Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot
- Trampek
- Po kostki w błocie
- Posty: 228
- Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
- Lokalizacja: Rabka/ Szczecin
Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot
TTE ma też inne zawieszenia niż TTS i tu może też na paru kilo zaoszczędzono + lżejsza rama. W latach 90 w miesięczniku "Motocykl" był fajny artykuł na temat obu motocykli i wszystkie różnice były tam wypisane.
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
-
- Lubiący błoto
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2011, 20:32
- Motocykl: Yamaha tt 600
Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot
odnośnie tego tematu ja dzisiaj jadę do serwisu bo nie chce się sam w to bawić mam silnik od xt 600 95r z ruchajka a kupiłem ostatnio ramę od ttr 2001r i chciałem przełożyć silnik z xt do tt ale ruchajka wadzi o zbiornik oleju wiec jestem zmuszony wyrzucić i zrobić na kopkę, silnik od ttr mam tylko tam się przekręcił i się nie nadaje nawet do naprawy za duży koszt i chce przełożyć ta podporę dekompresatora czy wtedy coś jeszcze dać muszę i czy trzeba rozpoławiać silnik?? czy tylko dokładam wtedy wałek startera? bo oczywiście pokrywę mam i to tez rozwiązuje u mnie sprawę z akumulatorem bo będzie o dużo mniejszy
-
- Lubiący błoto
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2011, 20:32
- Motocykl: Yamaha tt 600
Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot
a jeszcze co do wagi no to zyskać można około 10kg nie więcej a u mnie różnica z przełożenia silnika to różnica rzędu 50-60kg wiec na tor jak najbardziej można w moim roczniku waga powinna niby być 131kg wiec naprawdę lekkie
- loko
- Po kostki w błocie
- Posty: 121
- Rejestracja: 06 mar 2010, 16:00
- Motocykl: TT600R
- Lokalizacja: Toruń
Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot
Miałem okazje jechać TT600RE czyli wersja jak moja tylko inny zawias i rozruszniki i czuć bardzo te kilogramy chyba najbardziej przez wysoko umiejscowiony aku… a ile się zyska pewnie ok. 10 albo i więcej bo to nie tylko aku i rozrusznik ale dodatkowe przekaźnik, i koło zębate na magnecie, mechanizm cały, cięższy dekiel, mocowanie aku itp.. i się zbierają kilogramy..
TTR też ma masę ok. 131 a TTRE już ok. 154 fakt ma inny zawias ale bardziej na + bo nie ma zbiornika tylny Amor do regulacji tłumienia itp.
W głowicy masz zaślepkę tylko nie wiem czy dźwigienka zaworowa nie jest inna bez tej podpórki.
W kapie bocznej masz też zaślepkę i miejsce na mechanizm od autodekompresatora
Kup cały wałek duperele od autodek. Dźwigienkę w głowicę i działaj,
Trudniej jest w 2 stronę…
TTR też ma masę ok. 131 a TTRE już ok. 154 fakt ma inny zawias ale bardziej na + bo nie ma zbiornika tylny Amor do regulacji tłumienia itp.
W głowicy masz zaślepkę tylko nie wiem czy dźwigienka zaworowa nie jest inna bez tej podpórki.
W kapie bocznej masz też zaślepkę i miejsce na mechanizm od autodekompresatora
Kup cały wałek duperele od autodek. Dźwigienkę w głowicę i działaj,
Trudniej jest w 2 stronę…
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2011, 07:55 przez loko, łącznie zmieniany 1 raz.
motorynka(1996-1999)...jawka50(1999-2000)...mz150(2000-2001)...mz251(2001-2006)...gs500e(2003,5-2007)...TT600R(2007-
- Trampek
- Po kostki w błocie
- Posty: 228
- Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
- Lokalizacja: Rabka/ Szczecin
Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot
Z tego co wyczytałem z fiszek to we wszystkich silnikach jest taka sama dźwigienka.
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic