Zakup TT - na co zwrócić uwagę

Wszystko o tym motocyklu.
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

Post autor: lisek666 »

rzadko kiedy się luzują jeżeli ktoś dociągnie nakrętki z siłą im przypisaną,na dodatek położy je na szczeliwo czy jakiś specyfik do gwintów to wątpie by się popuściły,a po drugie nie darmo ktoś tam wymyslił tak grube zabezpieczenia i zabezpieczane w dwóch miejcach nakrętki.a co do dociągania jak chcesz dociągnąć te nakrętki to zaopatrz się w nowe zabezpieczenia na nakrętki,bo inaczej ich nie dokręcisz chodzi mi o to żeby je dokręcić to musisz odbezpieczyć te nakrętki.a drugi raz tych samych chyba nie za krzywisz. ;)
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

Post autor: terenowiecc »

120NM - Czym to dokręcić? :roll:
Awatar użytkownika
lisek666
Po kostki w błocie
Posty: 300
Rejestracja: 31 paź 2010, 15:54
Motocykl: trx400ex sportrax
Lokalizacja: KR

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

Post autor: lisek666 »

dynamometr ;)
tt600,trx400.KOMAR pędziwiatr;)
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

Post autor: terenowiecc »

lisek666 pisze:dynamometr ;)
Wiem, że odpowiedni moment wyznacza siłę za pomocą klucza dynamometrycznego, ale jak to dokręcić z taką siłą (120NM to nie mało :twisted: )
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

Post autor: Pawlo »

terenowiecc pisze:120NM - Czym to dokręcić? :roll:
Na tylne koło jest chyba 115 Nm ;) Długie ramie i jazda do oporu :D
Obrazek
Awatar użytkownika
terenowiecc
Administrator
Posty: 1734
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
Motocykl: LC4
Lokalizacja: LCH

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

Post autor: terenowiecc »

Nom możliwe, nigdy ośki nie dokręcałem kluczem dynamometrycznym tylko "na oko" :twisted:
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

Post autor: Gacek »

Wał jest kręcony z dwóch stron na 120 N gwinty są przeciwbieżne wiec mały problem - i tak nie ma opcji aby obruciło na czopie wiec można grzać swobodnie na wyciągniętym silniku potem pozostaje balans tyle ze mniej 90 I po kolei kosz wystarczy delikatnie ponad wartość momentu jakie daje silnik na koło.Tyle ze przy tym ostatnim dobrze mieć wrzucony silnik w ramę albo posiadac specjalny chwyt do unieruchomienia kosza inaczej może być zonk .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
dolek
Czyścioch
Posty: 2
Rejestracja: 09 wrz 2011, 10:37
Motocykl: ZX12R

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

Post autor: dolek »

Pawlo pisze:Co ja tu pisałem wczoraj? :? No to jeśli chodzi o TT:
- delikatne gwinty, często poukręcane
- stukanie od strony sprzęgła - odkręcająca się zębatka, którą trzeba natychmiast dokręcić inaczej rozwala karter
- uwaga na spawane wahacze itp.

)
Jestem tu nowy i też chodzi mi po głowie zakup TTR 600 i mam pytanie odnośnie tych delikatnych gwintów, czy to dotyczy gwintów w silniku czy w ramie itp?
Czy ta zębatka odkręcająca się to notoryczna przypadłość?
Co do wahaczy spawanych wahaczy to z której strony pękają?
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

Post autor: Pawlo »

dolek pisze:Jestem tu nowy i też chodzi mi po głowie zakup TTR 600 i mam pytanie odnośnie tych delikatnych gwintów, czy to dotyczy gwintów w silniku czy w ramie itp?
Czy ta zębatka odkręcająca się to notoryczna przypadłość?
Co do wahaczy spawanych wahaczy to z której strony pękają?
Gwinty to dosyć indywidualna sprawa, bo łatwo jest je zerwać jak ktoś nie ma wyczucia - po prostu trzeba dokręcać z odpowiednim momentem i nic się nie zrywa, ani w ramie, ani w silniku.
Nakrętka na wałku odkręca się jak nie jest złapana odpowiednim momentem.
Wahacze pękały w starszych TT (TT-S, TT-E), w TTR rozwiązali ten problem (z tego co pisał loko), a pękały tutaj bliżej silnika, okolice amora, ale ten wahacz wcale nie jest taki delikatny, także nie wiem jak go ludzie łamią ;)
Obrazek
gwardia
Po kostki w błocie
Posty: 244
Rejestracja: 01 wrz 2011, 14:44
Motocykl: nie mam motocykla...
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Zakup TT - na co zwrócić uwagę

Post autor: gwardia »

Szukałem i nie znalazłem, może tu mi ktoś odpowie, bo nie chcę zakładać nowego wątku dla jednego pytania. Co to są za wersje "belgrada" i "3TB"? Może mnie ktoś nakierować gdzie znajdę odpowiedzi?
ODPOWIEDZ