, ale raczej z prawej strony (od strony sprzęgła),tak jakby od wałka wyrównoważającego.

A czy przy zatrzymaniu silnika, w wersjach z rozrusznikiem też macie takie głuche trzaśnięcie pod koniec, jakby się wał o coś uderzył? Próbowałem to nagrać, ale niestety jakość nie pozwala odsłuchać. Za pierwszym razem stop był cichy, za drugim było łup.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0Ok6yv_S49o[/youtube]

Za tydzień w pon powiniennem mieć moto nad Wrocławiem na 2 tyg, może jak ktoś z okolicy jest czasowy, to podjadę na 5min osłuchać porównawczo.

Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: 4GV TT 600 E nowy nabytek - seria pytań

Post autor: Pawlo »

Moim zdaniem u Ciebie nieco bardziej hardkorowo to słychać ;) Zresztą w razie czego możesz na żywo we Wrocku odsłuchać, zapraszam, dogadamy się na PW ;) U mnie od sprzęgła nic nie słychać, jedynie lekki klekot (jak na filmiku) z głowicy i to na bank nie są luzy zaworowe - tydzień temu sprawdzane :) Jeszcze jedno pytanie: sprawdzałeś poziom oleju?
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: 4GV TT 600 E nowy nabytek - seria pytań

Post autor: Gacek »

Moze kwestia sprzętu jakim zgrywano filmik :? ja mam xt w wersji babskiej z rozruchajką jak się dowiedziałem w swoim czasie to była wersja dostępna dla wszelkiej maści maślaków pragnących usiadać takie enduro.U kolegi w TT piec ma inna charakterystykę odgłosów jakie emituje - sorry jak coś namieszałem w temacie :oops: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: 4GV TT 600 E nowy nabytek - seria pytań

Post autor: Pawlo »

Bardzo możliwe, że te dwa czynniki, o których pisze Gacek, mają taki wpływ. Aczkolwiek jak będzie okazja to porównamy na żywo klekoty TT :lol:
Obrazek
verbel
Czyścioch
Posty: 7
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:16
Motocykl: Yamaha TT600S 4GV 1995

Re: 4GV TT 600 E nowy nabytek - seria pytań

Post autor: verbel »

Ja jak kupowalem swoja TTke to slyszalem jakis klekot ale mowie, dobra rzecz do zbicia ceny no i udalo mi sie akurat 5 stowek zbic, a okazalo sie ze to nakretka walu byla poluzowana i kola zebate klekotaly, no to wedlug instrukcji dokrecilem zaklepalem podkladke i problem z glowy a pieniadze w kieszeni :twisted:
Honda CB400N 1978 -> Yamaha TT600S 4GV 1995
mateusz_f
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 20 gru 2010, 20:19

Re: 4GV TT 600 E nowy nabytek - seria pytań

Post autor: mateusz_f »

Znalazłem taki wątek:
http://suzukidr.pl/forum/index.php?acti ... topic=8658

"Częstą awarią a zarazem bardzo niebezpieczną jest poluzowanie się głównej nakrętki na wale napędowym od strony sprzęgła jak i nakrętki na przeciwwadze wału. W krótkim czasie po poluzowaniu zostaje ścięty klin i przeciw waga uderza w dolną główkę korbowodu robiąc spustoszenie w silniku. Objawia się to „stukaniem” po stronie sprzęgła, należy bezzwłocznie tam zajrzeć. Nakrętki należy ponownie skręcić odpowiednim momentem przy użyciu dostępnym klejów do gwintów, i nowych podkładek zabezpieczających."

Robił ktoś coś takiego? Trzeba do tego ściągać kosz sprzęgłowy?
Pozdr
MF
verbel
Czyścioch
Posty: 7
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:16
Motocykl: Yamaha TT600S 4GV 1995

Re: 4GV TT 600 E nowy nabytek - seria pytań

Post autor: verbel »

no wlasnie ja to robilem bo halasowalo ale naszczescie klina nie scielo. Mozna polozyc moto na boku i okdrecic pokrywe sprzegla (tak widzalem na tt600.de czy jak ta strona sie nazywa) albo normalnie spuszczasz olej i odkecasz. Tylko pamietaj o nowej uszczelce pokrywy. Dokrecasz srube i i zaklepujesz. Nie jestesm pewny ale gdy ja to robilem to mialem sciagniete obie obudowy wiec musialem trzymac kolo zamachowe ale jak wrzucisz na bieg to powinno nie byc problemow.
Honda CB400N 1978 -> Yamaha TT600S 4GV 1995
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: 4GV TT 600 E nowy nabytek - seria pytań

Post autor: Gacek »

Kolega loko nadmieniał w tym temacie o ew dociągnięciu odp momentem wału i reszty - Żadne kleje do gwintów itp wynalazki nie zastąpią momentu jakim jest to dociągnięte ma być ścisk 120 N na wale na balansie z deka mniej 90 N . Sam przeżyłem podobna sytuację kiedyś i miałem wrażenie ze korba umarła (czego obecnie gorąco pragnę ) - jednak po solidnym dociągnięciu wału i wałka balansowego sprawa ucichła (gwinty są przeciwbiegłe wiec mozna dociągnac sciagając prawą kapę i korek od prądnicy ).Jest tez sporo innych opcji przy których będzie nadmierny hałas ale nie zamierzam tu nikogo schizować :lol:.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
mateusz_f
Lubiący błoto
Posty: 21
Rejestracja: 20 gru 2010, 20:19

Re: 4GV TT 600 E nowy nabytek - seria pytań

Post autor: mateusz_f »

Zajrzałem do środka, opukałem, ostukałem, dokręciłem przeciwwagę i kosz sprzęgłowy. Wału nie ruszyłem, bo zwyczajnie zabrakło mi klucza na dynamometr (tam jest chyba nakrętka 34mm). Klin na przeciwwadze w stanie lepszym niż nowy kupiony w saolnie, nakrętka na wale siedzi perfekcyjnie, ładnie zaklepana, żadnych śladów poluzowania, brzęczy wszystko wysokim metalicznym głosem.
Przeciwwaga też była dobrze dokręcona. Tylko kosz sprzęgłowy odkręcił się przy ok. 30Nm.

Poskręcałem, dociągnąłem, puka jak pukał, ale jeździ i pali OK. Jest luz między zębatkami (wał-przeciwwaga i wał-sprzęgło), ale nie widzę, żeby dokręcenie zębatek spasuje zęby. Jakieś pomysły, co jeszcze?

P.S. Musiałem ściągnąć kosz sprzęgłowy - inaczej się nie dało odkręcić/dokręcić.
P.S.2 koniecznie trzeba pamiętać o zgraniu kropek :D
Mati
Awatar użytkownika
-gumis-
Po kostki w błocie
Posty: 136
Rejestracja: 09 lis 2011, 16:21
Motocykl: YZ 250 F 2006r Alurama

Re: 4GV TT 600 E nowy nabytek - seria pytań

Post autor: -gumis- »

I jak tam z problemem, wyszło coś nowego? Pytam bo obsłuchałem Twój filmik i stuka ewidentnie, kosz sprzęgłowy sprawdzałeś? Tzn, spręzyny amortyzujące? Może tu masz problem?
GAS GAS EC 300
ODPOWIEDZ