Strona 1 z 3

Remont ttr

: 08 lip 2017, 14:06
autor: Odiro
Witam, robie remoncik góry silnika, mam problem z wyborem tłoka i uszczelek, pisałem do Woryny i polecil mi tkjr zamiast wossnera jak chcialem, jaka jest wasza opinia, doswiadczenia?

Re: Remont ttr

: 08 lip 2017, 14:25
autor: Damianos1
TKRJ lub oryginał yamahy, innych bym nie szukał.

Re: Remont ttr

: 08 lip 2017, 14:43
autor: ArturS
TKRJ. W oryginale pierścienie kończą się nienaturalnie szybko. Uszczelki góry silnika - prox

Re: Remont ttr

: 08 lip 2017, 14:49
autor: Odiro
Gdzie dostane uszczelki prox? :/ athena też bedzie ok?

Re: Remont ttr

: 08 lip 2017, 17:36
autor: Damianos1
Tak będzie git.

Re: Remont ttr

: 09 lip 2017, 18:07
autor: Gacek
Osobiście jeżeli chodzi o tłoki nie mam zdrowego punktu odniesienia :P wiec nie pomogę .
Ja u siebie lat 8 temu wsadziłem wossnera - powodów do narzekań z tego powodu nie mam .W czasie eksploatacji to jakieś 50 kkm padły mi 4 skrzynie 5 używam obecnie jest w moim odczuciu rewelacyjny dożo mnie ten tłok nauczył bo kiedyś musiałem niestety wymienić pierścienie i w efekcie załapałem chyba o co chodzi :roll: troszeczkę się nauczyłem na własnych błedach.Pomijając te argumenty wyskakiwały rożne uboczne defekty przy których trza było ponownie rozpoławiać silnik .Z tej płaszczyzny powiem tak uszczelki rożne bywały :roll: .Rzeknę tak jak trzymasz" przysłowiową łapkę na pulsie " kumasz o co chodzi to standardowy tani szajs ci obleci czasami należy adekwatnie zaingerować i poprawić co nie co aby obyło się bez awarii.Tylko należy wiedzieć co z czym jeść (kwestia doświadczenia) bo nawet najlepszy dedykowany zestaw nie zapewni ci prawidłowej pracy przy bezmyślnym montażu .
Smiało mogę stwierdzić ze mam spore doświadczenie z uszczelkami i dla mnie wazniejszym argumentem jest nie popadanie w rutynę tylko uważny przemyślany montaż a nie marka :P .

Re: Remont ttr

: 12 lip 2017, 04:09
autor: fakir
Tłok TKRJ i uszczelki Proxa, montowane jakieś 10tys km temu i chodzi bez zarzutu, nie kopci i nie bierze oleju - Polecam.

Re: Remont ttr

: 12 lip 2017, 16:47
autor: Gacek
fakir czym jest przejechane 10kkm bez realnego wglądu w stan ? w tych okolicach przebiegu jak mi padła skrzynia wossner ledwie miał zmatowiony teflon na powierzchni współpracującej z cylindrem 8-) .
Ogólnie aby coś rzec należało by parę tłoków przetrzepać aby coś realnie stwierdzić :? .
Nie mam zamiary dyskwalifikować w swojej wypowiedzi TKJR jedynie nadać prawidłowy kontekst dyskusji .
Na dzień dobry wsadzając odlew w piec chłodzony powietrzem każdy kumaty pacjent kumający właściwości materiałów i technologi materiałoznawstwa powinien wyłapać niuanse 8-) .

Re: Remont ttr

: 12 lip 2017, 17:14
autor: fakir
Ano tym, że jeśli ma wstawiane podczas każdej jazdy, to tłok wątpliwej jakości już dawno odmówił by posłuszeństwa.

Re: Remont ttr

: 12 lip 2017, 17:59
autor: Gacek
Piszesz o swoich malwersacjach sprzętu - to się ma nijak do realnych warunków w jakich pracuje tłok .Po prostu to ze dajesz w palę piecowi nijak się ma do warunków w jakich pracuje tłok .Generalnie w moim odczuciu na wytrzymałość tłoka spoglądam z poziomu nie na ile mu włożę a ile wytrzyma ;) .Możemy klepać w temacie dziobami :police: , opiniami jednak realnie można stwierdzić takie fakty np w przypadku jakiejś awarji .
Przerobiłem na własnych 4 literach sytuację kiedy używając xt strikte w ulicznych warunkach grzałem non toper 100 km dystansu z max prędkościami w okolicy 110 - 140 przy zewnętrznej temp otoczenia w okolicach 40 stopni z okresami postoju na światłach .Efekt przegrzania był taki ze pościły uszczelki wossner w moim przypadku pozostał nienaruszony .
Jak najbardziej uważam ze należy wymieniać się własnymi doświadczeniami - jednak w tym wszystkim może trochę realnej argumentacji by się przydało :? .
Oczywistym faktem jest dla mnie ze przez takie traktowanie tematu nie zamykac ust ludziom chcącym się wypowiadać i nie posiadają takich argumentów ale to inna opcja :!: