Przełożenia w teren - jakie?

Forum poświęcone modyfikacjom XT.
Piotr
Lubiący błoto
Posty: 93
Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
Motocykl: GSXR1300

Przełożenia w teren - jakie?

Post autor: Piotr »

Witam
Panowie nabyłem swoją XT 600 3TB na szosowych oponach.
Kostka już zamówiona, ale pytanie jest czy jest sens coś kombinować z zębatkami do takich opon?
Motocykl na szosę mam, więc sprzęt tylko i wyłącznie na szutry i mało zaawansowany teren...

Czy może takie oryginalne przełożenia dają rade, tylko wykorzystuje się po prostu 2 pierwsze biegi?


Przeszukałem ambitnie forum w poszukiwaniu takiego tematu, ale może jestem ślepy :)

Poradźcie coś
Piotr
qpa
Po ośki w błocie
Posty: 888
Rejestracja: 12 lis 2010, 18:31

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Post autor: qpa »

a jakie masz teraz?
Piotr
Lubiący błoto
Posty: 93
Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
Motocykl: GSXR1300

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Post autor: Piotr »

15/45 - czyli zapewne fabryka z tego co się orientuje...
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Post autor: mlody »

Tak, fabryczne. Jeżdżę na takim przełożeniu. Jak kupiłem moto to było 15/40. A teraz jak będę zmieniał napęd to wrzucę 15/47.
Piotr
Lubiący błoto
Posty: 93
Rejestracja: 08 mar 2015, 14:19
Motocykl: GSXR1300

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Post autor: Piotr »

2 zęby to chyba różnicy wielkiej chyba nie zrobią...

Myślałem bardziej o takiej konfiguracji - 14/48.

Tylko niech ktoś się wypowie, czy takie krótsze przełożenia faktycznie są XT potrzebne i fajniej się wtedy śmiga w terenie, czy może będzie tylko więcej wahlowania biegami a wyjdzie na to samo tylko że mniej biegów będę używał...
Awatar użytkownika
ArturS
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 2258
Rejestracja: 09 lis 2011, 07:24
Motocykl: XT600Z Tenere 3AJ, Husqvarna TE610ie
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Post autor: ArturS »

W 3TB przy 14/45 jest już bardzo znośnie - na asfaltowych przelotach silnik nie wyskakuje z ramy przy 90-100km/h, a w terenie też już ujdzie. Na szutry niema potrzeby zakładać nić bardziej hard. Z zębatką 48 jest mały problem - praktycznie nie występują (co nie znaczy, że niema - np AFAM na zamówienie). Ja do górskiej orki zakładam 14/47. Do jazdy po szutrach więcej niż 14/45 nie potrzeba, nominał też będzie ok.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Post autor: Gacek »

Koło 17 cali dla 3 tb bez względu na przełożenie i ogumienie do jazdy off to moim zdaniem lekkie nieporozumienie :roll: chyba ze ktos uwielbia i ma opanowaną jazdę slajdem 8-) .
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
jaro
Lubiący błoto
Posty: 88
Rejestracja: 21 sie 2012, 13:10
Motocykl: xrv i xt 600
Kontakt:

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Post autor: jaro »

Gacek pisze:Koło 17 cali dla 3 tb bez względu na przełożenie i ogumienie do jazdy off to moim zdaniem lekkie nieporozumienie :roll: chyba ze ktos uwielbia i ma opanowaną jazdę slajdem 8-) .
Sory Gacek ,ale często nie rozumie twoich przemyśleń jeśli możesz to rozwiń swoją wypowiedź pewnie inni też chętnie przeczytają jakie masz doświadczenia ,a taka forma nic nie wnosi.Wiadomo że Xt to nie cross. :gleba:
Jeśli chodzi o przełożenie to ja polecam 14X46 koło 17 cali.
Awatar użytkownika
Gacek
Prawdziwy Endurzysta
Posty: 4299
Rejestracja: 02 paź 2010, 17:12
Motocykl: Yamha xt 600 3tb 1994
Lokalizacja: SB

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Post autor: Gacek »

Moje odczucia z jazdy na xt off są takie a nie inne .W swoim czasie używałem koła 17 cali obecnie używam 18 .
Xt ma stosunkowo długą korbę to co nad tłokiem wybuchnie mimo małego stopnia sprężania jest przez dłuższe ramię przenoszone dalej na koło .Mnie po prostu lepiej sie jeździ off motocyklem z niższym momentem obr a większą dynamiką i mocą .
Po prostu upalając na 17 szybciej łapię slajda przy odkrecaniu jak i hamowaniu silnikiem niż na 18 calowym kole .
Czyli wpadając na zabłocony delikatnie teren koło 18 cali w przypadku xt robi lepszą robotę 8-)
אני לא צריך אמונה עיוורת,
אני לא צריך עזרה קומית,
אני לא צריך להסתכל על הפצעים,
אני לא צריך את ישוע המשיח סופרסטאר,
אני לא צריך טלוויזיה ביום ראשון,
אתה יכול להיות בטוח, אני לא צריך דת.
Awatar użytkownika
mlody
Po kostki w błocie
Posty: 351
Rejestracja: 10 paź 2013, 11:13
Motocykl: XT600K 3TB '91
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przełożenia w teren - jakie?

Post autor: mlody »

ArturS pisze: Z zębatką 48 jest mały problem - praktycznie nie występują (co nie znaczy, że niema - np AFAM na zamówienie)

Ale za to jest 51 :biker:

http://allegro.pl/yamaha-tt-xt-600-zeba ... 12838.html
ODPOWIEDZ