Strona 1 z 3
Remont ttr
: 08 lip 2017, 14:06
autor: Odiro
Witam, robie remoncik góry silnika, mam problem z wyborem tłoka i uszczelek, pisałem do Woryny i polecil mi tkjr zamiast wossnera jak chcialem, jaka jest wasza opinia, doswiadczenia?
Re: Remont ttr
: 08 lip 2017, 14:25
autor: Damianos1
TKRJ lub oryginał yamahy, innych bym nie szukał.
Re: Remont ttr
: 08 lip 2017, 14:43
autor: ArturS
TKRJ. W oryginale pierścienie kończą się nienaturalnie szybko. Uszczelki góry silnika - prox
Re: Remont ttr
: 08 lip 2017, 14:49
autor: Odiro
Gdzie dostane uszczelki prox? :/ athena też bedzie ok?
Re: Remont ttr
: 08 lip 2017, 17:36
autor: Damianos1
Tak będzie git.
Re: Remont ttr
: 09 lip 2017, 18:07
autor: Gacek
Osobiście jeżeli chodzi o tłoki nie mam zdrowego punktu odniesienia
wiec nie pomogę .
Ja u siebie lat 8 temu wsadziłem wossnera - powodów do narzekań z tego powodu nie mam .W czasie eksploatacji to jakieś 50 kkm padły mi 4 skrzynie 5 używam obecnie jest w moim odczuciu rewelacyjny dożo mnie ten tłok nauczył bo kiedyś musiałem niestety wymienić pierścienie i w efekcie załapałem chyba o co chodzi
troszeczkę się nauczyłem na własnych błedach.Pomijając te argumenty wyskakiwały rożne uboczne defekty przy których trza było ponownie rozpoławiać silnik .Z tej płaszczyzny powiem tak uszczelki rożne bywały
.Rzeknę tak jak trzymasz" przysłowiową łapkę na pulsie " kumasz o co chodzi to standardowy tani szajs ci obleci czasami należy adekwatnie zaingerować i poprawić co nie co aby obyło się bez awarii.Tylko należy wiedzieć co z czym jeść (kwestia doświadczenia) bo nawet najlepszy dedykowany zestaw nie zapewni ci prawidłowej pracy przy bezmyślnym montażu .
Smiało mogę stwierdzić ze mam spore doświadczenie z uszczelkami i dla mnie wazniejszym argumentem jest nie popadanie w rutynę tylko uważny przemyślany montaż a nie marka
.
Re: Remont ttr
: 12 lip 2017, 04:09
autor: fakir
Tłok TKRJ i uszczelki Proxa, montowane jakieś 10tys km temu i chodzi bez zarzutu, nie kopci i nie bierze oleju - Polecam.
Re: Remont ttr
: 12 lip 2017, 16:47
autor: Gacek
fakir czym jest przejechane 10kkm bez realnego wglądu w stan ? w tych okolicach przebiegu jak mi padła skrzynia wossner ledwie miał zmatowiony teflon na powierzchni współpracującej z cylindrem
.
Ogólnie aby coś rzec należało by parę tłoków przetrzepać aby coś realnie stwierdzić
.
Nie mam zamiary dyskwalifikować w swojej wypowiedzi TKJR jedynie nadać prawidłowy kontekst dyskusji .
Na dzień dobry wsadzając odlew w piec chłodzony powietrzem każdy kumaty pacjent kumający właściwości materiałów i technologi materiałoznawstwa powinien wyłapać niuanse
.
Re: Remont ttr
: 12 lip 2017, 17:14
autor: fakir
Ano tym, że jeśli ma wstawiane podczas każdej jazdy, to tłok wątpliwej jakości już dawno odmówił by posłuszeństwa.
Re: Remont ttr
: 12 lip 2017, 17:59
autor: Gacek
Piszesz o swoich malwersacjach sprzętu - to się ma nijak do realnych warunków w jakich pracuje tłok .Po prostu to ze dajesz w palę piecowi nijak się ma do warunków w jakich pracuje tłok .Generalnie w moim odczuciu na wytrzymałość tłoka spoglądam z poziomu nie na ile mu włożę a ile wytrzyma
.Możemy klepać w temacie dziobami
, opiniami jednak realnie można stwierdzić takie fakty np w przypadku jakiejś awarji .
Przerobiłem na własnych 4 literach sytuację kiedy używając xt strikte w ulicznych warunkach grzałem non toper 100 km dystansu z max prędkościami w okolicy 110 - 140 przy zewnętrznej temp otoczenia w okolicach 40 stopni z okresami postoju na światłach .Efekt przegrzania był taki ze pościły uszczelki wossner w moim przypadku pozostał nienaruszony .
Jak najbardziej uważam ze należy wymieniać się własnymi doświadczeniami - jednak w tym wszystkim może trochę realnej argumentacji by się przydało
.
Oczywistym faktem jest dla mnie ze przez takie traktowanie tematu nie zamykac ust ludziom chcącym się wypowiadać i nie posiadają takich argumentów ale to inna opcja