Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!

Wszystko o tym motocyklu.
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!

Post autor: Pawlo »

W moim przypadku ta uszczelka pod cylindrem poszła stara z dodatkiem silikonu. Dużo ważniejszy jest ten oring na tuleję, bo pewnie w tym zestawie jest ze zwykłej gumy, bo widzę po zdjęciu, że jest czarny (do 100*C). Taki oring odpadł u mnie w kilkudziesięciu częściach :roll: Lepiej zapłacić 5 złotych w pobliskich uszczelnieniach technicznych za np. oring fluorowy i jest spokój ;)
Obrazek
jeton
Po kostki w błocie
Posty: 115
Rejestracja: 22 maja 2012, 19:38
Motocykl: TT600R 2000r

Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!

Post autor: jeton »

Pawlo pisze: Dużo ważniejszy jest ten oring na tuleję, bo pewnie w tym zestawie jest ze zwykłej gumy, bo widzę po zdjęciu, że jest czarny (do 100*C).
Czy orientujesz się gdzie można dostać taki oring?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!

Post autor: Pawlo »

Szukaj sklepu pod nazwą uszczelnienia techniczne. Jak masz stary oring w całości to bierzesz, żeby dopasowali, a jak nie to trzeba zasuwać z cylindrem.
Obrazek
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!

Post autor: ArturS »

W hurtowniach z łożyskami też będą mieli.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!

Post autor: Gacek »

Zupełnie jeton nie rozumiem po co chcesz pod cylindrem wymieniać oring skoro padła ci uszczelka pod głowica - jak odkręcisz cylinder wszystko ci się inaczej ułoży " niestety " :? .Jak ci puszcza głowica (tyle ze co oznacza ten termin "wywaliło uszczelkę" ?) traci kompreche czy pluję oliwą ? :roll: .
Co do ceny uszczelek - nawet najlepsza uszczelka nie zagwarantuje szczelności przy wadliwym montażu - zupełnie nie rozumiem tych częstych planowań głowicy dla mnie to ewenement - normalne przeszlifowanie doszlifowani nierówności na prostej płaszczyźnie drobnym papierem pokazuje wszelkie odkształcenia moim zdaniem takie działania to wyrzucanie pieniędzy w nie będę nazywał :| co ? .
Zasada działania uszczelki jest prosta dwie płaszczyzny uszczelki się kleją środkowa pracuje moment dociągniecia powoduje ze siła powstałej kompresji jest mniejsza od siły dociągnięcia i wszystko na temat :P .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
jeton
Po kostki w błocie
Posty: 115
Rejestracja: 22 maja 2012, 19:38
Motocykl: TT600R 2000r

Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!

Post autor: jeton »

Gacek pisze:Jak ci puszcza głowica (tyle ze co oznacza ten termin "wywaliło uszczelkę" ?) traci kompreche czy pluję oliwą ?
Pluje oliwą z jednej strony. Tak jakby kompresja była za duża.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!

Post autor: Gacek »

W kanale olejowym istnieją uszczelnienia - już dokładnie nie pamiętam co gdzie się stosuje ale na stalowych pinach jest stosowana tulejka gumowa i oring jak uszczelka głowicy przytnie uszczelnienie to raczej nie utrzyma szczelności dla oliwy i będzie puszczać czesto rozpłaszczenie kołnierza powoduje nieprzewidziane rozgięcie materiału uszczelki jej delikatne przestawienie i w efekcie jej nieszczelność .Jest mi trudno to opisać ale ze wzg l na częste defekty skrzynki i bebechów często miałem możliwość zaobserwowania podobnych dylematów i chodzi tu głownie o jaką tam jakość wykonania uszczelki a raczej dokładność pozycji otworów .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!

Post autor: ArturS »

U mnie ta tania uszczelka właśnie opierała się o gumkę uszczelnienia kanału olejowego i zapewne ją ścięła. Athena siedziała już idealnie spasowana. Kilka fotek z mojego remontu tutaj: https://picasaweb.google.com/1034218078 ... redirect=1#
jeton
Po kostki w błocie
Posty: 115
Rejestracja: 22 maja 2012, 19:38
Motocykl: TT600R 2000r

Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!

Post autor: jeton »

OK żeby zakończyć sensownie temat opisze rozwiązanie w paru prostych krokach:

1. ZMIANA MECHANIKA (partacz)
2. Po zmianie mechanika:

Zerwane gwinty praktycznie były wszędzie (nawet rozrząd latał sobie jak chciał.). Po naprawie gwintów moto lata aż miło.
Niestety ten sprzęt trzeba znać i wiedzieć jak je robić. Mam z polecenia mechanika który zrobił tych ttr sporo.
Poprawił mi (nie musiałem nawet o tym mówić) ok 40 elementów w motorze :)

Pali i zamiata błoto :)
Krzsiek
Po ośki w błocie
Posty: 522
Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
Motocykl: TT600R 5CH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wywala uszczelkę pod głowicą. Po remoncie!

Post autor: Krzsiek »

Jak masz takiego od tt z polecenia i polecasz, to poleć też innym tu. Na pewno się nie pogniewa z nowych klientów.

A propo ArturS, jak działa ta nakładka dynamometryczna na klucz? Piszczy przy osiągniętym momencie?
Robiłeś porównanie do tradycyjnego klucza który robi klik jak to się zachowuje?
ODPOWIEDZ