Remont ttr

Wszystko o tym motocyklu.

Re: Remont ttr

Postprzez ArturS » 13 lip 2017, o 04:46

Ja się szczególnie nad tłokami rozwodził nie będę, bo osobiście mam doświadczenie tylko z tkrj i omp. Handlowo ode mnie do klientów wyszły trzy tłoki wossnera, dwa już nie działają - szczegółów nie znam, ale pojeździły po kilka tys. Oba wymienione na TKRJ jeżdżą już bez niespodzianek. Trzecia sztuka siedzi w TT-E znajomego, bardzo dobrego mechanika i tutaj czekam co się będzie działo - na razie nawet nie w połowie docierania. We wrześniu jedziemy do Rumunii lub Albanii, tam będzie musiał zrobić z 1.5-2tys.km, więc jak po tym przebiegu będzie wszystko dobrze, to wątpię żeby miało się poknocić szybciej niż po kolejnych 30-50tys.km. I szczerze mam nadzieję, że będzie wszystko jak należy.

TKRJ wyszła ode mnie ponad setka, problemy sprawiły 3 albo 4 sztuki - raz zniknęły pierścienie, ale ktoś przedobrzył z honowaniem i zrobił z gładzi cylindra pilnik, pozostałe zostały uszkodzone przy montażu ostatniego pierścienia olejowego (ułamany kawałek tłoka). Jedyny remontowany przeze mnie piec z TKRJ to mój własny, po ok 35tys.km przelotu i wymieniłem go z powodu partactwa szlifierza (przekoszony szlif).
Miałem też rozsypany silnik składany na wiseco doprężającym - był to TT-S, góra silnika była wizuzalnie ok (luz na zamkach, jedynie lekkie zarysowania tłoka, brak okopcenia), za to popękany w wielu miejscach był blok silnika :niewiem: Skrzynia też była ok - jeździ w TT jednego z forumowiczów. Jakbym teraz grzebał jakąś TT do chyba bym spróbował takiego garbatego tłoczyska :biker:

Wczoraj złożyłem kolejną XT (1VJ) na TKRJ, klient stwierdził "składaj na tym co uważasz za słuszne, rób jak dla siebie, kasa nieważna". Mam motocykl dotrzeć, ma być gotowy do dalekich podróży na początek sierpnia. Co lepsze, moto miało niedawno remont na oryginalnym tłoku +0.50, kompresja była ok (12bar), ale oleum wpier...ł, że trzeba było jeździć z bańką za plecami - po rozebraniu tłok wyglądał jakby miał nalatane 100tys.km, a nie 10tys.

Więc z mojego punktu widzenia sprawdzony w 100% jest obecnie tylko TKRJ, na niczym innym nie odważył bym się robić silnika na duże przebiegi. Jak jest czas, $$$ i moto ma służyć do latania wokół komina, to można eksperymentować.
Avatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 2277
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 07:24
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ

Re: Remont ttr

Postprzez Gacek » 15 lip 2017, o 23:47

ArturS - na ile sledze na forum czytam i pamiętam miałeś problem z luzem miedzy czopem wału a łożyskiem :? w innych watkach gdzieś na tematach uszczelek wspominałeś o tym że usuwałeś "doszlifowywałeś" kartery bo się nie poskładały :roll: .Piszesz że szlifierz popełnił błąd :niewiem: .Byłem pewien ze zatrybiłeś i kumasz gdzie dałeś ciała :shock: .
Ogólnie nic nie mam do TKJR moim zdaniem jest to popularna , w miarę żywotna , tania alternatywa na tłok do xt w stosunku do innych dystrybucji produkcji .Natomiast moje ale w takich dyskusjach wynika z poziomu prostych praktycznych argumentów . Jak 20 lat kompem śmigam na Windows programach i na jakimś sprzęcie zainstalowałem linuksa to padłem na ryj delikatnie nazywając :oops: jednak nigdy bym się nie zdobył na opinię aby dyskryminować i nie polecać tego systemu :? .
Jedyne co stwierdzę to nieznajomość i mała popularność tworzy tego typu "Hajty". Uważam ze jak byś puścił 100 wossnerów i 3 TKJR to inaczej tryb dyskusji by wyglądał :P .Dla mnie osobiście jest to bez znaczenia ;) żadne argumenty nawet opinie fachmanów typu pan Woryna nie trafiają do mnie bo kiedyś nawet pofatygowałem się i zadzwoniłem i nic sensownego od niego na temat usterek jakie wynikły w związku z używaniem tego tłoka " wossner " nie usłyszałem- uzyskałem :niewiem: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Remont ttr

Postprzez Tank » 16 lip 2017, o 08:33

Wydaje mi się ze statystyka mowi sama za siebie miarodajna, choc zdaję sobie sprawę, ze wątpiących i majacych zawsze wlasne, i jedynie sluszne zdanie tak zadne argumenty nie są w stanie przekonac. :)

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Idąc prosto przed siebie nie można zajść daleko…
Tank
Lubiący błoto
 
Posty: 68
Dołączył(a): 24 sty 2016, o 04:51
Lokalizacja: Zgierz
Motocykl: R1200GS Adv
XT600Z 3AJ
Suzuki GS110X

Re: Remont ttr

Postprzez fryzjer » 16 lip 2017, o 11:07

To może i ja się wtrącę w wątek ;) .Co prawda,to na razie nie przewiduję remontu,no ale wiadomo to nieuniknione.Na Allegro widziałem tłoki OMP.Cena nie wygórowana.Trochę tańsze od TKRJ,a o połowę tańsze od tego wossnera.
Dodatkowo do OMP,z tego co widzę jest możliwość dokupienia samych pierścieni.Używał ktoś tego tłoka.
Wytrzymały tłok,czy badziewie :niewiem: ??

Teraz pytanie z ciekawości,na przyszłość.Jak wygląda procedura takiej wymiany tłoka.Mówię o ""remoncie"" ;)
SZLIF CYLINDRA- WYMIANA TŁOKA,krok po kroku.Bez regeneracji głowicy,oraz remontu dołu silnika.Mógłby ktoś z forumowiczów mi to objaśnić.
Avatar użytkownika
fryzjer
Po ośki w błocie
 
Posty: 668
Dołączył(a): 30 lis 2011, o 17:31
Motocykl: Yamaha XT600 2KF 1989

Re: Remont ttr

Postprzez Gacek » 16 lip 2017, o 21:15

Fryzjer a za co chcesz płacić , komu i za co :lol: ?
ludzie duzo mają tu do powiedzenia :P nie uzywali czegoś a mają na temat tego opinię :lol: .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Remont ttr

Postprzez ArturS » 17 lip 2017, o 18:13

Gacek, chcesz wytknąć komuś błędy, to je wytknij zamiast puszczać gadki "powinieneś się domyślić" itp. To jest forum, które czyta wiele osób i chce coś z tego wynieść. Jeśli masz spostrzeżenia nieopisane w manualu, ew. z jakiegoś powodu pomijane, to pisz, bo na razie idziesz w "moja racja jest najmojsza". Ja nie używałem tłoków wossnera, moi klienci tak. Mam więc zdanie potwierdzone zdarzeniami, a nie tłokiem wyprodukowanym 7 czy 8 lat temu, kiedy dzisiejsze problemy się nie pojawiały.

Co do tłoków OMP to przez moje ręce przeszło kilka takowych, trwale zespolonych sworzniem z główką korbowodu :niewiem: Jeden z NX650, pozostałe z XT/TT600. Na forum hondy dominator jest o nich temat, nie do końca pochlebny.
Avatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 2277
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 07:24
Lokalizacja: Zabrze
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ

Re: Remont ttr

Postprzez fakir » 18 lip 2017, o 20:19

U mnie po ocenie luzów na korbie, a właściwie luzów mieszczących się w normie, zdecydowałem że zrobię szlif cylindra i założę głowicę po regeneracji, tak się też stało.
Tłok zawiozłem do szlifierza, ten ocenił i pomierzył go - werdykt był taki że przechodzimy z nominału na drugi szlif (tłok się zatarł i zrobił duże jajo, trzeba było przeskoczyć o dwa szlify) powiedział abym nabył tłok nadwymiarowy o średnicy 95,50mm i kiedy będzie miał tłok w rękach to wykona pod niego szlif cylindra z odpowiednią tolerancją (chyba 0,06-0,08mm)
Tak też się stało.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Avatar użytkownika
fakir
Po kostki w błocie
 
Posty: 321
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 10:15
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: VFR750 & XT600 1VJ

Re: Remont ttr

Postprzez fryzjer » 19 lip 2017, o 12:21

Dzięki fakir.Już kumam jak to wygląda.Myślałem,że to wygląda trochę odwrotnie.Tzn.Najpierw pomiar cylindra. Rozszlifowanie go o kolejny nad wymiar,zamontowanie nowego nad wymiarowego tłoka.
Rozumiem,że ta tolerancja którą podałeś((""chyba 0,06-0,08mm"")),to wymiar o który ma mieć szerszą średnicę cylinder od tłoka.
Jeszcze jedno pytanie.Czy wymiary,nad wymiary tłoka,podawałeś temu szlifierzowi z manuala??
Czy ta tolerancja też była z manuala,czy ta tolerancja jest raczej standardowa dla silników.Znaczy czy szlifierz sugerował się manualem,czy wszystko zrobił ""po swojemu""??
Avatar użytkownika
fryzjer
Po ośki w błocie
 
Posty: 668
Dołączył(a): 30 lis 2011, o 17:31
Motocykl: Yamaha XT600 2KF 1989

Re: Remont ttr

Postprzez Gacek » 19 lip 2017, o 15:52

ArturS - niczego tobie nie wytykam :? w chwili kiedy przeczytałem twoje stwierdzenie -" partactwa szlifierza (przekoszony szlif)" zatrybiłem :P ze coś jest nie hallo... (zresztą nie będę się tłumaczył - bo tłumacza się winni ) ;) .
Fryzjer podstawa to jedziesz z cylindrem i starym tłokiem do zakładu - rzucasz tym na stół i prosisz o dobranie selecji tłoka pod następny szlif .Jak już pan ci to ogarnie czyniąc organoleptyczne pomiary "suwmiarką" to dziękujesz i jedziesz do innej firmy gdzie czynisz podobnie :lol: .Wiesz kiedy zakończyć poszukiwania ? ;) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Avatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
 
Posty: 4542
Dołączył(a): 2 paź 2010, o 17:12
Lokalizacja: SB
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994

Re: Remont ttr

Postprzez fryzjer » 19 lip 2017, o 20:28

Gacek napisał(a):.
Fryzjer podstawa to jedziesz z cylindrem i starym tłokiem do zakładu - rzucasz tym na stół i prosisz o dobranie selecji tłoka pod następny szlif .Jak już pan ci to ogarnie czyniąc organoleptyczne pomiary "suwmiarką" to dziękujesz i jedziesz do innej firmy gdzie czynisz podobnie :lol: .Wiesz kiedy zakończyć poszukiwania ? ;) .


Dzięki Gacek za info.Przyda się na przyszłość.Z tą suwmiarką to rozumiem,że chodzi o to,że to nie narzędzie do pomiaru cylindra.Znaczy tylko średnicówka zda tu egzamin.
Avatar użytkownika
fryzjer
Po ośki w błocie
 
Posty: 668
Dołączył(a): 30 lis 2011, o 17:31
Motocykl: Yamaha XT600 2KF 1989

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólnie o TT600

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron