Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot

Wszystko o tym motocyklu.
Awatar użytkownika
Hipolit
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:17

Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot

Post autor: Hipolit »

Witam, mam ochote troche odciazyc moja TT 600. Obecnie mam rozrusznik(bez kopajki) i aku umieszczone pod lewym boczkiem wiec dosc wysoko co negatywnie wplywa na prowadzenie w terenie. Chcialbym przerobic wszystko tak by miec tylko kopajke. I tu nasowaja mi sie pytania czy jesli zamontuje kicka(oczywiscie zmiana dekla i waleczek) to wszystko bedzie dobrze dzialac na automatycznym odprezniku ktory mam obecnie do rozruchajsie czy trzebaby wkladac reczny odpreznik?? Nastepne pytanie czy rozrusznik, pokrywa alternatora i sprzegla bedzie pasowac do silnika ktory oryginalnie ma tylko kopajke??
Narazie pytam czysto teoretycznie wiec prosze nie wnikac w koszta ;)
WSK 125>WSK 125>MZ TS 250>SUZUKI TS 50>HONDA MTX 125>HONDA NX 650 DOMINATOR 91r.>YAMAHA TT 600 Belgarda 95r.
maciek_tt6
Po kostki w błocie
Posty: 127
Rejestracja: 10 lut 2011, 08:18
Motocykl: yamaha tt 600e
xtz660
Lokalizacja: DKA

Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot

Post autor: maciek_tt6 »

ooo to to tez jestem zainteresowany tym tylko że ja bym to i to sobie miał elektryczny i nożny, bo widziałem że ja mam takie zaślepki w deklu i czy jak je usunę założę wałek i kopę będzie coś z tego albo ktoś już kombinował
romet 6szt. > simson s-50 > etz 150 > jawa 350ts >jawa 350 > etz 250 > 2x etz 251 > dr600 > xtz 660 > bandit 1200S > dr 650r > tt 600e, xtz660
Awatar użytkownika
Pawlo
Moderator
Posty: 2496
Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot

Post autor: Pawlo »

Jeśli chodzi o odprężnik to zależy czy ten automatyczny uruchamia się razem z rozrusznikiem czy ma jakieś osobne sterowanie. Jak osobne to będzie łatwiej ;) Można też pokombinować z takim manualnym przy kierownicy na dźwigienkę.
Obrazek
mazi
Administrator
Posty: 1006
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:58
Lokalizacja: LU

Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot

Post autor: mazi »

Pawlo pisze:Jeśli chodzi o odprężnik to zależy czy ten automatyczny uruchamia się razem z rozrusznikiem czy ma jakieś osobne sterowanie. Jak osobne to będzie łatwiej ;) Można też pokombinować z takim manualnym przy kierownicy na dźwigienkę.
W XT kwestia odprężnika rozwiązana może być następująco:
1. odprężnik manualny, a więc w chwili naciśnięcia na kopajkę lewą ręką wciskamy dźwignię dekompresatora
2. odprężnik półautomatyczny (występuje w wersji silnika z kopajką): istnieje przy wałku rozrusznika nożnego mechanizmy który poprzez linkę i dźwignię w głowicy podpiera jeden zawór wydechowy.

Oba odprężniki możemy stosować jednocześnie.
Najważniejsze:
1. mieć w głowicy zamontowaną dźwignię do podpierania zaworu.
2. dźwignia musi być połączona linką z mechanizmem przy wałku startera nożnego lub z dodatkową klamką przy kierownicy.

Nie widzę żadnych technicznych przeciwskazań które uniemożliwiłyby dołożenie dekompresatora do silnika który go do tej pory nie posiadał :-)
Po poprzednim właścicielu, na etapie prostowania dziwnych rozwiązań, taki dekompresator zamontowałem :-)
---
Pozdrawiam
mazi
Awatar użytkownika
Hipolit
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:17

Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot

Post autor: Hipolit »

Tak ale w TT odprężnik jest chyba jako dodatkowy mechanizm na wałku
rozrządu który podpiera zawór przy obrotach rozruchowych a gdy silnik załapie odprężnik odpuszcza i jest normalnie, więc chyba przy obrotach z
kopajki też powinen tak pracować. Tak działa odprężnik w Dominatorze
przynajmniej. Dołożenie ręcznego dekompresora wiąże się ze zmianą
lub przerobieniem pokrywy zaworowej i zmianą wałka albo tylko dołożenie
dźwigienki. Znajomy miał wersje przejściową Dominatora z rozrusznikiem
i kopniakiem(deko było na tej samej zasadzie co u mnie na samym
rozruszniku) i normalnie przekopywałem punkt sprężania a potem JEB i
palił więc ciekawi mnie czy tak samo było by w mojej TT; tylko
dołożenie kopajki i wystarczy?? o to mi się tu rozchodzi, potrafi ktoś
doradzić? ;] ?
P.S jeśli jest na forum ktoś kto ma tylko kopajke i chciałby się
zamienić pisać śmiało! :D
WSK 125>WSK 125>MZ TS 250>SUZUKI TS 50>HONDA MTX 125>HONDA NX 650 DOMINATOR 91r.>YAMAHA TT 600 Belgarda 95r.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot

Post autor: Gacek »

Hipolit
wątpię w to abyś miał dekompresator przy wersji z rozrusznikiem .Natomiast wiem ze można to bez obaw wsadzić bo są tam fabrycznie zaślepione otwory .Natomiast myślę ze gra dla takiej :idea: nie jest warta świeczki bo i tak nie wiele w ten sposób uzyskasz spadku wagi -dla mnie nie było by to wyczuwalne.Jak nie nabędziesz w jakiś sposób okazjonalnie części to parę stów nie twoje a rozrusznik przy tej masie to plus moim zdaniem.
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Trampek
Po kostki w błocie
Posty: 228
Rejestracja: 28 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Rabka/ Szczecin

Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot

Post autor: Trampek »

Hipolit pisze:Tak ale w TT odprężnik jest chyba jako dodatkowy mechanizm na wałku
Hipolit to zwykła dźwigienka do podwieszania zaworu jest ona kawałem wałka i tyle a w pokrywie głowicy masz dźwignie zaworową z wypustkiem. Proste i nie ma się co psuć :)


ObrazekObrazek
Hipolit pisze:P.S jeśli jest na forum ktoś kto ma tylko kopajke i chciałby się
zamienić pisać śmiało!
Obrazek
Ja mam samą kopajkę chcesz się ze mną zamienić ??
Kiedyś 2KF, długo nic, potem 4GV, 5CH a tera znów nic
Awatar użytkownika
Hipolit
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:17

Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot

Post autor: Hipolit »

Czy ja wiem Gacek czy bys nie odczul zadnej roznicy jak by ci zeszlo 20kg :?:
A czy w pokrywie zaworowej bez dzwigienki mozna bez problemow ja zamontowac, jest tam jakas zaslepka ktora mozna wyjac zamontowac oring dzwigienki i bedzie to dzialac i czy tak samo bylo by z kopniakiem?? Wiem ze cos tam jest ale czy mozna to normalnie przerobic? Normalnie sam bym to wybadal ale studiuje w Rzeszowie a Dom mam w Lublinie i narazie jeszcze tam stoi motor a nawet serwisowki nie moge to swojej znalesc w necie...
WSK 125>WSK 125>MZ TS 250>SUZUKI TS 50>HONDA MTX 125>HONDA NX 650 DOMINATOR 91r.>YAMAHA TT 600 Belgarda 95r.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot

Post autor: Gacek »

Przepraszam najmocniej :o
ale na czym chcesz odchudzić swoją brykę 20 kilo ? aku ? rozrusznik ? nie wydaje mi śię abyś na tych podzespołach osiąnoł taki wynik .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
Hipolit
Lubiący błoto
Posty: 34
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:17

Re: Przekladka kopajki z XT/TT do Belgardy i na odwrot

Post autor: Hipolit »

Z danych technicznych ktore znalazlem wynika ze model belgardy przed moim(wszystko to samo nawet z nadwoziem tylko bez rozruchajsa) wazy 135kg a moja wazy 160kg. Nawet jesli te dane nie sa do konca prawdziwe to policzmy; rozrusznik 4-5kg, bendix i pokrywa(zwykla bez bendixa wazy bedize jakies 2-3kg mniej) aku jakies 3kg, dodatkowe kable i elektryka jakis kilogram, obnizenie srodka ciezkosci wielki +. Liczac mniej to bedzie razem no jakies 10kg wiec moze dane nie sa do konca prawdziwe ale obnizenie srodka tez duzo da.
Nie mam na to jakiegos cisnienia tylko tak chcialem temat wybadac czysto teoretycznie ;)
WSK 125>WSK 125>MZ TS 250>SUZUKI TS 50>HONDA MTX 125>HONDA NX 650 DOMINATOR 91r.>YAMAHA TT 600 Belgarda 95r.
ODPOWIEDZ