XT 600 przegrzana-reanimacja
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Jeszcze silnika nie złożyłem Wybierając tłok kierowałem się opinią ludzi, którzy na nich zrobili trochę km i tym, że w Brata motocyklu taki tłok ma najechane >15kkm i sprawuje się bez zarzutu a emerycko eksploatowany motocykl nigdy nie był.
Każdy kupuje to co uważa za słuszne i na co mu hajs pozwala tak więc jeżeli kupisz Wossnera to pewnie też zadowolony będziesz chociaż niewiele dokładając jest oryginał...
Każdy kupuje to co uważa za słuszne i na co mu hajs pozwala tak więc jeżeli kupisz Wossnera to pewnie też zadowolony będziesz chociaż niewiele dokładając jest oryginał...
- Gacek
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 4299
- Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
- Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
- Lokalizacja: SB
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
To nie pierwsza dyskusja na temat wyższości tłoka - dla mnie nie ma to sensu kolejny raz uświadamiać komuś wyższości jednej technologi nad drugą .
Wracając do tulei jeżeli będzie przegrzana to o ile się nie mylę po szlifie powinna być widoczna inna struktura materiału - wiec zachodzą wtedy obawy ze wraz z użytkowaniem taka tuleja i pierścienie będą się nierówno zużywały .Wiec decyzja jakby pozostanie w twojej gestii co z tym zrobisz .
Wracając do tulei jeżeli będzie przegrzana to o ile się nie mylę po szlifie powinna być widoczna inna struktura materiału - wiec zachodzą wtedy obawy ze wraz z użytkowaniem taka tuleja i pierścienie będą się nierówno zużywały .Wiec decyzja jakby pozostanie w twojej gestii co z tym zrobisz .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
-
- Lubiący błoto
- Posty: 67
- Rejestracja: 06 cze 2011, 14:55
- Motocykl: yamaha tt 600 94
- Lokalizacja: tsz
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Chłopie daj sobie spokój ze zmianą tuleji. Nie licz na to ,że rzemiosło będzie porównywalne do orginału. Rób szlif i wsadzaj nowego tłoka i ma to latać. Co do t.k.r.j u mnie 2 kozy stoją i w obu wsadzone t.k.r.j i nie ma problemu w tym jedna tez była przegrzana przez poprzedniego własciciela i "jakoś" to jeździ. Masz za duzo kasy to sie pchaj w koszta, boisz się tańszego zamiennika - no to już Twój problem. Że robisz moto dla siebie to nie znaczy ,że musisz brać najdroższe rzeczy. To samo sie tyczy uszczelek. 3-ci zestaw na całość za 130 pln z alledrogo i nie mam powodów do narzekań. Jedynym mankamentem tych uszczelek jest to ,że trzeba lekko dociąć wytłoczenie pod kanał olejowy który smaruje wałek rozrządu i tyle. Ja się nie pchałem w najdroższe części i ogólnie wszystko wyszło mi na "+" a zrobisz jak będziesz uważał.
Motocykl jest Bogiem, prędkość nałogiem, guma to zabawa a teren to podstawa...
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 524
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Jakbym miał sytuacje zajechanej gładzi tak, ze nie da się z tym nic zrobić to bym szukał cylindra używki pod szlif a nie bawił się w wymianę samej tulei.
W ogóle skąd ten pomysł żeby to tak robić? I co tam chciałbyś wsadzić? To nie ciągnik. Cały pomysł to jakaś kombinacja na siłę.
W ogóle skąd ten pomysł żeby to tak robić? I co tam chciałbyś wsadzić? To nie ciągnik. Cały pomysł to jakaś kombinacja na siłę.
-
- Czyścioch
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 mar 2013, 18:07
- Motocykl: Xt 350; Xt 600e
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Jak by to bylo malo... po zdieciu tłoka okazalo sie ze w głowce korbowodu za wzery... i na sworzniu tez... sworzen ma luzy. ten stukot na wolnych obrotach ktory myslalem ze sie wydobywa z dekompresatora wiem sakad juz dobiegal. czyli pozaostaje wymin korby na nowa. widze n llegro wiekszosc wlasnie firmy TKRJ. Mam juz mentlik w glowie panowie nietety bo jezdzilem totychczas na xt 350 ktor przy tej krowie byla rowerkiem. Sam dalej niewiem czy do konca chce taki motor, niby elastyczniejszy i pozwalajacy utrzymywac wiesza predkosc przelotowa na asfalcie ale wazacy 170kg. ja mierze 163 cm i jak na 350ce jazda byla frajda to ten motor mnie poprostu meczy. Niby lepszy i nowszy ale jakby niepodemnie
Tak czy inaczej musze kupic kobrbe zeby to zlozyc. Co sadzicie o tej z TKRJ? prosze o opinie o niej lub innych korbach.
Tak czy inaczej musze kupic kobrbe zeby to zlozyc. Co sadzicie o tej z TKRJ? prosze o opinie o niej lub innych korbach.
-
- Po ośki w błocie
- Posty: 524
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 09:46
- Motocykl: TT600R 5CH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
O korbach nie napisze, bo nie musiałem jeszcze, ale wkleję linka do relacji z remontu Tenere gdzie min. wymieniali tuleje na nominał http://www.tenere.co.uk/forum/viewtopic ... 926#p12491
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Korby wymienia się bardzo rzadko i powinna wytrzymać dłużej niż większość z nas przejeździ na XT/TT Ja bym wsadzał PROXa. Zapytam Kowala (rzadko tu bywa) czy wymieniał u siebie, a on robi zdrowe przebiegi, więc będzie przetestowane. Tyle, że wczoraj/przedwczoraj znowu pojechał do Maroko, więc odpowiedzi bym się nie spodziewał wcześniej niż za 3 tyg.
Ale... tłok, korba, pewnie łożyska na wale też, zaraz się okaże, że ukruszona zębatka V biegu, do tego uszczelki, oleje na docierkę, z głowicą jeszcze może coś wyjść (a przynajmniej powinno się zrobić wszystko na tip-top jeśli coś nie gra) i się z tego zrobi groźna kwota. Ja bym na Twoim miejscu szukał młodego silnika z 3TB.
Tak w ogóle, siedząc ostatnio w temacie tramków, afryk i xt/xtz stwierdzam/potwierdzam to co kiedyś napisał jeden z uczestników jakiegoś dalekiego wypadu do Azji - chcesz bezawaryjny motocykl, kup KLE 500 Szkoda tylko, że KLEkot taki ciężki, ma marny zawias i prześwit
Ale... tłok, korba, pewnie łożyska na wale też, zaraz się okaże, że ukruszona zębatka V biegu, do tego uszczelki, oleje na docierkę, z głowicą jeszcze może coś wyjść (a przynajmniej powinno się zrobić wszystko na tip-top jeśli coś nie gra) i się z tego zrobi groźna kwota. Ja bym na Twoim miejscu szukał młodego silnika z 3TB.
Tak w ogóle, siedząc ostatnio w temacie tramków, afryk i xt/xtz stwierdzam/potwierdzam to co kiedyś napisał jeden z uczestników jakiegoś dalekiego wypadu do Azji - chcesz bezawaryjny motocykl, kup KLE 500 Szkoda tylko, że KLEkot taki ciężki, ma marny zawias i prześwit
- Pawlo
- Moderator
- Posty: 2498
- Rejestracja: 01 paź 2010, 19:29
- Motocykl: Było TT600S
Jest KTM 690 Duke & 1290 - Lokalizacja: Wrocław
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Aaa tam, też takie gadanie. Nigdy nie wiadomo czy nie trafi się na jeszcze większą minęArturS pisze:Ja bym na Twoim miejscu szukał młodego silnika z 3TB.
- terenowiecc
- Administrator
- Posty: 1734
- Rejestracja: 24 gru 2009, 10:19
- Motocykl: LC4
- Lokalizacja: LCH
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
Dyskusja jest o:
endurasmatix pisze:Xt 600 e z 2003 r.
- ArturS
- Prawdziwy Endurzysta
- Posty: 2258
- Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
- Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Kontakt:
Re: XT 600 przegrzana-reanimacja
oszfak Myślałem, że o jakimś trupku z początku lat 80-tych